Overkill hardware???
Fra : Claus O

Dato : 22-04-02 19:27

Da dette spørgsmål jo ofte er oppe at vende her og der,
stødte jeg lige ind i dette link:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnexnt01/html/ewn0162.asp

Må naturligvis gerne kommenteres såfremt nogle er uenige.....
(og her mener jeg anbefalinger 20-30 linier nede=nt4)
Claus

Fra : Jacob Kaagaard

Dato : 23-04-02 09:17

"Claus O" <clausolsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Må naturligvis gerne kommenteres såfremt nogle er uenige.....
> (og her mener jeg anbefalinger 20-30 linier nede=nt4)

Det kunne være interessant hvis man vidste noget mere om hvad microsoft
byggede disse anbefalinger på. F.eks. undrer det mig at en Pentium 200MHz
kun kan klare under 25 aktive forbindelser... Det afhænger jo af så mange
ting selvfølgelig. Hvis de 25 brugere laver nogle vilde queries i en mssql
dims... så lyder det vel ok - men hvis det bare er html?! (jeg har
serviceret lige over 200 samtidige brugere på en pentium 90MHz med en linux,
udelukkende html, og maskinen havde det ok).
Men alt i alt er de tal ubrugelige syn's jeg...

Mvh
Jacob

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-04-02 20:53

> [...]
linux,
> udelukkende html, og maskinen havde det ok).
> Men alt i alt er de tal ubrugelige syn's jeg...

Det er utroligt svært at bedømme, da der er mange forskellige faktorer at
tage stilling til.
Tallene er IMHO noget lave, men som du også selv nævner, kommer det an på
applikationen.

Jeg driver et website på en Dell PowerEdge 1GHz server med 512 MB RAM.
Operativsystemet er Windows 2000 Server med IIS og MSSQL 7 - denne
konfiguration klarer i peak omkring 100 samtidige online, uden at være
belastet; den ville kunne klare 4-5 gange så mange.

Det kommer som sagt meget an på typen af den applikation, det drejer sig om,
og hvor godt det er programmeret.

--
Mvh. Jesper