/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nu kommer jeg meget i tvivl
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 22-04-02 22:16

Jeg sidder stadig og glor det danske marked tyndt for GSXR-250. I min søgen
dukker der mange cykler op . De fleste ligger med et km-tal der siger
30.000 - 55.000km.
Men er det ikke lige lovlig spændende for mig at begynde at ofre penge på en
der har gået 55000km? Jeg har ik de store muligheder for selv at lave den
hvis den går i stykker. Og man burde tro den blev lidt slidt med tiden når
den hele tiden skal fodres med kolosale omdrejninger for at levere de rå
krafter.

Er jeg helt galt på den. Desuden svinger markedspriserne mellem 21.000kr og
40.000kr.
Jeg regner med at få en til omkring 25.000kr hvor der så er nyt kædekit, nye
bremseklodser og sådan lidt , så den ik skal koste alt for mange penge at
holde kørende. Man er jo ikke fattig gymnasie elev for ingen ting, vel?


/Thomas- Som der skal ud og se på en Shoei Raid Pyro TC-3 iløbet af ugen.





 
 
S.G (22-04-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 22-04-02 23:20


> /Thomas- Som der skal ud og se på en Shoei Raid Pyro TC-3 iløbet af ugen.

Tjek lige prisen på den hjelm på
www.hein-gericke.de
og
www.louis.de

inden du køber den herhjemme

på de store modeller dvs x-ceed og interceptor er der en del penge at hente
Har du et visakort, sender de uden gebyr for fragt osv



Thomas Buus Andersen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 23-04-02 11:57


"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:l10x8.218$V_6.12673@news.get2net.dk...
>
> > /Thomas- Som der skal ud og se på en Shoei Raid Pyro TC-3 iløbet af
ugen.
>
> Tjek lige prisen på den hjelm på
> www.hein-gericke.de
> og
> www.louis.de
>
> inden du køber den herhjemme

Jeg har kigget på http://www.moto-plus-accessories.com , og jeg synes det
ser MEGET fornuftigt ud mht. priser.
>
> på de store modeller dvs x-ceed og interceptor er der en del penge at
hente
> Har du et visakort, sender de uden gebyr for fragt osv.

Jeg starter i det lidt mindre med en hjelm til omkring 2000kr. Så er der
mulighed for at opgardere når jeg har fået en cykel, og der er
gået en sæson eller to.

/Thomas




Armand (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-02 21:55


Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en
news:c3bx8.57$Nw.1795@news.get2net.dk...
>
> Jeg starter i det lidt mindre med en hjelm til omkring 2000kr. Så er
der
> mulighed for at opgardere når jeg har fået en cykel, og der er
> gået en sæson eller to.

Hjelme opgraderer man jo ikke som sådan - De skiftes ud 100% :-/
Men derfor er det alligevel snusfornuftigt at skære al pornoen (det ér
kun pop og porno at man betaler for på de dyrere hjelme!) fra her fra
starten hvor du jo har så meget andet at bruge penge på !

--
Armand.



Michael Kristensen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 23-04-02 00:47

Tag og overvej om det er den rigtige model at købe. Var selv ved det, da jeg
skulle have min første MC, men var glad for jeg ikke gjorde.

Der er en grund til, at en typisk gsxr250 har haft et dusin ejere eller
flere.


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
news:I1%w8.196$V_6.12289@news.get2net.dk...
> Jeg sidder stadig og glor det danske marked tyndt for GSXR-250. I min
søgen
> dukker der mange cykler op . De fleste ligger med et km-tal der siger
> 30.000 - 55.000km.
> Men er det ikke lige lovlig spændende for mig at begynde at ofre penge på
en
> der har gået 55000km? Jeg har ik de store muligheder for selv at lave den
> hvis den går i stykker. Og man burde tro den blev lidt slidt med tiden når
> den hele tiden skal fodres med kolosale omdrejninger for at levere de rå
> krafter.
>
> Er jeg helt galt på den. Desuden svinger markedspriserne mellem 21.000kr
og
> 40.000kr.
> Jeg regner med at få en til omkring 25.000kr hvor der så er nyt kædekit,
nye
> bremseklodser og sådan lidt , så den ik skal koste alt for mange penge at
> holde kørende. Man er jo ikke fattig gymnasie elev for ingen ting, vel?
>
>
> /Thomas- Som der skal ud og se på en Shoei Raid Pyro TC-3 iløbet af ugen.
>
>
>
>



-[ F e r ]- (23-04-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 23-04-02 10:08


----- Original Message -----
From: "Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Tuesday, April 23, 2002 1:46 AM
Subject: Re: Nu kommer jeg meget i tvivl


> Tag og overvej om det er den rigtige model at købe. Var selv ved det, da
jeg
> skulle have min første MC, men var glad for jeg ikke gjorde.
>
> Der er en grund til, at en typisk gsxr250 har haft et dusin ejere eller
> flere.
>
>

Hej Michael

Hvad valgte du så... min GSXR250 er min cykel nr.2 Jeg er MEGET tilfreds med
den. OK, den har ikke verdensstørste motor, men den kan levere krafter nok,
og den har tilgengæld køreegenskaber, og er meget inspirerende at køre
på.....

