hjælp mod nakkesmerter/hovedpine
Fra : Sorensen

Dato : 22-04-02 20:02

Jeg er mand på 37 år, som de sdste 4 år, næsten daglig har hovedpine, som
jeg lindrer med Migrænepiller og Kodimagnyler. Det startedemed et smæld oppe
i venstre skulder/nakke regionen og siden har det været ufattelig anspændt
det meste af tiden. Det er ingen tvivl om at det er det, som er skyld i min
hovedpine. Jeg har prøvet næsten alt, dvs akupunktur, massør, kiropraktor,
fysioterapeut (mange gange), neurolog, speciallæge i skeletopbygning. Indtil
videre er der ingenting, som har hjulpet mig. Spændingerne sidder kun i
venstre side, så måske sidder der en, som kender en Massør et eller andet
sted, som er dygtig til nakkesmerter. Jeg tror at der skal en massør til at
løse problemet, da jeg ikke har fidus til resten af de etablerede. Er der
nogen, som kan hjælpe mig.

Mvh
Ib
Nykøbing Mors

Fra : Sørensen

Dato : 22-04-02 20:48

Hej Ib
Mht. piller, så konferer med din læge - men så vidt jeg ved så hjælper
"Ipren" ret godt på den slags, de fås i håndkøb.

Efter hvad jeg har hørt, så er det bedste man kan gøre, at søge behandling
hos en kiropraktiker med speciale i piskesmæld/nakkeproblemer, jeg er ikke
sikker på stavemåden, det er noget i retning af "kranie-sakral
kiropraktiker", - det har jeg af omveje hørt skulle være rigtig godt.
Betænk i øvrigt at kiropraktikere er ret forskellige mht. behandlingsmetoder
etc., så giv ikke op hvis den du prøvede først ikke kunne hjælpe.

jeg er nysgerrig efter at høre om du har fået andre symptomer end smerte,
jeg tænker bl.a. på svimmelhed og overfølsomhed

vh Sørensen.

Sorensen <ibib@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc45dee$0$261$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Mari

Dato : 22-04-02 21:59

"Sorensen" <ibib@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3cc45dee$0$261$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>så måske sidder der en, som kender en Massør et eller andet
> sted, som er dygtig til nakkesmerter.

Jeg vil blot fortælle dig, at jeg gennemgik samme række af "eksperter" som du, før jeg stødte ind i Mensendieck.

Med mensendieck fik jeg den hjælp, jeg havde brug for,
efter at have haft smerter i mange, mange år.

Kig efter en instruktør i din nærhed - her, og hør nærmere.

http://www.dansk-mensendieck.dk/

<http://www.google.com/search?q=mensendieck&hl=da&btnG=Google-s%F8gning&lr=lang_da>

Håber der også er "din" løsning.

Mh

Fra : Tigeren

Dato : 23-04-02 06:18

Hej Ib

Jeg har løsningen til dig... Den hedder Kranio Sakral Terapi eller kst.
Hvad kan jeg sige... Prøv den. Det er virkelig godt til netop det du
fejler...
www.trine-rosenberg.dk kan du finde en behandlerliste som er opdelt
efter postnumre, så mon ikke der lige ligger en i nærheden om dig...

Tiger

Fra : Sorensen

Dato : 23-04-02 20:00

Måske skal jeg prøve dette Kranio-Sakral, er der nogen i nærheden af
Nykøbing Mors, som kan anbefales.
Jeg er efterhånden kommet dertil, hvor jeg vil prøve alt, for at løse dette
"lille" problem. Men det er dog mærkelig at "verdens bedste sundhedsvæsen" ,
ikke kan hjælpe mig.

Ib

Fra : Sørensen

Dato : 24-04-02 20:59

prøv :
http://www.bachflower.com/kranio-sakral/hvad_er_kst.htm

eller søg via www.google.com (helst med dansk opsætning)
efter kranio

Sorensen <ibib@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc5af17$0$11917$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Sørensen

Dato : 24-04-02 21:15

eller: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/nakkesmerter.htm
eller: http://www.linkcentral.dk/kiropraktor.htm

mit personlige gæt (men jeg er ved gud ikke ekspert) det er at en
kiropraktiker med speciale i emnet er det bedste.

god bedring
Sørensen

Fra : Esben

Dato : 05-05-02 12:36

Sorensen <ibib@post8.tele.dk> wrote:

> Jeg er efterhånden kommet dertil, hvor jeg vil prøve alt, for at løse
> dette "lille" problem. Men det er dog mærkelig at "verdens bedste
> sundhedsvæsen" , ikke kan hjælpe mig.

Verdens bedste sundhedsvæsen er dig - din egen kerne eller sjæl om du
vil.

DIn tilstand lyder lidelsesfuld og du lyder som om du gerne vil videre
og er villig til at konfrontere hvad det er der foregår. Det lyder godt
med alle de ting du prøver, men jeg vil foreslå dig noget meget enkelt
og radikalt og tilføje til det andet:

Sæt dig ned dagligt - helst flere gange om dagen - og giv dig selv lov
til virkeligt at mærke det sted. Gå ind i smerten - åben dig overfor
hvad den har at fortælle dig. Du kan pulsere med åndedrættet så du
forestiller dig lys der på indåndingen breder sig (fx 30 cm ) ud fra
kropsstedet i alle retninger og på udåndingen trækker sig sammen ind til
kroppen igen. Det er en god måde at få mere liv ind i et sted der er
hårdt ramt.

