Ide-møbler økonomiske vanskeligheder?
Fra : NHF

Dato : 23-04-02 14:21

Jeg hørte et eller andet omkring Ide-møbler var i økonomiske vanskeligheder
pga. de tre store huse i København. Er der nogen som kan bekræfte dette og
evt. supplere med mere?

NHF/ Århus

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-04-02 15:09

> Jeg hørte et eller andet omkring Ide-møbler var i økonomiske vanskeligheder
> pga. de tre store huse i København. Er der nogen som kan bekræfte dette og
> evt. supplere med mere?

Ja, det er rigtigt. Læs eventuelt mere i dagens børs.
Men måske er det en sandhed med modifikationer. Problemet ligger i at
kædekontoret har valgt at investere i egen butikker, som blev en "fiasko". De
betyder at deres kapital er skrumpet meget. Dog mener Inbodan (Koncerenen bag
Garant og Ide Møbler) at der ikke er "overlevelsesmæssige" konsekvenser ved
dette, da deres kontrakter om lejemålene snart ophører.

Således så deres driftresultater ud fra 1997 til 2001
1997 => + 6 mio
1998 => + 1 mio
1999 => + 0.3 mio
2000 => - 13 mio
2001 => - 12 mio

Læs mere:
http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=39799

Hvis du er interesseret yderligere er jeg villig til at forklare mere? Mail
mig, eller lav en reply

mvh
Johan Holst Nielsen

Fra : Keld Nielsen

Dato : 23-04-02 18:44

Mht investering i egne butikker, så er det jo netop, hvad Imerco har mistet
temmelig mange penge på.
Forskellige personer på bestemmende poster, men alligevel.

Mvh,
Keld Nielsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 24-04-02 07:49

Keld Nielsen wrote:

> Mht investering i egne butikker, så er det jo netop, hvad Imerco har mistet
> temmelig mange penge på.
> Forskellige personer på bestemmende poster, men alligevel.

Ja, netop disse to sager kan faktisk sammenlignes det en vis grad. Tror også det
er det som Børsen blev opmærksom på.

Men vil mene at Inbodan ikke er i en lige så kritisk situation som f.eks.
Imerco!

mvh
Johan Holst Nielsen
tcr480@ofir.dk

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 23-04-02 15:14

Jah - Hvornår mon turen kommer til Ejendomsmarkedet?

Det er den anden Bolig-relaterede forretning der rammer muren i år - og
"liggetiden" for ejendomme vokser støt og roligt.