Kan sige så meget så mine kneesliders ikke er så jomfruelige mere....

Mit råd vil være at finde en der har gået under 40K km så er det et
forholdvist sikkert køb.

Jeg er lidt nysgerrig hvilket alternativ du har fundet i samme
prisklasse....

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250




Thomas Buus Andersen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 23-04-02 11:55


" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:aa389v$tkc$1@news.cybercity.dk...

> Mit råd vil være at finde en der har gået under 40K km så er det et
> forholdvist sikkert køb.

Der var en der henvendte sig med en fra 88 der havde gået 13.000km ! Men jeg
tror nok lige den skal ses efter
inden den købes, for der er vist god mulighed for fusk med km-tælleren der
:)
Prisen var ellers ok (25kkr) hvis den altså kun har gået de 13.000km !

>
> Jeg er lidt nysgerrig hvilket alternativ du har fundet i samme
> prisklasse....

Jeg havde kigget på GS500E, men den ligger noget over prisen for GSXR, og så
er den knap så sportslig.
Lyden er forresten også for dejlig på en GSXR ! Den tiltaler mig rigtig
meget.

>
> mvh Tommy Fer
> Suzuki GSXR250
/Thomas




-[ F e r ]- (23-04-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 23-04-02 12:14


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:k1bx8.55$Nw.1454@news.get2net.dk...
>
> " -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse
> news:aa389v$tkc$1@news.cybercity.dk...
>
> > Mit råd vil være at finde en der har gået under 40K km så er det et
> > forholdvist sikkert køb.
>
> Der var en der henvendte sig med en fra 88 der havde gået 13.000km ! Men
jeg
> tror nok lige den skal ses efter
> inden den købes, for der er vist god mulighed for fusk med km-tælleren der
> :)
> Prisen var ellers ok (25kkr) hvis den altså kun har gået de 13.000km !
>
Den kan være god nok... men jo, du skal være MEGET kritisk med sådan et
tilbud... kender nu en med en GSXR400 med 12000 på klokken..... Den er god
nok


> >
> > Jeg er lidt nysgerrig hvilket alternativ du har fundet i samme
> > prisklasse....
>
> Jeg havde kigget på GS500E, men den ligger noget over prisen for GSXR, og

> er den knap så sportslig.
> Lyden er forresten også for dejlig på en GSXR ! Den tiltaler mig rigtig
> meget.
>

GS500E ville overhoved ikke være i mine tanker.... du får en standart
cykel.... motoren skulle være solid, dog har jeg hørt et par skræk
historier.... men GSXR250 motoren er ufattelig solid... min har overlevet
15000 km med mig på.... lig MANGE tæsk...

mvh Tommy




Thomas Buus Andersen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 23-04-02 13:06


" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:aa3flh$150i$1@news.cybercity.dk...

> GS500E ville overhoved ikke være i mine tanker.... du får en standart
> cykel.... motoren skulle være solid, dog har jeg hørt et par skræk
> historier.... men GSXR250 motoren er ufattelig solid... min har overlevet
> 15000 km med mig på.... lig MANGE tæsk...

Det var også det jeg kom frem til. Den må jo holde. Men Michael Kristensen
skriver jo
man kan undre sig lidt over hvorfor de fleste har haft mange ejere. Mit
bedste bud er at den ikke har
større motor, og at den er ved at være lidt gammel. De fleste vil jo nok
gerne have noget lidt større.
Men det er da sikkert at jeg skal ud og se på et par stykker når pappet er i
hus !


>
> mvh Tommy
/Thomas



Armand (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-02 21:58


Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en
news:u3cx8.69$Nw.1809@news.get2net.dk...
>
> ..................... Men Michael Kristensen skriver jo
> man kan undre sig lidt over hvorfor de fleste har haft mange ejere.
Mit
> bedste bud er at den ikke har større motor......De fleste vil jo nok
> gerne have noget lidt større.