Det er sandsynligvis berigende og oplysende, men i første omgang meget
ubehagelige følelser du vil komme i kontakt med, så lad være at gå
længere ind i det end du kan klare. Væn dig til at skrive dine indtryk
ned hver gang; og find mindst et menneske du kan åbne op overfor og
fortælle hvad der begynder at ske i dig.

Der kan være mange typer indtryk der dukker op og det vil formodentlig
ændre/fordybe sig dag for dag. Det kan være noget så enkelt som hvad du
begynder at tænke på når du mærker det, skriv det evt ned for at slippe
det - og fortsæt med at mærke/pulsere - det er ikke hensig ten at det
bliver en mental proces - ej heller hensigten at ignorere de indtryk der
kommer på den front. Du kan pulsere inden du sover og bede-om/
indtille-dig på at huske hvad du drømmer for at få informationer om hvad
det er der foregår i dit liv.

Gør evt. disse ting lige efter en behandling, hvor området er mere åbent
og tilgængeligt.

Håber du en dag kan bruge disse midler - i min verden er der ikke nogen
vej uden om den form for selvindsigt - men det kan være det ikke er godt
for dig. Så vær ansvarlig - du er din egen læge - dit eget
sundhedsvæsen!

vh esben

Fra : Line Illum

Dato : 05-05-02 16:49

Hej Esben.
Hatten af for dit svar,- det er ikke bare meget smukt, men også særdeles
lærerigt
Bruger du denne/disse metode(r) professionelt, eller er de mere et led i din
personlige livsforståelse og egenterapi?
Mange hilsner
Line.

www.illuminee.dk

Fra : Sorensen

Dato : 06-05-02 21:15

Det lyder meget godt, men jeg tror ikke at det helbreder min nakke/skulder.
Jeg er tilhænger af noget mere "håndgribeligt", nogen, som virkelig har
forstand på muskulatur. Men indtil videre har jeg ikke fundet "den vise
mand". Jeg håber dog at han findes et eller andet sted. Så hvis I kender en,
så leder jeg stadig.

Mvh
Ib

Fra : Esben

Dato : 17-05-02 06:52

> [...]

> "den vise mand". Jeg håber dog at han findes et eller andet sted. Så hvis

Det er fint at få hjælp til at lukke det op, du kunne jo evt. finde en
claire-voyant (helst af den mere jordnære skuffe) hvis du har fidus til
den slags.

Det jeg skrev var bare et tilbud, hvis du var dér og kunne bruge dét.

Håber du finder en vej til at leve gennem smerten.

vh esben

Fra : Esben

Dato : 17-05-02 06:52

Line Illum <line.illum@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Bruger du denne/disse metode(r) professionelt, eller er de mere et led i din
> personlige livsforståelse og egenterapi?

Det er en del af min egen vej, min måde at håndtere sygdom og smerte i
mit liv. Det er ikke sådan at jeg aldrig tager medicin eller anden
behandling, men jeg tror i bund og grund mest på denne vej til at lukke
smerten op. Det kan tage mange år og kræver tålmodighed, lytten og
nænsomhed. Tænk hvis den stivnede lænd gemmer på et rigtigt grimt
overgreb!? Og pludselig begynder det at poppe op i drømme osv når man
arbejder med det. Som al anden individuation er det noget man skal
begive sig ud i af nød - af indre drift. Men da er det en gave - at
finde noget der kan lukke låsen op.

Så jo jeg lever og praktiserer det og lufter da tit muligheden for folk
jeg tænker er åbne, at det er muligt at arbejde ud af den vej.

rart at høre det gjorde noget godt for dig - tak!

vh esben

Fra : StineB

Dato : 07-08-02 08:21

"Sorensen" skrev d. 22-04-02 20:02 dette indlæg :
> [...]
til at
> løse problemet, da jeg ikke har fidus til resten af de etablerede. Er

Jeg vil foreslå at finde et møde med Hans Berntsen, han kommer fra
Ålborg og holder møder i kristne sammenhæng. Jeg (som er kristen) har
igennem mange år lidt at en voldsom madallergi og har været nød til at
tage medicin HVER gang jeg spiste, for ikke at blive syg. Endvidere har
jeg siden ´94 lidt af migræne - og jeg har haft dårligt knæ siden en
arbejdsskade for et par år siden - kikkertopereret uden at blive helt
ok.
Efter at være blevet bedt for hos Berntsen (30.6.2002) har jeg ikke
taget medicin mod madallergi og jeg har bare spist som jeg ville,
hvilket jeg ikke har kunnet siden .... ja måske 1987-88, jeg har kun
haft 3 meget milde migræneanfald, som har kunnet klares med 1/3 af den
medicin, jeg normalt bruger ved et anfald, og mit knæ er helt OK, jeg
kan sidde på hug, kravle på stiger og køre bil uden at få ondt, hvor jeg
tidligere måtte have et stort knæbind på hvis jeg skulle lave noget der
var mere belastende end at støvsuge - og så fik jeg alligevel ondt.
Hvis du " snart er parat til hvad som helst " (og det kan jeg godt
forstå at du er) så prøv det her, du behøver ikke at betale noget for
det (der bliver samlet ind til betaling af hans transport med bare lad
være med at give noget hvis du ikke vil), du skal ikke fortælle hvem du
er og hvis ikke du beder om det så er der ikke nogen der kontakter dig
bagefter.
Forresten - jeg så at du er fra Mors - det var min desværre for nyligt
afdøde mand også. Jeg har lige været en uge på Jesperhus Camping med
mine 4 børn, vi samlede flotte sten ved Hanklit til at pynte graven med
- det er trods alt lidt hyggeligt med noget fra min mands fødeegn.

http://www.kandu.dk/