Roskilde Festival rygter!
Fra : Crazy Bunny

Dato : 04-02-01 01:22

Skal vi ikke samle alle rygter her?

Jeg kan starte med dem jeg kender til:

Guns'n'Roses
Mew
The Drive-In
Red Hot Chili Peppers

......nogen der har andre rygter?
--
kena@mail.dk
ICQ 33379605

Fra : Daniel Andersen

Dato : 04-02-01 15:36

> .....nogen der har andre rygter?

Tjaeh!!! - Nok ikke et rygte, men hvis Live ikke kommer... Så vanker der

Fra : Nicolai Kragh-Hansen

Dato : 04-02-01 17:21

kena@mail.dk,Ny-Internet writes:
>.....nogen der har andre rygter?

Weezer har sagt at de vil spille på nogle festivaller i europa.... så man
kan kun håbe!!!

MVH
Nicolai Kragh-Hansen

/------------------------------------------------------------\
\------------------------------------------------------------/

Fra : mydarkstar

Dato : 05-02-01 20:23

"Nicolai Kragh-Hansen" <nkh@net.dialog.dk> wrote in message

> Weezer har sagt at de vil spille på nogle festivaller i europa.... så man
> kan kun håbe!!!

So Weezer are going to play at Roskilde Nicolai?? I wanted to see them in
Houston, but it sold out. :( Ok well you better see them then! When does
their new album come out?

Michelle
--
You have to have a party
when you're in a state like this

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 04-02-01 17:43

On Sun, 4 Feb 2001 01:21:37 +0100, "Crazy Bunny" <kena@mail.dk> wrote:

>.....nogen der har andre rygter?

Slipknot?

Med venlig hilsen
Esben Pedersen

Fra : R

Dato : 05-02-01 18:02

Crazy Bunny wrote:

> .....nogen der har andre rygter?

Ikke ligefrem musikalske rygter,
men... taget fra Politiken idag:

--
Politi tav om fejl ved festival

Politiken mandag: Mens ni unge mænd blev mast foran
Orange Scene på sidste års Roskilde Festival,
og vagter desperat råbte for at få stoppet musikken,
stod manden, der havde kompetencen til at gribe
ind, omme bag scenen og talte i fem et halvt minut i
mobiltelefon med en kvinde i Frankrig. Det har det
franske telefonselskab oplyst over for Roskilde
Politi, men det fremgår ikke af den officielle
politiredegørelse om ulykken, som blev fremlagt i
december.

Det fremgår heller ikke, at festivalens ledelse den
aften, ulykken skete, havde sat en ung kvinde, der
aldrig havde prøvet det før, til at være
ansvarshavende for hele Orange Scene-området under
koncerten.

Eller at Pearl Jams tourmanager har fortalt, at
festivalleder Leif Skov forsøgte at få den amerikanske
gruppe Pearl Jam til at begynde at spille igen efter
ulykken.

De nye hidtil ukendte oplysninger fremgår af et 120
siders resume af politiets vidneafhøringer, som
faderen til en af de ni omkomne har fået aktindsigt
i. Faderen, Finn Tonnesen fra Varde, mener, at den
officielle politirapport giver et helt misvisende og
ufuldstændigt billede af, hvad der faktisk skete. Således
beskriver den ikke, at det var festivalens ledende
personer, der undlod at stoppe musikken trods talrige
og meget tidlige nødråb fra publikum og vagter om, at
mennesker var ved at dø foran scenen.

»Det fremgår helt tydeligt af de 120 sider. Men det
fremgår ikke af Roskilde Politis redegørelse«, siger
Finn Tonnesen.

Politiet har i den officielle redegørelse også
udeladt, at det i følge Pearl Jams tourmanager var ham alene,
der traf beslutningen om at stoppe musikken, efter at
Roskilde Festivalens stage manager havde oplyst,
at han ventede på en bekræftelse.

Roskildes vicepolitimester Bendt Rungstrøm siger, at
»redegørelsen indeholder et resume af det væsentligste«.
»Jeg vil ikke kommentere, hvad enkeltpersoner har
gjort. Det, vi har gjort, er at forsøge at lave en
samlet vurdering af oplysningerne. Og det kan godt
være, at andre ikke er enige i det«, siger han.

Festivalens leder Leif Skov har til politiet fortalt,
at han ikke kan erindre men heller ikke afvise, at han
bad Pearl Jam om at begynde at spille igen. Han mener
ikke, at festivalens indsats under ulykken blev
forsinket af, at stage manageren talte i telefon bag
scenen, for han reagerede straks, han blev
kontaktet. Og festivallederen mener ikke, det var
forkert at gøre en ung, utrænet kvinde til vagthavende
under koncerten.

»Der er ingen af dem, der er alene. Der var andre
rutinerede folk, og jeg mener det er fornuftigt og
ansvarligt, at man ikke lader enkeltpersoner være
eneansvarlige«, siger Leif Skov.

--

lortepoliti siger jeg bare.
Magthavere dækker sgu altid over hinanden...

Fra : John Fogde

Dato : 05-02-01 22:07

Der går et rygte om at PJ Harvey skal spille på Roskilde.

John

Fra : Nicolai Kragh-Hansen

Dato : 05-02-01 21:47

mydarkstar@email.msn.com,Ny-Internet writes:
>So Weezer are going to play at Roskilde Nicolai?? I wanted to see them in
>Houston, but it sold out. :( Ok well you better see them then! When does
>their new album come out?

Well, it's just a rumor...

As far as I know they are now mixing the album, soo it could be out in a
couple of months!

MVH
Nicolai Kragh-Hansen