FP Extensions og PWS
Fra : Thomas Kaare Hansen

Dato : 23-04-02 12:11

Jeg blev anbefalet, at flytte mine spekulationer fra Serverside
til Frontpage

Efter installation af PWS og FP2000 (med Server Extensions) under
WIN98SE (PC´en kan næppe køre nyere styresystem) har jeg følgende
problem:
Når jeg vil oprette et web-sted i FP under http://"PC-navn" får
jeg besked om, at port 80 er i brug af Microsoft-IIS/4.0 server.
I dokumentationen til PWS stod der noget om, at slette en mappe
tilhørende FP3.0 hvis der var problemer med integrationen med FP
og der var da også ganske rigtigt en mappe med dette navn.
Sletning ændrede nu ikke noget.
Mit sidste træk i aftes var, at afinstallere PWS således, at jeg
nu kun har FrontPage Server Extensions på PC´en og man kan derfor
naturligt nok ikke danne en web-mappe i http:// fra FP. Jeg får
besked om, at der ikke er nogen server på port 80, så langt så
godt.
Kan der ligge der misvisende informationer i
registreringsdatabasen... Jeg har tidligere haft installeret FP
Express
Iøvrigt:
Hvordan ser jeg hvilke programmer der bruger hvilke porte ?
Hvordan kan jeg konfigurere porte ?
Jeg tænker på noget i retning af IP-adressernes kommandoer:
ipconfig, ping etc.
Der må da findes et interface til de porte ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-04-02 16:12

Du har formentlig haft både FPPWS og MSPWS inde. Dette vil give en
konflikt.
FPPWS vil typisk ligge i C:\Frontpage Webs\server\

Fra : Thomas Kaare Hansen

Dato : 24-04-02 08:49

Tak for hjælpen endnu en gang !
Jeg fjernede C:\Frontpage Webs\server\ som foreslået
Kørte programmet Safe Clean
Geninstallerede PWS efter sletning
Geninstallerede FP uden forudgående sletning (måske skulle jeg have
slettet først)
Kørte, fra FP Help => Detect and Repair (da jeg stadig ikke kunne
oprette en web-mappe)
Oprettede web-mappe under http://"PC-navn" og kan nu teste formularer
lokalt på PC´en ligesom jeg kan komme i gang med arbejdet med ASP.