Kun 640 x 480 på TV-skærmen ?
Fra : Allan Pedersen

Dato : 23-04-02 18:08

HEJ NG

Jeg har et Triendt Video Accelerator CyberBlade-Ai1 grafikkort med TV-out.

Når jeg kobler det til TV'et kan jeg kun få den til at vise det i
opløsningen 640 x 480. Hvis jeg får den til at vist større, kan det ikke
være på TV-skærmen, dvs på TV skærmen vises kun et udsnit, som man kan
flytte rundt på, når musemarkøren kommer ud til kanten og man fortsætter med
at kører den vej flyttes skærmbilledet, så et nyt udsnit ses på TV-skærmen.
Det skal siges, at jeg ikke kører S-VHS.

Hvordan får jeg TV'et til at køre med en højere opløsning ?

På forhånd TAK

@P

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-04-02 18:24

"Allan Pedersen" <apmail@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
TV-skærmen.
> Det skal siges, at jeg ikke kører S-VHS.
>
> Hvordan får jeg TV'et til at køre med en højere opløsning ?

Det gør du nok ikke!
TVet har kun 720 X 480 pixels at gøre med.
At få det til at vise en højere opløsning, end den det er skabt til er vist
en umulighed.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-04-02 18:33

> [...]
> TVet har kun 720 X 480 pixels at gøre med.
> At få det til at vise en højere opløsning, end den det er skabt til er

Og det var noget sludder jeg skrev!
Et fjernsyn kører med en opløsning på 720 x 576 ikkke 480.
Men det er nu lige meget, da det ligger mellem 680 x 480 og 800x 600.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger