Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Prisinfo: Yashica ( MAT) 124 / Yashica (MA~
Fra : lars

Dato : 23-04-02 19:09

Hej NG

Er der nogen der kan sige mig hvad prisforskellen er mellem Yashica 124 og
Yashica 124G

Yashica 124-Introduced the year after the 12. Rotating pressure plate for
both film types. Otherwise the same as the 12 and 24. IMHO the 12, 24, and
124, which are styled more like Rolleis, are the prettiest of the Yashica
TLRs

Yashica 124G--the final model, made for many, many years until the dies wore
out. Basically an all-black 124 with a few other styling variations. Goes
for more money because it's the newest, but remember that some of them are
over 20 years old now.

( fra siden http://people.smu.edu/rmonagha/mf/yashica66.html )

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-04-02 13:38

"lars" skrev
> Er der nogen der kan sige mig hvad prisforskellen er mellem Yashica 124 og
> Yashica 124G

Du mener som brugt?
Mig bekendt er de udgået af produktion for 25 år siden?
Som samlerobjekt kan de vel erhverves for omkring 500,00kr.
Jeg havde selv en Minolta og en Rollei TLR engang.
Minolta'en tog bedre billeder, men det var Rollei'en
folk gloede på...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : pH

Dato : 24-04-02 19:08

> Peter Schrøder skrev
> Jeg havde selv en Minolta og en Rollei TLR engang.
> Minolta'en tog bedre billeder, men det var Rollei'en
> folk gloede på...
> --

Ha ha, det er faktisk sjovt. Jeg har læst på nettet at Minolta overtog
produktionsapparatet fra nogle Rolleimodeller og at man i de første
Autocorder stadig kan finde F&H stempler.
Jeg har selv et Autocord, fundet på et loppemarked for 100 kr.

Mvh.

Per Jakobsen

Fra : lars

Dato : 24-04-02 20:56

"pH" <bum@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> Autocorder stadig kan finde F&H stempler.
> Jeg har selv et Autocord, fundet på et loppemarked for 100 kr.
-----
Hej Per
Det var da et godt fund. Hvad er prisniveauet eller for en Minolta
Autocorder? Det kunne da være interessant at prøve engang - hvis jeg kan
finde et!
mvh
Lars

Fra : pH

Dato : 01-05-02 19:37

> [...]
> Det var da et godt fund. Hvad er prisniveauet eller for en Minolta
> Autocorder? Det kunne da være interessant at prøve engang - hvis jeg kan

Det ved jeg faktisk ikke - har aldrig set dem hos fotohandlere. Yashica'en,
som efter sigende ikke er nær samme kaliber som Autocorden (det har jeg osse
fra nettet), har jeg set til omk. en tusse.

Mvh.

Per