Asus agp multiplier problem
Fra : Zike

Dato : 22-04-02 21:55

Hejsa
specs.
intel pentium III 700@933
tnt2 asus v3800 agp grafikkort
asus cubx (bios rev. 1006 nyeste)

Jeg har et lille problem. Jeg har fået min oc maskine til at boote med et
ældre pci grafikkortkort, hvor den kører stabilt. Men vil gerne have det til
at virke med mit asus grafikkort. Min maskine kan imidlertid ikke boote med
asuskortet. Jeg formoder at problemet er at agp bussen kører 2/3*133=90 mhz.
Selv ikke ved fsb sat til 124 ville min maskine boote.

Jeg ved at creative har lavet et smart lille program der hedder agpwizard,
hvor man bla. kan stille agp-multiplieren til en ½. Derved undgås den oc agp
bus. Er der nogen der ved om asus har lavet en tilsvarende utility, eller
hvad man ellers kan gøre?. Altså udover at gå ud og købe et nyere
grafikkort, som skulle være mere oc-venligt.

Fra : Esben

Dato : 22-04-02 22:49

"Zike" <t_h_o_r42@{removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad man ellers kan gøre?. Altså udover at gå ud og købe et nyere
> grafikkort, som skulle være mere oc-venligt.

Hvis den ikke engang kan boote, hvordan vil du så indlæse softwaren?

--
Esben

Fra : Peter

Dato : 23-04-02 08:37

Jeg formoder at agpwizard fungerer sådan at man kan ordne problemet ved
normal clock frekvens og
derefter oc. Hvorefter apg-bussen skulle køre en ½ gange fsb.
Men ved det faktisk ikke, har jo ikke prøvet creatives agpwizard, da det
ikke understøtter Asus...

Peter

Fra : [5250] Jens

Dato : 23-04-02 00:04

Zike wrote:
> [...]
>
> Jeg ved at creative har lavet et smart lille program der hedder agpwizard,
> hvor man bla. kan stille agp-multiplieren til en ½

BX-chipsettet har, svjv ikke ½ divider til AGP porten.

> eller
> hvad man ellers kan gøre?. Altså udover at gå ud og købe et nyere
> grafikkort, som skulle være mere oc-venligt.

Tror det er eneste mulighed.