TX/RX af tekst via COM
Fra : Tom K.

Dato : 23-04-02 16:47

Jeg har lavet et lille testprogram som sender indholdet af en textbox ud på
en COM port, hvor jeg har lavet en
forbindelse mellem pin 2 og 3 på stikket (TX & RX). D.v.s. alle data som
sendes vil straks blive modtaget
igen. Disse data vises derefter i en label.

Mit problem er nu at programmet kun virker når det er tal (0-9) som skal
sendes. Alle bogstaver og
tegn retunere et '0' i label'en.

Hvad går der galt?..og hvorfor?

-Tom-

Private Sub Command1_Click()
'enable port
MSComm1.PortOpen = True
'send data
MSComm1.Output = txtbox.Text
'modtag data
Rec
End Sub

Private Sub Rec()
Do
dummy = DoEvents()
Loop Until MSComm1.InBufferCount >= 1
Label1.Caption = "Data: " & Val(MSComm1.Input)
MSComm1.PortOpen = False
End Sub

Fra : Mads Andreasen

Dato : 23-04-02 17:14

Hejsa

Prøv at ændre:
> Label1.Caption = "Data: " & Val(MSComm1.Input)

til:
Label1.Caption="Data: " & MSComm1.Input

-Mads

Fra : Tom K.