Erfaringer med PC access point og Apple Ai~
Fra : Jens

Dato : 22-04-02 16:01

Hejsa
Er der nogle som har erfaringer med brug af et af de mange PC access
points brugt sammen med en powerbook G4 med Airport Card. Jeg tænker
bla. på opsætning via mac'en.
Det lader til at udstyret på PC siden er faldet så meget i pris at en
Airport Base Station ikke er konkurrencedygtig mere. Jeg vil helst
købe Apple, men hvis det er et spørgsmål om at kunne spare næsten 1000
kr så holder min loyalitet op.

Med venlig machilsen

Jens

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 22-04-02 17:55

On 22.04.2002 17:01, in article
7eb59667.0204220701.3d578db0@posting.google.com, "Jens"
<natmanden@yahoo.com> wrote:

> Hejsa
> Er der nogle som har erfaringer med brug af et af de mange PC access
> points brugt sammen med en powerbook G4 med Airport Card. Jeg tænker
> bla. på opsætning via mac'en.

Jeg har ingen personlig erfaring med det, men de pålidelige forlydender jeg
har hørt siger, at der ikke skulle være problemer, så længer man holder sig
fra krypterede netværk.

M.h.t. Opsætning, så har jeg endnu ikke fundet noget udstyr der ikke kunne
sættes op v.h.a. En USB-serial-adapter (fx fra Palm) og Virtual PC eller
evt. Zterm til Mac.

> [...]
> Airport Base Station ikke er konkurrencedygtig mere. Jeg vil helst
> købe Apple, men hvis det er et spørgsmål om at kunne spare næsten 1000

Hvad har du set af priser ?? ( Bare nysgerrig i anden sammenhæng...)

/kristian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-04-02 18:04

In article <B8EA0D17.972%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk>, Kristian Storgaard wrote:
> [...]
> har hørt siger, at der ikke skulle være problemer, så længer man holder sig

Krypteringen er iøvrigt latterlig. Hvis du har 100MB sample data,
dvs. netpakker, så kan du cracke koden på under et sekund med en
almindelig computer.

Derfor bruger man selvf. IPSEC oven på sin trådløse forbindelse.

JonB

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 22-04-02 20:05

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Krypteringen er iøvrigt latterlig. Hvis du har 100MB sample data,
> dvs. netpakker, så kan du cracke koden på under et sekund med en
> almindelig computer.

Det lyder lidt voldsomt. Hvordan gør man det mod en 128bit krypteret
strøm?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-04-02 20:34

In article <1fb27q5.dfhmgjbw9r6eN%jonasenREMOVE@THISit.dk>, Jan Oksfeldt Jonasen wrote:

> Det lyder lidt voldsomt. Hvordan gør man det mod en 128bit krypteret
> strøm?

Det er ikke noget problem, der er en fejl i implementeringen af
krypterings algoritmen.

JonB

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-04-02 21:50

bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen) writes:

> Det er ikke noget problem, der er en fejl i implementeringen af
> krypterings algoritmen.

Det er faktisk selve designet af WEP der er problemet, så det er ikke
nok bare at skifte til en anden fabrikant (som man kunne formode havde
en anden implementering).

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 23-04-02 18:44

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Det er faktisk selve designet af WEP der er problemet, så det er ikke
> nok bare at skifte til en anden fabrikant (som man kunne formode havde
> en anden implementering).

Er der et sted jeg kunne læse lidt om det?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-04-02 18:54

jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) writes:

> Er der et sted jeg kunne læse lidt om det?

Den oprindelige artikel:
http://www.isaac.cs.berkeley.edu/isaac/wep-faq.html

En udemærket samling:
http://www.mesongroup.com/users/mhamrick/80211over.html

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 24-04-02 18:54

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Den oprindelige artikel:
> http://www.isaac.cs.berkeley.edu/isaac/wep-faq.html

Når man så tænker på hvor enkelt det i mange tilfælde vil være, at få
fat i den/de første plaintext(s), så bliver jeg hurtigt fan af key table
modellen.

> En udemærket samling:
> http://www.mesongroup.com/users/mhamrick/80211over.html

Arkiveret.

Fra : macsteen

Dato : 22-04-02 20:06

in article slrnac8gj8.jod.bendtsen@brok.diku.dk, Jon Bendtsen at
bendtsen@diku.dk wrote on 22.04.2002 19:03:

> [...]
> almindelig computer.
>
> Derfor bruger man selvf. IPSEC oven på sin trådløse forbindelse.

IPSEC ovenpå wow - hvodden gør man det?

Jens... prøv at se herunder:
http://80211b.weblogger.com/equipment.html

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-04-02 20:35

In article <B8EA2BC3.A41B%macsteen.remove@hotmail.com>, macsteen wrote:
> in article slrnac8gj8.jod.bendtsen@brok.diku.dk, Jon Bendtsen at

> IPSEC ovenpå wow - hvodden gør man det?

Tja, du konfigurerer din maskine til at bruge IPSEC, der bare
er krypteret ip.

JonB

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-04-02 21:49

> Tja, du konfigurerer din maskine til at bruge IPSEC, der bare
> er krypteret ip.

Kan du ikke lige give en trin-for-trin beskrivelse til Mac OS?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-04-02 22:17

In article <m3bscbsbld.fsf@ted.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Kan du ikke lige give en trin-for-trin beskrivelse til Mac OS?

Beklager, jeg har ingen mac :/ *vrææææææææææææææææææææææææl*
men jeg drømmer om en. Jeg må snart se at få købt mig en.

Foresten, de første iBooks, altså "clamshell" modellerne,
er de hurtige nok til at se divx film på ?
Eller skal man have en ny iceBook? Jeg overvejer en af de
gamle, da jeg tror de kan holde til lidt mere end de nye
iceBooks.

JonB

Fra : Morten Reippuert

Dato : 22-04-02 22:39

In article <slrnac8ve5.pgc.bendtsen@brok.diku.dk>,
bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen) wrote:

> [...]
> Eller skal man have en ny iceBook? Jeg overvejer en af de
> gamle, da jeg tror de kan holde til lidt mere end de nye

Det tror jeg ikke de kan (har ejet en af hver)

Indtil jeg fik icen mellem hænderne tvivlede jeg dog på Apples udsagn,
om at den skulle være mere solid end den gamle model.

Fra : Jens

Dato : 23-04-02 12:43

macsteen <macsteen.remove@hotmail.com> wrote in message news:<B8EA2BC3.A41B%macsteen.remove@hotmail.com>...
> Jens... prøv at se herunder:
> http://80211b.weblogger.com/equipment.html

Super artikel!
Tak!
Jens

Fra : Jens

Dato : 23-04-02 13:03

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in message news:<B8EA0D17.972%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk>...

> Hvad har du set af priser ?? ( Bare nysgerrig i anden sammenhæng...)
>

> /kristian

Omkring de 2000 kr med moms. FX D-Link 1000AP.

Mvh
Jens