3d mark resultat for dårligt?
Fra : P.Sørensen

Dato : 23-04-02 10:42

Kan det passe? At et GF 2, mx400 kun giver 1054 point, eller hvis jeg
vælgert "fast" i Tweakprogrammet, 2914 point? Har netop fået kortet
udskiftet, fordi det tidligere var defekt, iflg. forretningen (det var et
GF2, mx100/200)
Men gad vide, om det er et defekt kort, jeg netop har fået med hjem nu??
Hvad har andre med samme kort i score? (se pc spec. nedenfor).
Preben

--
Windows XP home DA, 1400 mhz AMD, 512 mb ram, 70 GB HD.

Fra : Óðin

Dato : 23-04-02 16:36

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men gad vide, om det er et defekt kort, jeg netop har fået med hjem nu??
> Hvad har andre med samme kort i score? (se pc spec. nedenfor).

Ja, det er et skodkort, jeg har kun kunnet presse det op på 3800 3DMarks i
1024x768 16 bit 60 Hz, men da var det også overclocket til 200/300 tror jeg
nok, men så skulle jeg også være heldig, at kunne køre en hel test, uden at
computeren gik ned. Uden overclock kørte kortet mellem 3200 og 3400 i 1024 x
768 16bit 60Hz på XP 1800+.

Fra : Martin K

Dato : 23-04-02 17:44

Óðin wrote:
[snip]
> køre en hel test, uden at computeren gik ned. Uden overclock kørte
> kortet mellem 3200 og 3400 i 1024 x 768 16bit 60Hz på XP 1800+.

Hvorfor kørte du i 60 Hz, det kan man jo alligevel ikke holde ud at se på!

--
Martin K

Fra : Lovegreen

Dato : 24-04-02 00:44

Det kræver lidt mindre af gfx-kortet, fremfor at køre i 85 Hz eller
højere...
Ergo, hvis det var 3dmark i 85Hz så ville de være lavere endnu.. - og som
om de ikke er lave nok...

--
mvh Lars, Hillerød
ICQ 27136074

Fra : Martin K

Dato : 24-04-02 09:35

Lovegreen wrote:
> Det kræver lidt mindre af gfx-kortet, fremfor at køre i 85 Hz eller
> højere...
> Ergo, hvis det var 3dmark i 85Hz så ville de være lavere endnu.. - og
> som om de ikke er lave nok...

Det er jeg da klar over, men det giver jo et uvirkeligt billede af
virkeligheden. Når man kører i 60 Hz virker det som om man blot vil have en
høj 3D Mark Score og ikke vil have det egentlige resultat.

--
Martin K

Fra : Lovegreen

Dato : 25-04-02 17:57

> [...]
en
> høj 3D Mark Score og ikke vil have det egentlige resultat.

Jeg er helt enig, men der findes stadig folk som ikke har fået fixet
refresh-raten
på deres Win XP endnu ...

mvh
Lars

Fra : [5000]Bo

Dato : 23-04-02 17:50

[snip]

Jeg har en AMD 900 Mhz - 512 Mb ram, Chaintech bundkort, og 40 Gb hraddisk
samt GF2 Mx400, og jeg fik lige under 1900 i 3Dmark SE.
Det var i 1024 x 746 i 32 bit.

Mvh Bo

Fra : Ricky Overgaard

Dato : 25-04-02 16:17

jeg havde det samme i score , men købte så et geforce 3 ti200 og fik så en
score på 9500

Fra : Kimmo

Dato : 23-04-02 20:07

> [...]
> Preben
>
> --
> Windows XP home DA, 1400 mhz AMD, 512 mb ram, 70 GB HD.

Hej.
Tror det er grafikkortetkortet.Har Athlon 700, Aopen ak72 MB, 512 mb pc133
ram, Creative 256 med 32 mb SDRam, 45 gb ATA66 Hd.
3Dmark 2001 score: 1970@1024x768, 85 mHz.
Samme opsætning og driver, men med Noname force2 400MX med 64 mb ram : 864
!!!!!!
Så jeg tror det er et skodkort ;o(( sorry.

Mvh. Kimmo