Skadevoldene vildt
Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 22-04-02 23:15

Skal der inføres jagttid på skadevoldende vildt?
Som krager/skader og råger, og evt. Skarv? Der er jo efterhånden kommet
store kolonier af disse fugle, og en evt. regulering kunne jo være en
løsning! Hvad mener I der ude i landet, kom med jeres mening.
Mvh.
Jørgen Folkmann Sommer

Fra : EXLEX

Dato : 23-04-02 12:35

"Jørgen Folkmann Sommer" <albego@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> store kolonier af disse fugle, og en evt. regulering kunne jo være en
> løsning! Hvad mener I der ude i landet, kom med jeres mening.

Selvfølgelig skal der det.
Når bestanden andrager et antal der gør afskydning af naturens overskud
rimeligt, bør der fastsættes jagtid. Denne bør så naturligvis have den
maksimale længde, som ikke vil true bestandens overlevelse eller lade arten
forsvinde som ynglende i DK.
Kodeordet bør som altid være "bæredygtig udvikling".

-Og hvad med sæler???

EXLEX

Fra : Jaime

Dato : 23-04-02 14:05

"EXLEX" <exlex@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig skal der det.
> -Og hvad med sæler???
>
> EXLEX

Ja........jeg har nu altid godt ku tænke mig et sælskind!!!!!!!!!!!!!

Fra : Niels Riis

Dato : 23-04-02 15:47

Jaime <jaime@cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aa3m5k$1c1g$1@news.cybercity.dk...

> "EXLEX" <exlex@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja........jeg har nu altid godt ku tænke mig et sælskind!!!!!!!!!!!!!

Send min en privat mail og jeg skal se hvad jeg kan gøre for at skaffe dig
hvad du altid har ønsket dig.

Niels Riis

Fra : Thomas More

Dato : 23-04-02 15:33

Nu ER der jo allerede jagttid på både Krager og Husskader.

Råger og Skarv må begge reguleres efter bekendtgørelsen om vildt-skader (må
Krager og Skader også)...

.....Forstår derfor ikke helt dit spørgsmål !

Hvis årsagen til at du gerne vil jage dem er, at de forårsager skader, så er
det ikke jagt du vil udføre, så er det regulering, og det er der allerede
mulighed for !

Mvh
Kasper

Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 23-04-02 16:43

Det jeg mener er om der ikke skal fastlægges en fast jagttid på alle de
nævnte fuglearter på nær Skovskaden!
Så man derved ikke skal søge om tilladelse til regulering, men at der bliver
en fast jagttid?
Mvh.
Jørgen