Remtræk Suzuki Savage
Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 22-04-02 20:53

Min Suzuki har remtræk - Det ser ret fedt ud, men det har en uvane med at
hyle.

Lidt silicone, så stopper det for en kort bemærkning.

Jeg købte nogetremsmørelse ("Harpix") i en maskinforretning, og drt har
hjulpet ca. 1000 km, men nu er remmen ved at overdøve vind- og motorstøj
igen.

Selve remmen ser pæn ud - Den bagerste remskive kan man godt se har kørt.

Med venlig hilsen

Edvard

Fra : John Kramme

Dato : 22-04-02 22:35

> Min Suzuki har remtræk - Det ser ret fedt ud, men det har en uvane med at
> hyle.

Hej Edvard

Remme har det med at blive hårde ...deraf kommer støjen, vi kender det fra
ganske alm. ventilatorremme, så løsningen kunne være at skifte til en ny rem
!

endnu bedre at skifte både rem + for/bag remhjul ....hvilket er den dyre
løsning :-/

PS : det med silikonen er det samme som at tisse i bukserne for at holde
varmen !

V.H John Kramme - med en skadet MC, stående hos Nr.Sundby MC center

Fra : Per F. Dixon

Dato : 23-04-02 00:49

Hej Edvard

Jeg har selv en Savage, den havde samme problem. Løsning smid en donkraft
under den så du kan dreje baghjulet frit,
Herefter juster du allignment af baghjulet, de streger der er lavet fra
fabrikken passer lige som vinden blæser, når så remmen kan køre frit i
forreste remhjul, er støjen væk, skulle den stadig knage lidt, så hjælper
set par sprøjt WD40.
Husk at checke tilstramningen af remmen til sidst.

Per Dixon
"Savage" Gul

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 23-04-02 03:40

> [...]
> hyle.
>pæn ud - Den bagerste remskive kan man godt se har kørt.

Hæi do

Har haft en brugt Savage og kørte omkring 50.000 på den. Den havde vist kørt
30.000 så hudt jeg hvisker og den var der ingen hylen med. Så var der en i
klubben og hans hylede og skreg så det halve kunne være nok, så det var godt
han havde en larmepotte på, meeeeen man kunne godt høre den alligevel
Ikke nogen løsning, bare en lille historie. Har du/I lyst til en anden
historie, så ligger den her:
http://home7.inet.tele.dk/hamselv/txt/creepy.htm

hamselv herfra