Ny Trmpel?
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 23-04-02 19:50

Står der noget i bibelen om hvordan Israels skal frelses, hvad form for
forsoningsoffer, slagteoffer og brændeoffer der skal anvendes til forsoning
mellem Gud og Israelitterne.

Vil Gud at Isralitterne skal frelses gennem Jesus, men de skal bare have et
Jordisk Tempet for at adskille dem fra de Kristne.

Gud må da have en Bibelsk frelseplan for disse Israelske Jøder, som man kan
læse om???

--
Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"

Fra : Arcana

Dato : 23-04-02 22:36

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Står der noget i bibelen om hvordan Israels skal frelses, hvad form for

Israels hvad?

--
arc@na

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 23-04-02 23:50

Det hele jeg skrev**** se op

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-04-02 04:36

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message

> Gud må da have en Bibelsk frelseplan for disse Israelske Jøder, som man
kan
> læse om???

De to vidner i Åbenbaringsbogen skal vinde de 144000 jøder i trængslen
har jeg fået at vide af Indergaard, ellers er hans bøger det bedste jeg kan
tænke på hvad angår artikler om de spørgsmål du stiller

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 24-04-02 13:40

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> tænke på hvad angår artikler om de spørgsmål du stiller

Den historie er ny for mig ?? Men hvad med ofringerne i det nye Tempel som
Moses Hansen kæmper for??

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-04-02 14:05

> kan

> Den historie er ny for mig ?? Men hvad med ofringerne i det nye Tempel som
> Moses Hansen kæmper for??

Foreberedelser er undervejs til at ville skabe et nyt tempel, dette vil
først blive i trængselen at det kommer til at være.

Hvis der skal ske ofringer, vil disse sikkert kun være i trængsels tiden
indtil midt i ugen. Så skal ofringen ophøre. I tusindårsriget ved jeg ikke
noget om.

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-02 14:20

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hvis der skal ske ofringer, vil disse sikkert kun være i trængsels
> tiden indtil midt i ugen. Så skal ofringen ophøre. I tusindårsriget
> ved jeg ikke noget om.

Og hvad skulle så formålet være med sådanne dyreofringer?

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-04-02 15:16

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message

> [ ... ]
>
> Og hvad skulle så formålet være med sådanne dyreofringer?

Det er jødernes egen ofringer som i GT, men de har ingen værdi, da Jesus en
gang for alle blev ofret

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-02 15:52

> Det er jødernes egen ofringer som i GT, men de har ingen
> værdi, da Jesus en gang for alle blev ofret

Har dyreofringerne i sig selv nogen sinde haft nogen værdi?

Og det er vel frafald at genoptage de afskaffede dyreofringer, hvis
det ikke ligefrem er afgudsdyrkelse?

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-04-02 17:51

> Har dyreofringerne i sig selv nogen sinde haft nogen værdi?

De har været pegende fremover på det som Jesus skulle fuldføre på korset

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-02 18:07

> De har været pegende fremover på det som Jesus skulle
> fuldføre på korset

altså har dyreofringerne i sig selv ingen effekt, men er kun en
symbolsk handling, en illustrerende ceremoni, der skal visualisere
noget helt andet. Dyreofringerne, blodet af offerdyret, har altså
således ingen forsonende virkning, ingen syndsfjernende effekt, og
ingen frelsebringende kraft, i sig selv! - Er det dette du mener?

Fra : Arcana

Dato : 26-04-02 00:29

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De to vidner i Åbenbaringsbogen skal vinde de 144000 jøder i trængslen

Nu ved alle jo, at de 144.000 er Jehovas Vidner, ikke?

@

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 24-04-02 12:11

> [...]
> Jordisk Tempet for at adskille dem fra de Kristne.
>
> Gud må da have en Bibelsk frelseplan for disse Israelske Jøder, som man

Gud er ikke en partisk gud, derfor er der kun én frelsesplan,
nemlig den, hvor Jesus Kristus er verdens Frelser og Forløser.

