Manglende levering i Privat online handel ~
Fra : Anden

Dato : 23-04-02 19:51

Hejsa

Jeg fandt via dba.dk en god handel, mailer lidt med personen vi finder ud af
at jeg overfører penge via bank
til ham (samme bank, jeg tjekker navn inden overførsel, alt ok). derefter
siger han "Den er fin, jeg sender den
afsted i dag"...1½ uge senere har jeg intet modtaget... det drejer sig om et
par tusinde.
Jeg har prøvet at kontakte ham via mail og mobil - intet svar
så jeg har sendt et anbefalet brev til ham om at han har en uge til at
levere den til mig.
Herefter vil jeg tage fat i retshjælpen

Et par enkelte spørgsmål:

0: er overstående helt ved siden af?
1: Retshjælpen i Ålborg-kommune...nogle som kender/ved hvem man skal have
fat i?
2: Kan jeg evt. få banken til at føre pengene tilbage?
3: hvis nu vedkommende siger at han/hun har sendt pakken afsted, og jeg
tvivler på det er sandt (har ikke modtaget noget)..hvordan forholder man
sig...hvis nu det er sandheden at pakken faktisk er forsvundet hos postdk
(er hørt før)
skal sælger så ikke kontakte posten og lægge et "krav" ind..og hvor langt
tid tager det?...
3.1: Hvordan beviser sælger at hun/han har sendt for flere tusindende? (og
hvordan forholder jeg mig hvis vedkommende ikke har en evt. kvittering?)

håber der er én som kan svare på de lidt "kryptiske" spørgsmål, men på
forhånd tak.

Mvh
Den halvfattige studerende..

Fra : Jakob Paikin

Dato : 23-04-02 20:01

On Tue, 23 Apr 2002 20:51:23 +0200, "Anden" <duckling@tdcadsl.dk>
wrote:

>0: er overstående helt ved siden af?

??

>1: Retshjælpen i Ålborg-kommune...nogle som kender/ved hvem man skal have
>fat i?

Det lokale dommerkontor (retsbygningen) kan oplyse adresse mv.

>2: Kan jeg evt. få banken til at føre pengene tilbage?

Nej.

> [...]
>(er hørt før)
>skal sælger så ikke kontakte posten og lægge et "krav" ind..og hvor langt

Det er afsenderen der skal efterspore pakken.

>3.1: Hvordan beviser sælger at hun/han har sendt for flere tusindende? (og
>hvordan forholder jeg mig hvis vedkommende ikke har en evt. kvittering?)

Det må være op til dommeren i en eventuel retssag.

--
Jakob Paikin

Fra : Anden

Dato : 23-04-02 20:32

> ??

Det jeg har lavet indtil videre selvfølgelig...prøvet at kontakte ham..sende
anbefalet brev..etc.
??

Retshjælp er gratis for studerende korrekt?

tak for hjælpen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 23-04-02 20:34

On Tue, 23 Apr 2002 21:31:41 +0200, "Anden" <duckling@tdcadsl.dk>
wrote:

>Det jeg har lavet indtil videre selvfølgelig...prøvet at kontakte ham..sende
>anbefalet brev..etc.

Det er fint nok.

>Retshjælp er gratis for studerende korrekt?

De forskellige retshjælpsordninger er _altid_ gratis. Omvendt kan de
kun hjælpe et stykke vej - hvis sagen skal i retten bliver du nødt til
at få "din egen" advokat.

--
Jakob Paikin

Fra : Sebastian

Dato : 24-04-02 12:33

Anden <duckling@tdcadsl.dk> skrev i
> [...]
> siger han "Den er fin, jeg sender den
> afsted i dag"...1½ uge senere har jeg intet modtaget... det drejer sig om

Hvad kan man lære af det?

Ikke at jeg ikke har sympati for dig, men du står meget dårligt nu.
Det er aldrig anbefalelsesværdigt at forudbetale, og slet ikke når det
drejer sig om større beløb.

Søg evt. på "forudbetaling" i gruppen - emnet har været oppe at vende før.

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Bohn

Dato : 03-06-02 01:05

"Sebastian" <casm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> drejer sig om større beløb.
>
> Søg evt. på "forudbetaling" i gruppen - emnet har været oppe at vende før.

Hvordan står man hvis man i mails aftaler at varen skal sendes anbefalet.
Jeg mener, er en aftale
ikke lige så bindene i en mail, som i andre nedskrevne salgsaftaler !! Det
kan jo nok ikke hjælpe noget nu,
men man kunne måske lære lidt af de dyre lære penge, som vores god ven har
måtte betale.
altså.. Vil man stå bedre ved at man aftalte at varen bliver sendt anbefalet
?? og her tænker jeg, over for sælger og posthuset.

Hygge
Kim Bohn