engelske tilstande
Fra : james

Dato : 22-04-02 23:55

Det er måske gammelt nyt, men en engelsk MCist, blev idømt 3 års
frakendelse af kørekort samt 12 måneders fængsel....for at have kørt for
hurtigt. Vel at mærke, uden at der var sket en ulykke.......

Man kan blive idømt mindre for manddrab, voldtægt osv, men dommeren
ville understrege ved et eksempel at hastigheden er både farlig og
uacceptabel......

-james

Fra : Thomas Hjort

Dato : 23-04-02 11:23

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan blive idømt mindre for manddrab, voldtægt osv, men dommeren
> ville understrege ved et eksempel at hastigheden er både farlig og

Er der så dødstraf for at lave en wheelie?

Thomas Hjort
SV650S

Fra : Niels S.

Dato : 23-04-02 11:27

Thomas Hjort skrev

> Er der så dødstraf for at lave en wheelie?

MEGA*LOL* - der sgi humor i dig trods alt.

--
Niels S. (der ikke havde turde stille netop det spørgsmål)
VFR800FI

Fra : Michael H.

Dato : 23-04-02 13:50

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message

> Er der så dødstraf for at lave en wheelie?
>
> Thomas Hjort
> SV650S

Har du nu lært hvordan man laver en wheelie, efter den lille tråd du
startede ???

Michael GSX-R 600 '00

Fra : Thomas Hjort

Dato : 23-04-02 14:40

"Michael H." <mhNOSPAM@smorumnet.dk> skrev i en meddelelse

> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message

> Har du nu lært hvordan man laver en wheelie, efter den lille tråd du
> startede ???

Ja for sørensen da.
Jeg fik en masse gode råd og link i den pågældende tråd. Jeg fandt et øde
sted at øve i københavnsområdet. Jeg havde oven i købet lavet en hardcopy af
nogel af mail'ene og taget med derud for at være HELT sikker på jeg gjorde
det ordentligt.
Og efter at have prøvet 4-5 gange gik den pludselig på baghjulet. Det er en
ret fantastisk følelse første gang.
Nu kan jeg få den på baghjulet hver gang og kan skifte op i andet gear. Mere
er jeg heller ikke interesseret i, jeg synes at korte lavhastigheds-wheelier
er fint nok. Det er jo ikke menigen at jeg skal køre hele vejen til Fyn på
baghjulet.

Så nu kan jeg det. Og jeg gør det SELVFØLGELIG kun når det ikke er til fare
for andre end mig selv. Men det er som med så meget andet. Når man ved at
man kan det, gør man det ikke så tit som man ville have forestillet sig at
man ville gøre det imens man IKKE kunne.

Mvh Thomas Hjort
- som ikke vil afsløre sit øvested for at undgå evt. protestdemonstrationer
og ikke mindst den altid vagtsomme Betjent Reno :) -

Fra : Michael H.

Dato : 23-04-02 15:22

> [...]
en
> ret fantastisk følelse første gang.
> Nu kan jeg få den på baghjulet hver gang og kan skifte op i andet gear.

Så kunne det måske lade sig gøre at mødes med dig en dag, så du kunne lære
mig det..
Jeg har prøvet et par gange, men den vil sku ikke rigtig op..

Michael GSX-R 600 '00

Forresten, tillykke med det, selvom andre måske ikke syntes det er så fedt,
så tør jeg godt indrømme at det ser godt ud

Fra : Thomas Hjort

Dato : 23-04-02 16:08

> [...]

> mig det..
> Jeg har prøvet et par gange, men den vil sku ikke rigtig op..

Helt sikkert, hvis du kan komme forbi København.
Men prøv at læse det her link først
http://www.garyrothwell.com/Gary_s_Lessons/wheelies/body_wheelies.html
(hvis linket er for langt: http://makeashorterlink.com/?V4A022EB )
Her for du en meget udpenslet beskrivelse. Så burde du kunne få den løftet.
Her bliver det beskrevet på film:
http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=50677&documentID=67882
( http://makeashorterlink.com/?V2C051EB )

Tak !

Mvh Thomas

Fra : Michael H.

Dato : 23-04-02 17:01

> Helt sikkert, hvis du kan komme forbi København.

Bor i Ballerup, såhh deeet.

> [...]
> (hvis linket er for langt: http://makeashorterlink.com/?V4A022EB )
> Her for du en meget udpenslet beskrivelse. Så burde du kunne få den

Jeg har læst så meget om det at mit hoved snart springer i luften.
Men jeg tror at hvis man ser det ''live'' at det er lidt nemmere.
Smid en mail hvis du gider at ofre lidt tid på mig..