Jup!

Alle(!) 2½'ere skifter ejere hurtigere end 600'ere gør!

--
Armand.



Michael K. S. (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 23-04-02 23:15

On Tue, 23 Apr 2002 22:57:33 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Alle(!) 2½'ere skifter ejere hurtigere end 600'ere gør!

Jeg har ellers skiftet fra en 600 til en 250'er og har allerede haft
den længere tid end jeg havde min 600 )

-M

Jes Vestervang (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-04-02 22:25

-[ F e r ]- wrote:
....
> men GSXR250 motoren er ufattelig solid... min har overlevet
> 15000 km med mig på.... lig MANGE tæsk...
>
Mnjaeh, mindst halvdelen af de babygixxerejere jeg har talt med har nu haft
problemer med at deres model manglede en pæn slat hk (5-10-20-stykker). En
evt. forsømmelse af ventiljusteringsintervallet på 5000km kan måske bære en
del af skylden, men nu nok næppe en væsentlig del :-/
Derudover kvaste min egen jo et nederste plejlstangsleje (=ny motor) ved
46k km og den ny motor der nu har gået omkring 35k km har vidst alvorlige
problemer med kompressionen iflg. den ny ejer (og Jydsk MC Service i
Horsens). Så min personlige statistik omkring babygixxeren er desværre ikke
så heldig ihvertfald.
Når den kører er det dog en dejlig mc med gode køreegenskaber og bremser.
Selv savnede jeg kun motoreffekt, når jeg forvildede mig ud på nogle
kedelige lige strækninger Nåja, rent fysisk er det jo heller ikke en
stor mc, men om det er et problem er op til en selv at vurdere. Lyden er
jo, som andre også er inde på, ganske lækker Derudover hjælper en
Laserpotte gevaldigt på bassbrummet, så den kommer til at lyde som de store
drenge
Well, hvis jeg stod og skulle vælge nu, så ville jeg nok hellere gå efter
en '90 GS500 til 25k. Især fordi risikoen for store udgifter er væsentligt
mindre på den, end på gixxeren, hvilket er en vigtig faktor, når man ikke
har en væsentlig opsparing at tage af i tilfælde af problemer. Banditter er
vidst ca. 10k kr dyrere, så den tror jeg nu ikke kan financieres af en SU
økonomi Jeg vil ihvertfald fraråde dig at låne penge, når du ikke har
andet end SU'en. Jeg gik jo på htx da jeg købte gixxeren, og der var der
ihvertfald ikke mange ører til overs til drukturene, på trods af at jeg
ikke skyldte penge på mc'en

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Thomas Buus Andersen (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 24-04-02 06:58


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc5d0fc$0$209$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Well, hvis jeg stod og skulle vælge nu, så ville jeg nok hellere gå efter
> en '90 GS500 til 25k. Især fordi risikoen for store udgifter er væsentligt
> mindre på den, end på gixxeren, hvilket er en vigtig faktor, når man ikke
> har en væsentlig opsparing at tage af i tilfælde af problemer. Banditter
er
> vidst ca. 10k kr dyrere, så den tror jeg nu ikke kan financieres af en SU
> økonomi Jeg vil ihvertfald fraråde dig at låne penge, når du ikke har
> andet end SU'en. Jeg gik jo på htx da jeg købte gixxeren, og der var der
> ihvertfald ikke mange ører til overs til drukturene, på trods af at jeg
> ikke skyldte penge på mc'en
>

Nu har jeg ikke KUN min SU. Jeg har også fra to stk. fritidsarbejde, så mon
ikke det går
endda.

> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> FZS600

/Thomas




Jes Vestervang (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-04-02 21:48

Thomas Buus Andersen wrote:
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>
>> Jeg vil ihvertfald fraråde dig at låne penge, når du ikke har
>> andet end SU'en.
>
> Nu har jeg ikke KUN min SU. Jeg har også fra to stk. fritidsarbejde, så
> mon ikke det går endda.
>
Det kommer jo an på hvad du får i løn Arhj, du ved jo bedst selv hvad
du har råd til, men husk på at der er mange udgifter som kommer snigende
med mc'en. Alene benzinen ryger jo nemt op på 500 kr i måneden, hvis man
ligger omkring de 1000 km/md :-/ Men det er det værd .-)

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

-[ F e r ]- (24-04-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 24-04-02 11:06

----- Original Message -----
From: "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Tuesday, April 23, 2002 11:25 PM
Subject: Re: Nu kommer jeg meget i tvivl



> Mnjaeh, mindst halvdelen af de babygixxerejere jeg har talt med har nu
haft
> problemer med at deres model manglede en pæn slat hk (5-10-20-stykker). En
> evt. forsømmelse af ventiljusteringsintervallet på 5000km kan måske bære
en
> del af skylden, men nu nok næppe en væsentlig del :-/

Øhh... ventiljust intervallet er 15Kkm. ikke 5Kkm.

