Postorder fra Tyskland: dansk moms oveni?
Fra : Nels Wolf

Dato : 22-04-02 19:37

Er der nogen der har _praktisk_ erfaring med at købe varer hjem på postordre
fra Louis, Polo eller andre store tyske postordrefirmaer ? Her tænker jeg
på om der oveni de i katalogerne angivne tyske priser blev lagt dansk moms
eller differencen mellem tysk og dansk moms eller ingenting? Disse firmaer
må jo være så store at deres salg til Danmark overskrider den grundlæggende
grænse hvornår de skal afregne den danske moms ??

Nels Wolf
(Suzuki 600 bandit)

Fra : Hans Bjarkov

Dato : 22-04-02 19:44

Når du køber indenfor EU, betaler du moms i det land du køber varen. Dvs at
du skal betale tysk moms og ingen moms i Danmark.

Hans

Fra : ptheo

Dato : 22-04-02 20:08

Der er overhoved ingen problemer, du betaler den tyske pris + forsendelse,
og ikke andet.
Om deres omsætning, så er det ikke dit problem hvis der er et max ....
bemærk at der er et typisk min på ordrer fra udland på f.eks. 75? , og at
der er forskel på de tre firmaers fragtgebyr.
Det kan iøvrigt også være fornuftig at checke om varen er på lager
(internetkatalog), inden der vælges leverandør, de er faktisk forskel på
deres leveringsevne, så hvis man vil undgå at få restordrer så ...
restordrer sendes iøvrigt portofrit-
Betaling med VISA virker fint.

mvh
ptheo
(Bandit 600 2001)

Fra : boe

Dato : 22-04-02 20:17

> [...]
grundlæggende
> grænse hvornår de skal afregne den danske moms ??

Grænsen ligger så vidt jeg husker på 180.000 kr i omsætning. Men det vil
fremgå af den faktura du får, om der er opkrævet dansk moms eller ej. Og du
kan ikke komme til at betale mere efterfølgende, det er firmaet selv der
hæfter for den danske moms i forhold til de danske myndigheder.

Bo, VF1000F

Fra : Steen Schmidt

Dato : 22-04-02 21:56

> Grænsen ligger så vidt jeg husker på 180.000 kr i omsætning.

280 kkr, og resten er korrekt.

Mvh
Steen

Fra : Nels Wolf

Dato : 22-04-02 20:54

> [...]
postordre
> fra Louis, Polo eller andre store tyske postordrefirmaer ?
<<mig selv snip snip>

tak for de hurtige svar- jeg må i gang med kataloget..

Nels Wolf

Fra : Peder

Dato : 23-04-02 07:49

On Mon, 22 Apr 2002 21:54:21 +0200, "Nels Wolf"
<nelsolewolf@hotmail.com> wrote:

>tak for de hurtige svar- jeg må i gang med kataloget..

Og hvis du bruger Hein Gericke i Flensburg får du dansk betjening og
varen fragtfrit...

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"