Diva 852 og udspecificeret regning.
Fra : Kevin Christensen

Dato : 23-04-02 16:55

Hej,
Jeg har et Diva 852 ISDN modem, som jeg har sat op efter alle kunstens
regler.

Jeg vil gerne bruge 2 numre og have regningen udspecificeret på disse.
Det virkede fint i Danmark, men nu hvor jeg er flyttet til Holland,
virker det ikke mere.... hvorfor?
Når jeg ringer ind til de to numre er der ingen problemer. Når jeg
ringer ud på de to telefoner, sender de samme nummer, på trods af at
jeg har indstillet dem til at sende forsk. numre i
konfigurationsprogrammet.

Det hollandske telefonselskab (som er mindst lige så dumme som TDC)
siger, at det ikke er deres skyld, og at modemet gør noget galt. Det
kan da ikke passe (?)

Jeg har nyeste firmware v3.32 og kører XP.

Taaaaak,
Kevin Christensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-04-02 17:02

"Kevin Christensen" <kchristen@koncon.nl> skrev i en meddelelse
> [...]
> ringer ud på de to telefoner, sender de samme nummer, på trods af at
> jeg har indstillet dem til at sende forsk. numre i

Kan du trække noget log ud der viser at de rent faktisk _sender_ det
samme nummer og at det ikke er i telefoncentralen disse bliver screenet?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Kevin Christensen

Dato : 23-04-02 19:24

Hm tjo måske, men har du noget bud på, hvordan man gør det?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-04-02 19:33

> Hm tjo måske, men har du noget bud på, hvordan man gør det?

De gamle eicon'er kunne man connecte til med en terminalemulator og give
en AT-kommando

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Kevin Christensen

Dato : 23-04-02 20:07

Sådan noget som det her?:

AT\F
*** OWN TELEPHONE NUMBERS ******************************************
a = Adapter, t1 = Tel1, t2 = Tel2, rn = Ringtype n
00: 0704157500 at1 r1 01: 0704157502 t2r1
02: 03:
04: 05:
06: 07:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-04-02 07:24

> Sådan noget som det her?:
> AT\F

Ja, men nogen andre kommandoer. Kig i manualen efter Q931 trace

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?