Manglende effekt... tjae... jeg må erkende at min har været rædselsfuldt
dysset og ydede omkring 29hk på baghjulet.... i morgen får jeg den rullet
igen, efter jeg selv har dysset den.... nu må vi se... men kan da sige jeg
har en speedo topfart på 185 km/t, hvilket er meget fint med mine 93 kg
+plus tøj og rygsæk.....

Kan kun sige jeg har en cykel, der har gået 52000km, får MANGE tæsk, og
alligevel ikke bruger en dråbe olie, ikke engang ved weekendens
bronzekursus....

mvh Tommy Fer




Jes Vestervang (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-04-02 21:42

-[ F e r ]- wrote:

> From: "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk>

>> Mnjaeh, mindst halvdelen af de babygixxerejere jeg har talt med har nu
>> haft problemer med at deres model manglede en pæn slat hk
>> (5-10-20-stykker). En evt. forsømmelse af ventiljusteringsintervallet på
>> 5000km
>
> Øhh... ventiljust intervallet er 15Kkm. ikke 5Kkm.
>
Ikke iflg. side 23 i gixxermanualen hvis jeg læser skemaet rigtigt.

> Manglende effekt... tjae... jeg må erkende at min har været rædselsfuldt
> dysset og ydede omkring 29hk på baghjulet.... i morgen får jeg den rullet
> igen, efter jeg selv har dysset den.... nu må vi se... men kan da sige jeg
> har en speedo topfart på 185 km/t, hvilket er meget fint med mine 93 kg
> +plus tøj og rygsæk.....
>
Det må nok siges. Der er nu noget der ikke hænger sammen, for med 29 hk
burde den ikke at kunne rende meget mere end 150. Mon ikke den har samme
problem som min havde, med at effekten svingede meget?

> Kan kun sige jeg har en cykel, der har gået 52000km, får MANGE tæsk, og
> alligevel ikke bruger en dråbe olie,
>
Det gjorde min så heller ikke

>ikke engang ved weekendens bronzekursus....
>
Var det godt? Jeg skal selv på broncekursus til juli

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

-[ F e r ]- (25-04-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 25-04-02 01:12


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc71835$0$199$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> -[ F e r ]- wrote:
>
> > From: "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk>


> Det må nok siges. Der er nu noget der ikke hænger sammen, for med 29 hk
> burde den ikke at kunne rende meget mere end 150. Mon ikke den har samme
> problem som min havde, med at effekten svingede meget?

Nej, de 29hk, var med DØD kæde, og ingen indysning. Jeg er gået fra 92,5
dysser til 97,5 dysser... plus jeg har sænket mine nåle, hvilket har
forbedret mit mellemområde, og givet bedre brændstofsøkonomi.... (den gik
alt for fedt i mellem området før)

Om 14 timer kommer den på bænk igen.. er spændt på hvad den går der.... med
de 29 hk gi kden ikke mere en 155 speedo km/t

>
> > Kan kun sige jeg har en cykel, der har gået 52000km, får MANGE tæsk, og
> > alligevel ikke bruger en dråbe olie,
> >
> Det gjorde min så heller ikke
>
> >ikke engang ved weekendens bronzekursus....
> >
> Var det godt? Jeg skal selv på broncekursus til juli
>

Det var godt.. man for virkeligt frisket ting og sager op... plus rutine i
bla kontrastyring.... derudover var det kæmpe hygsomt, da det var med
klubben...

mvh Tommy Fer



Jes Vestervang (25-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-04-02 21:07

-[ F e r ]- wrote:
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:

>> Det må nok siges. Der er nu noget der ikke hænger sammen, for med 29 hk
>> burde den ikke at kunne rende meget mere end 150. Mon ikke den har samme
>> problem som min havde, med at effekten svingede meget?
>
> Nej, de 29hk, var med DØD kæde, og ingen indysning.
>
Ok.

> Om 14 timer kommer den på bænk igen.. er spændt på hvad den går der....
>
Det er jo forståeligt

> med de 29 hk gi kden ikke mere en 155 speedo km/t
>
Så gættede jeg da egentlig ret godt

>> Var det godt? Jeg skal selv på broncekursus til juli
>>
>
> Det var godt.. man for virkeligt frisket ting og sager op... plus rutine i
> bla kontrastyring....
>
Det lyder godt

> derudover var det kæmpe hygsomt, da det var med klubben...
>
Hygsomhed er godt

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Jacob Stegelmann (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 24-04-02 11:22


" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:aa3flh$150i$1@news.cybercity.dk...


men GSXR250 motoren er ufattelig solid... min har overlevet
> 15000 km med mig på.... lig MANGE tæsk...

Jeg ved ikke om den ligefrem er ufattelig solid, men min kammerat og jeg,
der begge kører på babygixxere, har ikke haft problemer med vores
cykler/motorer.

--
Jacob




S.G (28-04-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 28-04-02 21:44



> Der var en der henvendte sig med en fra 88 der havde gået 13.000km ! Men
jeg
> tror nok lige den skal ses efter
> inden den købes, for der er vist god mulighed for fusk med km-tælleren der

JEPS Det er sjovt som mange ældre cykler (her i landet) aldrig har gået
mange kilometer


> Prisen var ellers ok (25kkr) hvis den altså kun har gået de 13.000km !


> Jeg havde kigget på GS500E, men den ligger noget over prisen for GSXR, og

> er den knap så sportslig.
hæhæ

> Lyden er forresten også for dejlig på en GSXR ! Den tiltaler mig rigtig
> meget.
Jeps en gixxer250 lyder fedt, når man hører den tænker man... nuuuuj ham der
han sjyder den da for vildt af, når man så ser den.. hæhæ så flytter den sig
sq ikke meget.
Men som fer siger, kan den levere motorkraft nok og har gode
køreegenskaber.... Og et elelr andet sted skal man jo starte


> >
> > mvh Tommy Fer
> > Suzuki GSXR250
> /Thomas
>
>
>



Michael Kristensen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 23-04-02 13:00

Jeg valgte en gs500. Den holdte 1.5 sæson inden den begyndte at virke sløv.
Kender flere, der blev træt af deres gsxr250 efter meget kort tid, fordi den
skal presses hele tiden for at få noget ud af den.

Der skulle efter sigende også være dyrt/svært at få fat i reservedele til
den, da der kun findes 350 stk af dem i Danmark og alle er ældre end 10 år
gamle.

> Hej Michael
>
> Hvad valgte du så... min GSXR250 er min cykel nr.2 Jeg er MEGET tilfreds
med
> den. OK, den har ikke verdensstørste motor, men den kan levere krafter
nok,
> og den har tilgengæld køreegenskaber, og er meget inspirerende at køre
> på.....
>
> Kan sige så meget så mine kneesliders ikke er så jomfruelige mere....
>
> Mit råd vil være at finde en der har gået under 40K km så er det et
> forholdvist sikkert køb.
>
> Jeg er lidt nysgerrig hvilket alternativ du har fundet i samme
> prisklasse....
>
> mvh Tommy Fer
> Suzuki GSXR250
>
>
>



Thomas Buus Andersen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 23-04-02 13:16


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aa3ica$9kd$1@sunsite.dk...
> Jeg valgte en gs500. Den holdte 1.5 sæson inden den begyndte at virke
sløv.
> Kender flere, der blev træt af deres gsxr250 efter meget kort tid, fordi
den
> skal presses hele tiden for at få noget ud af den.
>
> Der skulle efter sigende også være dyrt/svært at få fat i reservedele til
> den, da der kun findes 350 stk af dem i Danmark og alle er ældre end 10 år
> gamle.
Det er jo muligvis rigitgt. Men her vender man jo igen tilbage til kørestil.
Er man lidt frisk på gassen, og ikke bange for at øse på
virker GSXR for mig mere sporty, også pga. udssende. Efter min mening har
GS500E et par minuser. Med fuldkåbe er de meget dyre,
og så er de luftkølede.
Eller er det en fin maskine, som er en smule med i overvejelserne endnu.

/Thomas




Gundersen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 23-04-02 16:25

Hejsa Thomas

> Det er jo muligvis rigitgt. Men her vender man jo igen tilbage til kørestil.
> Er man lidt frisk på gassen, og ikke bange for at øse på
> virker GSXR for mig mere sporty, også pga. udssende. Efter min mening har
> GS500E et par minuser. Med fuldkåbe er de meget dyre,
> og så er de luftkølede.
> Eller er det en fin maskine, som er en smule med i overvejelserne endnu.

Tjeck marked gruppen... der er en med fuldkåbe.....


Jeg må nu sige at jeg er kanont gald for min Bandit 400....
Det er også en 4cylinderet, 16v motor, (Luft og olie kølet) og har en
meget fed lyd.... Specielt med sports potte på.....

Det største probem med den er at den skal drosles som de fleste andre
mc'er..... Men det koster ca 1500,- for et kit.....

Jeg har prøvet en af mine kamy'ers Gixer 2.5, og synes at den skal have
FORbandet mange rpm, før den flytter sig. Banditen behøver ikke nær
så mange....

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit


Thomas Buus Andersen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 23-04-02 18:50

Nå, jeg ringede lige til manden der havde den til salg.
Den er hentet til DK i 97 fra Japan, hvor den stort set ikke har været
brugt.
I DK har den haft to ejere. Han sagde at den stod 100% som ny.
Det kunne dælme være lækkert at få sådan en

Så er der bare problemerne med banken. Gad vide hvad de siger til at låne
til en studerende?

/Thomas




Jørgen Winther (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 23-04-02 20:18


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
news:R5hx8.117$Nw.3146@news.get2net.dk...
> Så er der bare problemerne med banken. Gad vide hvad de siger til at låne
> til en studerende?

I studerende er jo kommende kerne-/total- og familie-kunder (og hvad det nu
hedder), så bankerne er egentligt glade for jer - blot skal I demonstrere en
hvis sandsynlighed for at kunne klare afdragene. Så hvis din økonomi indtil
nu har været mere end brugt op uden motorcykel, må du forklare bankfolkene,
hvorfor det skulle ændre sig med mc'en

--
Jørgen (lægmand på området - jer er ikke i bank-branchen eller noget, der
ligner)
CB 750 F



Thomas Buus Andersen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 23-04-02 21:17


"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse
news:Trix8.1972$kp3.194872@news010.worldonline.dk...
>
> I studerende er jo kommende kerne-/total- og familie-kunder (og hvad det
nu
> hedder), så bankerne er egentligt glade for jer - blot skal I demonstrere
en
> hvis sandsynlighed for at kunne klare afdragene. Så hvis din økonomi
indtil
> nu har været mere end brugt op uden motorcykel, må du forklare
bankfolkene,
> hvorfor det skulle ændre sig med mc'en

Puha. Jeg har det jo desværre med at gå og slante pengene lidt op når jeg
har for mange af dem.
Men jeg har da holdt skruen oven vande selv om jeg har haft to scootere af
en værdi af ca 7500kr/stk, hvoraf
den første blev solgt. Dertil har der været vedligeholdelse, tun og meget
mere, som har fået scooteren til at koste noget mere
end hvad en fungerende MC ville koste i gennemsnit pr. måned. Yderligere er
der det at MC'en kun er brugbar et halvt år af gangen.


> Jørgen (lægmand på området - jer er ikke i bank-branchen eller noget, der
> ligner)
> CB 750 F

Thomas - Der råber hurra for en snart kommende SU :)



Armand (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-02 22:00


Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en
news:R5hx8.117$Nw.3146@news.get2net.dk...
> Nå, jeg ringede lige til manden der havde den til salg.
> Den er hentet til DK i 97 fra Japan, hvor den stort set ikke har været
> brugt.

Jeg skulle også liiiiige til at insinuere at de da slet ikke blev solgt
før '90/'91 herhjemme!

--
Armand.



S.G (28-04-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 28-04-02 21:58



> Jeg må nu sige at jeg er kanont gald for min Bandit 400....
> Det er også en 4cylinderet, 16v motor, (Luft og olie kølet) og har en
> meget fed lyd.... Specielt med sports potte på.....

jeps lyden fejler intet. Men lad være med at prøve en bandit600, så er du
solgt med det samme. Din egen vil virke MEGET lille i forhold til
Kørte til Esbjerg med en rf600 og en bandit600 (kammerat og storebro). Kunne
på ingen måde følge dem når de kørte lidt rask til eller skød den af op i
gearene, eller for den sags skyld overhalede
Hulk min ellers lækre 400 (hvilken jeg ellers havde regnet for at være
superhurtig, nu ved jeg godt det ikke er fart det kommer an på, men i ved,
både momnet bundtræk osv har jo osse en del at sige når man kører på
landevejene) var pludselig MEGET mindre end jeg regnede den nogensinde ville
blive...
Jeg har nu en RF600 som jeg egentlig først ville have i løbet af denne sæson
(da menigen var jeg skulle kører meget på 400´eren for at få rutine, samt
for ikke at gå fra 34hk til 100hk) tager jeg en tur på min 400 er der
ihvertfald meget stor forskel..Men jeg er godt nok glad for at jeg har kørt
på den 400´er. Det har gjort mig meget mere sikker på de 600ccm... Havde jeg
startet på en 100hk 600ccm er jeg ret sikker på at det var blevet alt for
stort at lægg eud ed, og hvem ved hvad det kunne have gjort.
for at komme tilbage til sagen ihvertfald for ham der var i tvivl mht
250´eren så prøv da bare en 250´er... de er jo ret nemme at komme af med
igen.... og du får jo noget mere erfaring, og kommer ikke til at drøne
gennem byen med 80km/t efter 2 sekunder fordi du gav lidt for meget gas i 1.
gear


> Det største probem med den er at den skal drosles som de fleste andre
> mc'er..... Men det koster ca 1500,- for et kit.....
pga de 34hk regler???
anyway i fald det er, så er 400ccm med 34Hk ellers en lækker maskine, jeg
måtte trille 1½ år på 125ccm, samy ½ på en 600ccm offroader med34hk (hvilken
faktisk var ret god at køre på)

> Jeg har prøvet en af mine kamy'ers Gixer 2.5, og synes at den skal have
> FORbandet mange rpm, før den flytter sig. Banditen behøver ikke nær
> så mange....

nu den er droslet, så tager den vel osse lidt tid inden den kommer op på
mange omdrejninger sådan en bandit??
eller hvorhenne mærkes droslingen?




-[ F e r ]- (24-04-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 24-04-02 11:08


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aa3ica$9kd$1@sunsite.dk...
> Jeg valgte en gs500. Den holdte 1.5 sæson inden den begyndte at virke
sløv.
> Kender flere, der blev træt af deres gsxr250 efter meget kort tid, fordi
den
> skal presses hele tiden for at få noget ud af den.
>
> Der skulle efter sigende også være dyrt/svært at få fat i reservedele til
> den, da der kun findes 350 stk af dem i Danmark og alle er ældre end 10 år
> gamle.
>

Tjae... syntes nu ikke stumperne er dyrere end andre, og heller ikke svært
at få fat på.... du skulle prøve at købe stumper til min kærestes GSXR400
(GJ73) den er SVÆR!

Mvh Tommy Fer



Jes Vestervang (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-04-02 21:55

Thomas Buus Andersen wrote:
....
> /Thomas- Som der skal ud og se på en Shoei Raid Pyro TC-3 iløbet af ugen.

Køb _ikke_ en hjelm uden at prøve en køretur med den på - det er den
_eneste_ måde at finde ud af hvor meget den larmer på _dit_ hovede! Hvis en
given forhandler ikke tillader prøveture er det bare fluks videre til den
næste - selv sko køber man jo ikke uden at prøve dem
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Thomas Buus Andersen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 23-04-02 22:10


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc5c9e3$0$198$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Thomas Buus Andersen wrote:
> ...
> > /Thomas- Som der skal ud og se på en Shoei Raid Pyro TC-3 iløbet af
ugen.
>
> Køb _ikke_ en hjelm uden at prøve en køretur med den på - det er den
> _eneste_ måde at finde ud af hvor meget den larmer på _dit_ hovede! Hvis
en
> given forhandler ikke tillader prøveture er det bare fluks videre til den
> næste - selv sko køber man jo ikke uden at prøve dem

Det er der jo noget om, men fortæl mig så lige om jeg skal tage den på
hovedet og så trampe i pedalerne til jeg bliver blå i hovedet , eller hvad
jeg skal gøre, for jeg ejer ikke en mc endnu :)
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> FZS600

/Thomas




Jørgen Winther (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 23-04-02 22:10


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
news:I1kx8.165$Nw.3824@news.get2net.dk...
> Det er der jo noget om, men fortæl mig så lige om jeg skal tage den på
> hovedet og så trampe i pedalerne til jeg bliver blå i hovedet , eller hvad
> jeg skal gøre, for jeg ejer ikke en mc endnu :)

LOL

Så bliver du jo nok nødt til også at prøve en mc!

--
Jørgen
CB 750 F



Thomas Buus Andersen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 23-04-02 22:20


"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse
news:G4kx8.2036$kp3.205552@news010.worldonline.dk...

> > LOL
>
> Så bliver du jo nok nødt til også at prøve en mc!