Michael GSX-R 600 '00

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-04-02 16:05

> Jeg har prøvet et par gange, men den vil sku ikke rigtig op..

Nårhj, vi er godtnok blevet frimodige herinde!

Rittig

Fra : Michael H.

Dato : 23-04-02 16:57

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> "Michael H." <mhNOSPAM@smorumnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nårhj, vi er godtnok blevet frimodige herinde!
>
> Rittig

Haha, det var meget godt set, hva'??

Michael GSX-R 600 '00

Fra : Armand

Dato : 23-04-02 19:04

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en

> [...]
> sted at øve i københavnsområdet................
> Mvh Thomas Hjort
> - som ikke vil afsløre sit øvested for at undgå evt.

- - - - -Og sikkert heller ikke delagtiggør gruppen her, når(!) den dag
kommer hvor SV'eren lander på ryggen :-/

- -
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 23-04-02 19:38

> - - - - -Og sikkert heller ikke delagtiggør gruppen her, når(!) den dag
> kommer hvor SV'eren lander på ryggen :-/
>
> - -
> Armand.

Nå.......men jeg kan da godt ringe og sige det til dig, hvis du synes det er
vigtigt.

Thomas

Fra : james

Dato : 23-04-02 21:36

> - som ikke vil afsløre sit øvested for at undgå evt. protestdemonstrationer
> og ikke mindst den altid vagtsomme Betjent Reno :) -

Jeg tror ikke nogen vil protestere over et øde øvelses sted.....det var jo det
du blev opfordret til at de dumme (som mig) som ikke kunne læse igennem
linjerne og konstatere at downtown Copenhagen var ment som spøg.....

-james

Fra : james

Dato : 23-04-02 14:14

> Er der så dødstraf for at lave en wheelie?

LOL! Jeg "tror" at de har afskaffet dødsstraf i UK, men på den anden side (og
DET skræmmer, faktisk) har de 1.000.000+ overvågningskameraer rundt om i
landet, på veje, jernbanestationer, pladser, parker, i og udenfor
forretninger osv. Deres foto-overvågninger på veje er på bagdelen af
køretøjet og ejeren får bøden. ...og england var en gang et frit land med
forholdsvis få (og ubevæbnet) politi. 1984 kom lidt senere end forventet, men
er måske ikke så væk endnu. For ikke så længe siden, var der et lovforslag
om, at forbyde MCer i samtlige National Parks(!!!!!!!)

Har du så lært det? ....hvor meget kom reparationen til at koste?

-james

Fra : Thomas Hjort

Dato : 23-04-02 14:50

> Har du så lært det? ....hvor meget kom reparationen til at koste?

Ja og det kostede ingen reparationer.
Det er lidt ligesom dengang jeg skulle have MC. Da fik jeg at vide, af de
andre på mit arbejde der havde MC, at ligegyldigt hvad så VILLE jeg styrte
på et tidspunkt og hvis det gik som det går normalt ville jeg styrte rigtig
mange gange. Og da jeg fortalte dem at jeg ville køre vinterkørsel, ja så
var det ihvertfalt 100% at jeg ville styrte.
Jeg er ikke styrtet endnu men det kan selvfølgelig være at det kommer. Det
kan man jo aldrig vide. Men jeg har endnu ikke følt at jeg har været tæt på.

Thomas

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 23-04-02 15:34

> Jeg er ikke styrtet endnu men det kan selvfølgelig være at det kommer. Det
> kan man jo aldrig vide. Men jeg har endnu ikke følt at jeg har været tæt
på.

Præcis

Hvis du kan mærke, at du er på usikker grund, gør du jo nok noget ved det.
Det er først, når opmærksomheden drifter lidt, hvor den burde være skarp, at
cyklen lægger sig ned.

Bare rolig - du kan nå det sålænge du kører

Fra : Søren Lindholt

Dato : 23-04-02 15:24

james <airthy@post5.tele.dk> wrote in article
> er måske ikke så væk endnu. For ikke så længe siden, var der et
lovforslag
> om, at forbyde MCer i samtlige National Parks(!!!!!!!)

Det er også et stort problem i USA, hvor der er stærke kræfter igang med at
lukke kolossale områder for anden trafik end folk i bare fødder... selvsagt
ikke noget der huer den almindelige amerikaner der gerne lader korpuset
transportere komfortabelt...
--
Søren
http://motortosse.dk