Det gælder også jøderne - israelske eller ej.

Hvis du læser i din Bibel, kan du læse om den situation,
der kommer til at ske, hvor Israel er i kamp med "hele verden",
og hvor de er meget trængte, så trængte, at da Oliebjerget revner,
søger de tilflugt i den sprække, der opstår.
Jesus Kristus vil da vise sig på Oliebjerget tinde, og ALLE
vil genkende ham som den korsfæstede, og alle skal erkende
det, og bøje knæ for ham, også de israelske jøder.

Denne beretning læser du om i Johannes' Åbenbaring.

Minder scenen dig om TV-avisen?
Ikke så mærkeligt - vi lever i de sidste dage,
og han kommer snart.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 24-04-02 13:38

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc6921e$0$11908$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> nemlig den, hvor Jesus Kristus er verdens Frelser og Forløser.
>
> Det gælder også jøderne - israelske eller ej.

Det mener jeg også, men når som de mener at Gud vil bygge de Israelitiske
Jøder et Tempel, hvordan skal forsoningen så foregå, gennem Ko, Tyr, Lam
eller gennem Jesus på Golgata? Og hvis forsoningen går gennem Jesus, hvad
skal Gud så bruge et Tempel til i Jerusalem??

Der må da være et formål med at kæmpe for et Nyt Tempel i Jerusalem??

> [...]
> vil genkende ham som den korsfæstede, og alle skal erkende
> det, og bøje knæ for ham, også de israelske jøder.

Det er længere inde i fremtiden end den Tempel Moses Hansen vil Gud skal
bygge til de Israelske Jøder

> Denne beretning læser du om i Johannes' Åbenbaring.
>
> Minder scenen dig om TV-avisen?
> Ikke så mærkeligt - vi lever i de sidste dage,
> og han kommer snart.

Hvem kommer snart??

Fra : Mr. D

Dato : 24-04-02 14:09

Bodil Grove Christensen <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc6921e$0$11908$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> det, og bøje knæ for ham, også de israelske jøder.
>
> Denne beretning læser du om i Johannes' Åbenbaring.

Jeg kan ikke finde den. Kan du ikke hjælpe med et skriftsted? Jeg kender
derimod beretningen med foden på oliebjerget fra zakarias

Mr. D

Simon Griis

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 24-04-02 17:16

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg kan ikke finde den. Kan du ikke hjælpe med et skriftsted? Jeg kender
> derimod beretningen med foden på oliebjerget fra zakarias

Kære Simon.
Du har da ret, det er da fra Zakarias' bog, kap. 12-14,
men jeg bad nu også Erik om at læse Johs. Åb., idet specielt
kap. 11 giver en beskrivelse af den store begivenhed, som
alle kristne ser hen til.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 25-04-02 14:41

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc7f8d8$0$11896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> men jeg bad nu også Erik om at læse Johs. Åb., idet specielt
> kap. 11 giver en beskrivelse af den store begivenhed, som

Ja, men hvad har det med et eventuel Tempel for Israels Jødere at gøre???

For det ligger helt klar, for at komme til treenighedens Gud skal der et
offer til syndsforladelse og et offer til forsoning. Jesus er denne Guds
Offer til syndsforladelse og forsoning for alle de Genfødte kristne, men
hvad med disse Isralitiske Jøder hvordan vil de opnå et fældesskab med Gud i
deres Nye Tempel??

Hvad jeg efterlyste var, om de der Tror på at Gud giver Israels Jøder et nyt
Tempel, også ved hvad Ofringer der skal forsone disse Jøder i deres nye
Tempel med Gud.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-04-02 00:38

> [...]
nyt
> Tempel, også ved hvad Ofringer der skal forsone disse Jøder i deres nye

Den er lidt tricky, for jeg tror på, at der vil blive bygget et
nyt tempel til jøderne - men at det vil blive brugt efter det
princip, som vises i Det nye Testamente, hvor Jesus Kristus
har givet det sidste og store offer, nemlig sit liv.

Det kræver jo så til gengæld, at jøderne anerkender Jesus
Kristus som deres Frelser og Forløser - og det vil de ikke gøre,
før de ser ham komme i magt og herlighed, når han vender
tilbage.

Derfor skrev jeg, som jeg gjorde. Derfor hænger det sammen.
OK?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 26-04-02 11:21

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc892a2$0$11923$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Klip;

> [...]
> princip, som vises i Det nye Testamente, hvor Jesus Kristus
> har givet det sidste og store offer, nemlig sit liv.

Jeg tager hatten af for dig denne gang;

Skal Jøderne have et Tempel der funger som Jesus Kristi kirke med Jesus som
Guds offer, er den jo allerrede bygget for 2000 år siden.

> Det kræver jo så til gengæld, at jøderne anerkender Jesus
> Kristus som deres Frelser og Forløser - og det vil de ikke gøre,
> før de ser ham komme i magt og herlighed, når han vender
> tilbage.

Den dag Jesus kommer i skyen er det forsent at omvende sig til Jesus, for
Jesus kommer kun efter sine, dem der har gjort Guds vilje. Ved Jesus
genkomst (til jorden) skal alle se ham sammen med alle de frelste (Ny
Jerusalem), og det er ikke et spicielt løfte til Israels Jøder.

> Derfor skrev jeg, som jeg gjorde. Derfor hænger det sammen.
> OK?

OK?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-04-02 09:04

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> Jeg tager hatten af for dig denne gang;

Det er lige før, jeg tror på dig denne gang!

> Skal Jøderne have et Tempel der funger som Jesus Kristi kirke med Jesus
som
> Guds offer, er den jo allerrede bygget for 2000 år siden.

Den ligger jo som en gang murbrokker lige nu, det
ved du vel godt?

> [...]
> genkomst (til jorden) skal alle se ham sammen med alle de frelste (Ny
> Jerusalem), og det er ikke et spicielt løfte til Israels Jøder.

Her er jeg enig med dig, for det lader jo ikke til, at
de har særlig meget lyst til at omvende sig til
kristendommen, vel?

> OK?

Mvh.Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 27-04-02 16:33

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cca5ac5$0$11902$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er lige før, jeg tror på dig denne gang!

> som
>
> Den ligger jo som en gang murbrokker lige nu, det
> ved du vel godt?

Jeg taler ikke om mursten eller mormontempel, men Jesu kristi Tempel som ved
Helligånden bor i de genfødte, som Jesus sagde byggede han sin Tempel på kun
tre dage, for 2000 år siden.

> Her er jeg enig med dig, for det lader jo ikke til, at
> de har særlig meget lyst til at omvende sig til
> kristendommen, vel?

Er det det mormonerne tror på, så ved jeg snart ikke?? Men igen et eller
andet sted i bibelen kan I vel være heldig at ramme rigtigt!

Mvh Erik

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-04-02 17:33

> [...]
ved
> Helligånden bor i de genfødte, som Jesus sagde byggede han sin Tempel på

Se, det er en helt anden snak.
Og stadig lige alvorlig, men som sagt,
så tror jeg ikke rigtig på, at kristendommen
har den helt store indflydelse på jøderne,
eller Israel.

> Er det det mormonerne tror på, så ved jeg snart ikke?? Men igen et eller
> andet sted i bibelen kan I vel være heldig at ramme rigtigt!

Forstår jeg dig ret, hvis du ikke vil være i den samme himmel
som jeg? Ved du ikke, at "I min Faders hus er der mange
boliger!".
Og jo - det kan lade sig gøre selv for en blind høne at finde
et korn!

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 27-04-02 18:28

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ccad20e$0$11916$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Forstår jeg dig ret, hvis du ikke vil være i den samme himmel
> som jeg? Ved du ikke, at "I min Faders hus er der mange
> boliger!".

Det er godt med dig, omvend dig til treenighedens Gud, den eneste Gud der
kan frelse os og glem din vildfarelse med de spiratistiske mormoner.

