Aprilia RS250 forgaffel - adskillelse
Fra : Michael K. S.

Dato : 23-04-02 10:55

Er der nogen her der har prøvet at skille en RS250 - forgaffel ad ??
Grunden til spørgsmålet er at den indre låsering der sidder i er
_uden_ "øjer", hvorfor man ikke kan åbne den med en låseringstang,og
det var en krig at få den af.Værkstedsmanualen siger "remove with
special pliers" men det kan jeg ikke rigtig se hvordan skulle kunne
lade sig gøre.Spurgte forhandleren (aut. Aprilia) om det var standard
at den skulle se sådan ud,men det kunne de ikke svare afgørende på,kun
at det _kunne_ være sådan,idet det var set tit før.Hvis det er
tilfældet er der så nogen der har et godt fif til hvordan man så får
sådan en ring ud - uden at ridse yderrøret ?

BTW : Armand - der er 2 glideringe i USD-yderrøret og pakdåsen kan
isættes med forgaflen adskilt !!

-M

Fra : Armand

Dato : 23-04-02 22:35

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> BTW : Armand - der er 2 glideringe i USD-yderrøret og pakdåsen kan
> isættes med forgaflen adskilt !!

OK!
=> kan islåes med en stor topnøgle - Eller??

Nysgerrighed:
Hvor/hvordan sidder den øverste/inderste glidering?

--
Armand.
(sendt på arbejde på raffinaderiet, hvorfor han ikke har adgang til at

Fra : Michael K. S.

Dato : 23-04-02 23:09

On Tue, 23 Apr 2002 23:35:12 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>OK!
>=> kan islåes med en stor topnøgle - Eller??

Jeps eller noget lignende af en passende størrelse.

>Nysgerrighed:
>Hvor/hvordan sidder den øverste/inderste glidering?

Den sidder ca. 1/3 af yderrørets længde fra toppen,yderrøret er fræset
med forskellig diameter over længden,hvilket holder den på plads.Den
er iøvrigt overhovedet ikke med på tegningerne af gaffelbenet og er
ikke nævnt med et ord i værkstedshåndbogen - weird.Kan sagtens
inspiceres ved at lyse ind i røret - teflonbelagt som sædvanlig,laget
er intakt.

-M