Kan jeg få slankemedicin mon?
Fra : Lille mig

Dato : 23-04-02 16:09

Hejsa.

Jeg har inden for det sidste 1½ år taget 26 kg på.

Jeg er en pige på 19 år, 156 cm høj og vejer 76 kg hvilket er alt for meget.
Jeg VIL ned på 50 kg igen da det giver mig en god figur. Problemet er at jeg
lynhurtigt mister modet hvis jeg ikke taber så meget som en kg selvom jeg
føler jeg har kæmpet for det. Derfor vil jeg høre om I her inde tror jeg kan
få Letigen eller anden slankemedicin hos min læge som kan hjælpe mig på
rette vej.
Min kost fejler ikke noget men jeg er en værre slikmund og det er svært
at holde op med.

Jeg går i motionscenter 3 gange om ugen.

Hilsen Helle

Fra : Karen

Dato : 23-04-02 18:08

On Tue, 23 Apr 2002 17:08:34 +0200, "Lille mig" <helle@jirty.dk>
wrote:

>Hejsa.
>
>Jeg har inden for det sidste 1½ år taget 26 kg på.

Har du nogen ide om hvorfor de er røget på? Så kunne du jo gribe ind
de steder..

Derfor vil jeg høre om I her inde tror jeg kan
>få Letigen eller anden slankemedicin hos min læge som kan hjælpe mig på
>rette vej.

Det finder du jo kun ud af ved at ringe til ham og få en tid og spørge
:) Dit BMI er ca 31, og medicinen gives til overvægtige med BMI over
30, som IKKE HAR RESPONDERET tilfredsstillende på et vægtreducerende
program. Så jeg tror ikke han umiddelbart giver dig dem, men sætter
dig nok mere på en kostplan..

>Min kost fejler ikke noget men jeg er en værre slikmund og det er svært
>at holde op med.

Det kunne være du skulle kigge din kost igennem, noget må der jo være
"galt" med den, når der er røget de ekstra kilo på. Mht slik, så husk
at også cola og kiks osv også feder. Hvis du nu fik set på din
kostplan, og tjekket efter om du får alt det næring du skal have, og
evt får redigeret i kostplanen, så kan det være dit slikbehov falder.
Det gjorde mit i hvert fald - det forsvandt faktisk helt, da jeg
begyndte på vægtkonsulenterne. Jeg bilder mig ind at det er fordi jeg
nu altid er mæt af de "rigtige" ting.
Men HVIS du absolut skal have sødt, så kan det laves sundt..
Her til aften skal jeg have hindbæris til dessert, som jo er meget
sødt, men absolut helt sund og "lovlig". Det er bare et spørgsmål om
at lave dit slik på den rigtige måde!

>Jeg går i motionscenter 3 gange om ugen.
Det er flot - bliv ved med det!

>Hilsen Helle

Hilsen Karen

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 23-04-02 18:14

"Lille mig" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse

Hej Helle

> Jeg har inden for det sidste 1½ år taget 26 kg på.

Ja det er jo lidt volsomt.

> [...]
svært
> at holde op med.
> Jeg går i motionscenter 3 gange om ugen.

Slankemedicin er ikke altid løsningen der er bivirkninger nogle gange store.
Jeg har selv prøvet Letigen for mange år siden og jeg fik svedeture og
rysten så den droppede jeg hurtigt. Jeg tror heller ikke at din vægt problem
er stort nok til at din læge vil udskrive dig til dem.

Hvad med om du prøvede at kikke på det du nu gør for at tabe dig. Problemet
er jo at du ikke har succes med det du gør og derfor må der være noget galt,
det gælder nu om at finde ud af hvad du gør forkert og noget har du jo
allerede fortalt.

Det jeg ikke forstår er at du fortæller at kosten ikke fejler noget og at du
går i motions center 3 gange om ugen. Det fortæller mig at enten er du en
doven hund i motion centeret eller også spiser du tonsvis af slik.

Selvfølgelig går du ikke i motionscenter for at være en doven hund og
tonsvis af slik tror jeg heller ikke du spiser. Derfor er der kun kosten
tilbage, prøv at ned skrive din kost i 14 - 21 dage også dit slik. Når de er
gået kan du evt. bruge Fatlow til at udregne hvor meget du har indtaget,
hvis jeg har ret i min påstand vil du blive meget overrasket over
resultatet.

Under et vægttab dur det selvfølgelig ikke at du spiser alt det slik, det
indeholder en masse tomme kalorier som bliver sat først i forbrændings køen.
Derfor vil den normale mad du spiser ment blive lageret som fedt og vi har
så balladen.
Prøv at lægge mærke i hvilke situationer du griber til slik og prøv så at
finde en måde hvorpå du kan undgå disse situationer, derved undgår du meget
slik.

Hvis du f.eks spiser på forkerte tidspunkter end din krop fortæller vil dit
blodsukker falde og så griber man til slik og tro mig det kender jeg .

Mit råd til dig er.. tænk på regnestykket - kalorie indtag minus kalorie
forbrug = vægttab/vægtøgning og find så ud af (måske ved brug at
ovenstående) hvorfor du ikke kan få dette regnestykke til at gå op.

Mvh
Henrik
--
Operation "bliv mindre" start d. 22-04-02 Vægt 158 Kg.
Næste vejning d. 29-04-02.

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 23-04-02 18:59

"Lille mig" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen

Jeg glemte lige at jeg har haft godt erfaringer med at hæve protein
indholdet i kosten tager trangen til det søde, jeg er dog helt sikker på at
der ikke er noget videnskabeligt bevis

Crom tilskud siges også at tage trangen eller ?

mvh
Henrik