Maling af lejlighed
Fra : Core

Dato : 23-04-02 20:45

Hej gruppe

Jeg har et spørgsmål angående om jeg kan kræve at mit ejendomsselskab giver
mig et hotel værelse mens de maler lejligheden under mig,

grunden til jeg spørg, er at jeg i nu 2 dage har kunne lugte malinging og
har siden de begyndte haft en kanonhovedpine og har følte mig groggy da den
maling de bruger er meget stærklugten, så jeg er næsten sikker på den ikke
er god for mit helbred?

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 23-04-02 21:51

On 23.04.2002 21:44, in article aa4dk3$2c2r$1@news.cybercity.dk, "Core"
<Ascondk@yahoo.dk> wrote:
> Jeg har et spørgsmål angående om jeg kan kræve at mit ejendomsselskab giver
> mig et hotel værelse mens de maler lejligheden under mig,

Som udgangspunkt, nej.

> [...]
> maling de bruger er meget stærklugten, så jeg er næsten sikker på den ikke

Jeg tvivler ikke på at der stinker af maling (har lige selv fået malet), men
det maling man bruger til at male lejligheder med i dag er sandsynligvis
ikke giftigt. Tag et kig på om malerne bruger beskyttelsesudstyr, når de
maler dernede. Hvis de ikke gør er jeg meget sikker på at der ikke er noget
at komme efter.
Jeg ville personligt ikke tage på hotel og satse på at de ejendomsselskabet
betalte. For det første tvivler jeg på at du har krav på det. For det andet
er slagsmålet for langt og stort til at du gider det, i forhold til at leve
med ubehaget de par dage det tager.

/kristian