Rhododendron pleje
Fra : Schubert

Dato : 22-04-02 22:01

Hej

Jeg var så uheldig sidste år at være ejer af en bil med en let utæt
binzintank. Desværre opdagede jeg det forsent og den var sluppet en del
benzin ud i jorden.

Lige ved siden af(ca. 1½ M) står 4 rhododendron. De 3 af dem har nu fået en
stor del gule blade, men skyder stadig nye knopper. mit spørgsmål er nu :

Er de ved at gå til / dø langsomt

Hvad kan jeg gøre for at de får det godt igen.

Hvad er iøvrigt god rhododendronpleje, hvad skal man gøre for at de holder
sig pæne

Schubert

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-04-02 09:32

> Hvad kan jeg gøre for at de får det godt igen.
>
> Hvad er iøvrigt god rhododendronpleje, hvad skal man gøre for at de holder
> sig pæne

Jeg ville grave jorden væk - i hvert fald 1 m fra buskene
og mindst 50 cm ned. Egentlig skal jorden til kommunekemi, men
det er din beslutning. Hullerne fyldes med frisk jord blandet med
spagnum, ca. halvt af hver.

Mvh Maria

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-04-02 15:16

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> og mindst 50 cm ned. Egentlig skal jorden til kommunekemi, men
> det er din beslutning. Hullerne fyldes med frisk jord blandet med

Hvis man blander jord og spagnum så bliver der kun jord tilbage.
Det er bedre at lægge træflis i et tykt lag på jorden under planterne.

Fra : Schubert

Dato : 27-04-02 22:27

Tak for svar

Schubert