Det bliver griner at se mig trække inde i vejkanten med en mc fordi jeg skal
prøve om hjelmen er støjsvag. Andre forslag, for mit pap er ik afsluttet før
om 1-1½ måned :)


>
> --
> Jørgen
> CB 750 F
/Thomas - som nok ikke løber hurtigt nok til at skabe lyde nok omkring
lyttelapperne !




Jørgen Winther (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 23-04-02 22:55


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
news:Uakx8.167$Nw.4263@news.get2net.dk...
> Det bliver griner at se mig trække inde i vejkanten med en mc fordi jeg
skal
> prøve om hjelmen er støjsvag. Andre forslag, for mit pap er ik afsluttet
før
> om 1-1½ måned :)

1. Rutchebanen i Tivoli?
2. Som passager på en mc - hvem siger, at passagerer skal sidde bagpå...?
3. Dyrker du hang-gliding? Så et dybt og langt dyk...
4. Sæt dig bag en startende jumbojet!
5. Find den stærkeste i din omgangskreds, og lad ham svinge dig rundt i
fødderne...
6. Koordinér tingene lidt, så du "tilfældigt" kommer forbi mc-pusheren under
en køretime...

--
Jørgen (der altså bare prøvede hjelm i butikken - det kan man godt nøjes
med!)
CB 750 F (uden plads til forsædepassagér



Jes Vestervang (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-04-02 23:07

Thomas Buus Andersen wrote:
>
> "Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev:
>
>> > LOL
>>
>> Så bliver du jo nok nødt til også at prøve en mc!
>
> Det bliver griner at se mig trække inde i vejkanten med en mc fordi jeg
> skal prøve om hjelmen er støjsvag. Andre forslag, for mit pap er ik
> afsluttet før om 1-1½ måned :)
>
En tur bag på en mc
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Michael Kristensen (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 24-04-02 00:24

Tag og vent med at købe hjelm til efter mc køb. Støjen i hjelme var variere
ufattelig meget efter hvilket mc man kører på. Lån en hjelm, køb motorcyklen
og tag motorcyklen ned til forhandleren og prøv nogle hjelme.

Michael Kristensen - sv650s


> > > LOL
> >
> > Så bliver du jo nok nødt til også at prøve en mc!
>
> Det bliver griner at se mig trække inde i vejkanten med en mc fordi jeg
skal
> prøve om hjelmen er støjsvag. Andre forslag, for mit pap er ik afsluttet
før
> om 1-1½ måned :)




Thomas Buus Andersen (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 24-04-02 21:23

Ahhh.. Kørte lige forbi en GSX-R 250 under en køretime i dag.. FUCK mand.
Det krillede for sygt i maven... MUST HAVE ONE.. NOW !

/Thomas




Jacob Stegelmann (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 24-04-02 22:14


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:LrEx8.109$wn1.5343@news.get2net.dk...
> Ahhh.. Kørte lige forbi en GSX-R 250 under en køretime i dag.. FUCK mand.
> Det krillede for sygt i maven... MUST HAVE ONE.. NOW !

Bor du ikke i Nordjylland, eller var det på sjælland?
jeg passerede nemlig en "køreskoleagtig" mc på harald jensens plads i Århus
idag
men hvis du ikke er i nærheden af Århus, så var det nok ikke dig

--
Jacob



Thomas Buus Andersen (25-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 25-04-02 06:54


"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc71f4f$0
> Bor du ikke i Nordjylland, eller var det på sjælland?
> jeg passerede nemlig en "køreskoleagtig" mc på harald jensens plads i
Århus
> idag
> men hvis du ikke er i nærheden af Århus, så var det nok ikke dig
>
Det var så ikke mig. Jeg bor i Aalborg, men det var en bil jeg kørte i. MC
starter jeg først med når mit bil-forløb er ved at være færdigt.


> --
> Jacob
>
/Thomas



Armand (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-02 21:51


Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en
news:I1%w8.196$V_6.12289@news.get2net.dk...
>
> Desuden svinger markedspriserne mellem 21.000kr og 40.000kr.
> Jeg regner med at få en til omkring 25.000kr hvor der så er nyt
kædekit,
> nye bremseklodser og sådan lidt , så den ik skal koste alt for mange
penge
> at holde kørende. Man er jo ikke fattig gymnasie elev for ingen ting,
vel?

Hvis (når?) nu vi går ud fra at baby-Gix'erne ikke skal have kørt for
langt, så regn lige på om ikke at det var værd at få en med 10.000 færre
km på klokken til "samme pris", og så bruge et par tusinde (eller tre)
på selv at få sat nye sliddele på :-/

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408665
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste