Timer? Problemer!
Fra : Gundersen

Dato : 04-02-01 00:01

Hej

Jeg skal have et ur til at køre i en textbox i mit program i vb6
Jeg har prøvet at sætte en timer ind (Timer1)
Jeg kan da også godt få den til at vise tiden (Med formload, Now() ),
men jeg kan ikke få den til at blive ved med at opdatere.
Den viser klokken når man loader programmet, men så stopper den, og
viser kun det samme klokkeslæt heletiden!

Hvorfor?

Mvh Emil

--
www.Emilg.person.dk
Er blevet opdateret!

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-02-01 00:24

Gundersen skrev:
> Jeg har prøvet at sætte en timer ind (Timer1)
> Den viser klokken når man loader programmet, men så stopper den, og
> viser kun det samme klokkeslæt heletiden!

....og du har enablet timeret (det er den som standard), sat Interval til
1000 eller mindre og lagt noget kode ind i timerens Timer-event, som
opdaterer uret på skærmen (formen)?

-------
Tomas

Fra : Gundersen

Dato : 04-02-01 00:34

Hej

Jeg bruger ikke Text1.text = Now(), men Time().
Men jeg kan stadig ikke få den til at vise når sekunderne skifter.
Når den står i formload, så viser den tiden nu, men den skifter ikke.
Jeg har prøvet at sætte koden under text1_change, men så skal man trykke på
space i textboxen før der sker noget.
Hvordan kan jeg ellers gøre?

Mvh Emil

--
www.Emilg.person.dk
Er blevet opdateret!

Fra : Gundersen

Dato : 04-02-01 00:39

Jeg har fået den til at virke!

Mvh Emil

--
www.Emilg.person.dk
Er blevet opdateret!

Fra : CHRistian

Dato : 04-02-01 23:15

Gundersen <Gundersen@e-box.dk> wrote:

>Jeg skal have et ur til at køre i en textbox i mit program i vb6
>Jeg har prøvet at sætte en timer ind (Timer1)

Timeren (ikke at forveksle med TIMER) opdatere fx TIME$, der angiver
klokken lige _nu_ og _nu_ og _nu_.....
Du skal sætte din timer med et passende interval til opdatering samt
putte din kode (lblBla.... = TIME$) ind i OnTimer, så vidt jeg husker.

--
{PS: Indlæg med OE5-fejlen i subject ('Sv' og ikke 'Re') --> killfilter}
OE5-Sv-info + Usenet-test + FreeAgent-newbie-hjælp = www.whitehat.dk/cbh

Fra : Gundersen

Dato : 05-02-01 21:54

Hej

Jeg brugte bare en kode nogenlunde denne:
Sub Form_load
timer1.enable = True
timer1.interval = 1000 (ms)
End Sub
'----
Sub Timer1
text1.text = time()
End Sub

Eller sådan noget. Jeg kan ikke huske den helt præcist.

www.Scooter-Area.subnet.dk
www.Emilg.person.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 06-02-01 21:20

Gundersen skrev:
> timer1.enable = True
> timer1.interval = 1000 (ms)

Rent principielt bør man ikke enable en timer før dens interval er sat.

Rent praktisk har det ingen betydning (når der ikke er en DoEvents eller
andet grimt mellem de to linier) i VB <= 6.0, men fremtiden kunne man godt
forestille sig at det kunne have mindre heldige effekter.

-------
Tomas