Et par spørgsmål fra en kommende nykøber
Fra : Frank Jensen

Dato : 22-04-02 19:38

Hej Gruppe!

Jeg har tænkt mig at købe en 30km/t scooter her til sommer. Hvilken slags er
dog nu ikke bestemt.

Jeg har tænkt mig at få fjernet al begrænsning som er blevet påført her i
danmark samme dag jeg skal hente den.

Derefter kører stille og roligt og accelerere roligt og højst kører en
30km/t de første 50-100km
Derefter stige langsom (eks) 40-50km/t til og med en 200km osv.

Jeg har ingen planer om tun, kun planer om at få den godt kørt til så den
holder sig godt.

Er det rigtigt hvad jeg har tænkt mig?
Nogle gode råd?

Mvh
Frank

Fra : Michael Thomsen

Dato : 23-04-02 09:22

Ja det er rigtigt.

gode råd..

Gør den ren en gang om ugen.. bare tag en fugtig klud og gør den ren, så er
den men at holde vedlige.

Hvis du skal have tun på så kør med en ordentlig olie.

Du skriver at du ikke ved hvilken du vil købe.. Jeg kan kun anbefale Vespa
(Gilera, Piaggio) pga. deres motor er større og bedre, i forhold til f.eks.
Speedfighter, Jog m.m.

Mvh Michael

Fra : Bendt Grunge

Dato : 23-04-02 10:52

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
> [...]

> Du skriver at du ikke ved hvilken du vil købe.. Jeg kan kun anbefale Vespa
> (Gilera, Piaggio) pga. deres motor er større og bedre, i forhold til

Også den nye DERBI GP1 Har fået Vespa, den nye HI PRE2 motor, den køre godt.

Også mit råd, en vespa motor er meget mere holbar og kraftigere, og køb
noget med skivebremser, gerne bagved også.

Bg.

Fra : Frank Jensen

Dato : 23-04-02 13:05

> [...]
>
> Du skriver at du ikke ved hvilken du vil købe.. Jeg kan kun anbefale Vespa
> (Gilera, Piaggio) pga. deres motor er større og bedre, i forhold til

Jeg tænkte nu mere på noget CPI Popcorn. Den passer nemlig meget fint til
min penge pung.
Nogen der har erfaring med denne nye nyhed ?

Fra : Mads Jensen

Dato : 23-04-02 13:57

"Frank Jensen" <Frank-kbhjensen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
>
> Jeg tænkte nu mere på noget CPI Popcorn. Den passer nemlig meget fint til
> min penge pung.
> Nogen der har erfaring med denne nye nyhed ?

Hvis det er i 10000 kroners-klassen, så vil jeg ikke vælge en Popcorn, da
kvaliteten ikke er i top !
Men hellere en Piaggio Typhoon, den koster 10000, og det er en rigtig lækker
scooter !

Mads

Fra : Frank Jensen

Dato : 23-04-02 14:26

"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> wrote in message
> [...]
> kvaliteten ikke er i top !
> Men hellere en Piaggio Typhoon, den koster 10000, og det er en rigtig

Okay.. Har aldrig hørt om den, kan ikke finde den til 10.000 i google, ved
du hvorhenne jeg kan se det?
Mener kun det er Popcorn der koster 10.000 indtil videre

Fra : Michael Thomsen

Dato : 23-04-02 15:44

En Stalker kan findes nogen steder til 12.000,-