Hvad er dog det???
Fra : R.N.

Dato : 23-04-02 08:46

Da jeg for nogle uger siden begyndte at gøre haven forårsklar og flyttede
nogle ting fra en fliseplads, så jeg sådan i forbifarten noget, der
lignede - tjah en lille bunke kartoffelskræller. I travlheden tænkte jeg
ikke nærmere over det.

Men så i søndags skulle jeg flytte et par plasticsække med forskelligt i.
Stor var min forbavselse, da jeg så at det samme "underlige" kom frem også
her. Ved første øjekast mindede det om brede kartoffelskræller der var snoet
dekorativt rundt så de kom til at ligne en kunstig rose.

I virkeligheden var "det" bare for stort til at kunne være
kartoffelskræller. Det så både flot og ulækkert ud på samme tid. Da jeg
ville ha' det hen i affaldsbunken med en skovl, opdagede jeg at det sad
fast, det voksede op mellem fliserne.

Arrd - det må være en svampeart, eller hvad er det for noget? Hvor søren er
det kommet fra. Jeg har aldrig set noget lignende.

Med venlig hilsen elena@io.dk

Fra : Per A. Hansen

Dato : 24-04-02 21:12

R.N. <elena@io.dk> skrev i en news:aa33al$on7$1@news.cybercity.dk...
> [...]

er
> det kommet fra. Jeg har aldrig set noget lignende.

Det ville hjælpe lidt med et billede.
Hvis det hænger fast i noget træagtigt er det nok ikke en
svamp.
Hvis du har en Havtorn i nærheden udvikles en bunke blege rødder under
fliser - fliserne kan ligefrem løftes op af disse rødder.
Det har jeg oplevet inden den meget pæne busk/træ måtte
lade livet.

Per A. Hansen