> Og jo - det kan lade sig gøre selv for en blind høne at finde
> et korn!

Hønen kan jo være sadt midt i en sæk korn, men selv da er det Gud der
bestemmer om den finder korn.

Erik L

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-04-02 19:12

> Det er godt med dig, omvend dig til treenighedens Gud, den eneste Gud der
> kan frelse os og glem din vildfarelse med de spiratistiske mormoner.

Okay - du vil altså ikke ind - sig endelig til, hvis du ombestemmer dig!

> Hønen kan jo være sadt midt i en sæk korn, men selv da er det Gud der
> bestemmer om den finder korn.
>
> Erik L

Sjovt nok, så kan jeg godt nok ikke lige se komikken i,
at Vorherre skal være indblandet i, at hver eneste dyr
i hele verden skal have en mundfuld mad.
Derimod kan jeg forstå visdommen i, at han har givet
os handlefriheden til at vælge for os selv. Oven i købet
har han også givet os en vis form for forstand, så vi
kan tænke og beslutte os selv.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 28-04-02 09:20

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ccae956$0$97318$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> eller

> Okay - du vil altså ikke ind - sig endelig til, hvis du ombestemmer dig!

I mit trossamfund er det heldigvis Jesus Kristus der ved sin Nåde genføder
os af vand og ånd og derved lukker dørene op. Hvem og hvor er det Mormonerne
skal hen, for så meget jeg har lært er, at I ikke skal i Himmelen til
treenighedens Gud, men selv være Guder på en nye planeter, hvor i skal avle
en åndelig befolkning som i er Gud for.

> [...]
> os handlefriheden til at vælge for os selv. Oven i købet
> har han også givet os en vis form for forstand, så vi

Det er rigtigt, du har selv valgt at fornægte treenighedens Gud og derfor
får du ikke åbenbaret hans skjulte visdom;

1 Kor 2v6 Dog, visdom taler vi om blandt de fuldkomne, men ikke en visdom,
som er af denne verden eller fra denne verdens forgængelige herskere. v7
Hvad vi taler om, er Guds hemmelige visdom, som var skjult, men som Gud
allerede før tidernes begyndelse havde bestemt skulle føre os til herlighed.
v8 Den visdom har ingen af denne verdens herskere kendt, for havde de kendt
den, ville de ikke have korsfæstet herlighedens Herre. v9 Men som der står
skrevet: Hvad intet øje har set og intet øre hørt, og hvad der ikke er
opstået i noget menneskes hjerte, det, som Gud har beredt for dem, der
elsker ham,
v10 det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv
Guds dybder. v11 For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen
menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der
bor i Gud. v12 Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi
skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. v13 Og om dette taler vi ikke
med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært
os, og vi tolker det åndelige for åndelige.

Erik L

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 28-04-02 21:34

> [...]
Mormonerne
> skal hen, for så meget jeg har lært er, at I ikke skal i Himmelen

Hvor er vi dog privilegerede ved at have dig i denne
nyhedsgruppe - sikke du dog kan øse ud af din visdom
og indsigt i alle ting.
Det er også meget betryggende at vide, at du kommer i
himlen - men åbenbart ikke den samme som jeg (så
kan det da være, der bliver fred og ro)))))))))) ).

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-04-02 04:58

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ccc5be2$0$97323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Mormonerne
>
> Hvor er vi dog privilegerede ved at have dig i denne
> nyhedsgruppe - sikke du dog kan øse ud af din visdom

Min tro og visdom er tilgængelig for enhver der søger den, det er din tro
ikke Bodil.

Jeg har enda svært ved at forstå at voksne mennesker, hvor mange enda er
højtuddandet kan tro på det vås med at de kan gøre sig selv til en "gud" på
en fjern planet.

> Det er også meget betryggende at vide, at du kommer i
> himlen - men åbenbart ikke den samme som jeg (så
> kan det da være, der bliver fred og ro)))))))))) ).

Ja, for den der fandt sandheden

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-04-02 04:58