Pismo
Fra : Thomas

Dato : 22-04-02 19:15

Er der nogen her der ved om en Apple Pismo larmer meget ?
Jeg ved at der er TI-book'en ikke er blæsere, men er det også tilfældet
med Pismo'en ?

Mvh.

Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-04-02 19:29

In article <3CC4530F.2010403@vip.cybercity.dk>,
Thomas <thlu@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg ved at der er TI-book'en ikke er blæsere, men er det også tilfældet
> med Pismo'en ?

Der er blæser i dem begge to, men Pismoen larmer ikke alverden.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-04-02 20:07

Martin Edlich wrote:

> Der er blæser i dem begge to, men Pismoen larmer ikke alverden.

Vi har ihvertfald aldrig hørt blæseren snurre rundt i vores Pismo

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-04-02 20:24

> Der er blæser i dem begge to, men Pismoen larmer ikke alverden.

Jeg har endnu ikke hørt blæseren køre i min Pismo. Til gengæld larmer
harddisken en del (Ja jeg vil endda sige meget, men oplevelsen af støj
er jo relativt.)

Martin

Fra : stidsholt@mac.com

Dato : 22-04-02 20:26

Jeg behøver heller ikke høreværn til min Pismo. Det mest larmende er
cd-drevet (på en maskine, der i øvrigt kører perfekt!).

Hilsen Søren

++++++++

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-04-02 21:52

stidsholt@mac.com <stidsholt@mac.com> wrote:

> Jeg behøver heller ikke høreværn til min Pismo. Det mest larmende er
> cd-drevet

Jeg bruger efterhånden mit cd/dvd-drev så sjældent, at "båsen" 90% af
tiden bruges til et ekstra batteri. Det er især påkrævet/brugbart med OS
X, som jo ikke er helt så energiøkonomisk. (Bare der snart ville ske
lidt omkring det, men det står nok lavt på Apples liste over fejl og
mangler ved X.)

>(på en maskine, der i øvrigt kører perfekt!).

You said it! Pismo'en er en super maskine. Alt virker som det skal,
intet knækker af eller går op i flammer.

Der er bare et lille men - TiBook og icebook er faktisk ligeså godt
designet (hvilket jeg synes er imponerende idet de jo begger er 1.
generation designs) og har tilsvarende eller bedre ydelse.

.... men de kan ikke ta' to batterier

Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-04-02 08:01

mb@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> ... men de kan ikke ta' to batterier

TiBooken kan køre over fire timer på det batteri den har. Det er fint
til mig

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-04-02 08:07

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> TiBooken kan køre over fire timer på det batteri den har. Det er fint
> til mig

Hvis altså man behandler den pænt. Er der fræs på harddisken bliver
det omkring 2 timer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 22-04-02 20:40

thlu@vip.cybercity.dk writes:
>Er der nogen her der ved om en Apple Pismo larmer meget ?
>Jeg ved at der er TI-book'en ikke er blæsere, men er det også tilfældet
> [...]

Min Pismo er aldeles lydløs. Kun Cd drevet snakker lidt, ved nogle Cd'er,
men det er ingen ubehagelig lyd

Hilsen Hanne og hendes super Pism

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-04-02 21:52

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Min Pismo er aldeles lydløs. Kun Cd drevet snakker lidt, ved nogle Cd'er,
> men det er ingen ubehagelig lyd

Mener du virkelig "aldeles lydløs" og hvad samligner du med!?

Jeg har nemlig en lille mistanke om at min HD måske ikke er helt 100%
ok. Den laver engang imellem, med ugers mellemrum, nogle fæle "klonk"
lyde. Ud over dette køre HD'en fint, men jeg synes den larmer.
(Samlignet med vores iMac med en ny Seagate Barracuda IV HD larmer
Pismo'ens HD MEGET. Men hvis man samligner den med vores Performa 475 er
Pismo'en tæt på lydløs.)

Martin

Fra : Ben Knudsen

Dato : 22-04-02 21:55

thlu@vip.cybercity.dk writes:
>Er der nogen her der ved om en Apple Pismo larmer meget ?
>Jeg ved at der er TI-book'en ikke er blæsere, men er det også tilfældet
>med Pismo'en ?

Min blæser har kørt én gang - da maskinen var frosset i stedet for at
sleepe, da jeg klappede den sammen og lagde den i tasken. Jeg blev
opmærksom på problemet, da min taske pludselig varmede så dejligt.
Harddisken støjer lidt, men kan med fordel udskifte til en nyere, større
og lydløs disk.

Ben

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 22-04-02 22:55

Hej.

En pismo siger intet! Jeg har selv en...men tilgengæld er man meget
afhængig af hvilken harddisk man har. Jeg har netop sendt min IBM 20GN
til rep, da den efter knap et år lød som en mellemsvær pc-blæser. Men
man opdager ikke sådan lige, da det kommer snigende. De ny IBM
travlstar 30GN og 40GN disk er meget lydløse takket være en ny
teknologi der benytter et flydende ophæng (samme koncept som f.eks.
Seagate Barracude IV).

Alt i alt, larmen din Pismo, så er det garanteret harddisken. Tjek på
www.edbpriser.dk (klik hardware, klik harddiske). Her ser du d
billigste priser på den slags....

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-04-02 01:06

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> En pismo siger intet! Jeg har selv en...men tilgengæld er man meget
> afhængig af hvilken harddisk man har. Jeg har netop sendt min IBM 20GN
> til rep, da den efter knap et år lød som en mellemsvær pc-blæser.

Det lyder som min HD. Er der kun 1 års garanti på sådan en HD?

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-04-02 02:01

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Det lyder som min HD. Er der kun 1 års garanti på sådan en HD?

hvis det er en OEM model monteret af Apple: ja. ellers er der 3 års
garanti

<icq:131382336>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-04-02 09:33

> hvis det er en OEM model monteret af Apple: ja. ellers er der 3 års
> garanti

Øv!

Martin