Argh bagskærms regler ?
Fra : Morten Juel

Dato : 22-04-02 15:36

Hejsa NG

GPZ'eren skal jo til syn.. men hvor mange cm må der nu være fra bagskærm
ende til aksel ?

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Jens E Jensen

Dato : 22-04-02 15:52

Så vidt jeg blev informeret, da jeg sidste år dumbede syn pga det samme, var
det 10-12 cm fra nederste skærm-ende, til bagsvinger, målt vinkelret.
Købte selv en plastikhagesmæk til 12.75 kr. i rød, der havde den perfekte
form og stivhed til at kunne sættes på.
Alt ok til andet syn, og jeg kørte hjem og skruede den af igen, og på med
min nye nummerplade.
En tilsvarende " rigtig" plastikskærm kostede 432 kr. ved min mc forhandler.
Bamsen, tegnet på hagesmækken, placerede jeg indad mod dækket. : )
Mvh
Jens

Fra : Poul B-H

Dato : 22-04-02 17:24

"Jens E Jensen" <jjensenmail@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> det 10-12 cm fra nederste skærm-ende, til bagsvinger, målt vinkelret.
> Købte selv en plastikhagesmæk til 12.75 kr. i rød, der havde den perfekte

Kan tit lånes hos en forhandler

Poul B-H

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-04-02 16:42

Mener det er 15 cm

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 22-04-02 20:05

Er der nogen der gider, at forklare mig formålet med, at denne
bagskærmsregel!?
Jeg kan godt forestille mig, at det er for at undgå at ens baghjul "plører"
sig selv og andre trafikanter til, men hvor stort er dette problem i
virkeligheden, når der nu i forvejen HAR bagskærm på!?
Man skulle jo forestille sig, at det er et sikkerhedsspørgsmål siden af
synsfolkene kvæver hagesmækken, eller er det " bare" en dum paragraf, der
har sneget sig ind i den danske lovgivning!?
OG: Kan man pille den af med god samvittighed!?

Hilsen
Lars

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-04-02 20:51

"eller er det " bare" en dum paragraf, der har sneget sig ind i den danske
lovgivning"

Såvidt jeg er orienteret, "glemte" man vist at fjerne den, dengang man
fjernede lovkravet om stænklapper på biler. Jeg mener det er en vanvittig
regel uden hold i virkeligheden. Og langt størstedelen af MC'er kører jo med
for kort skærm. Det er en særregel i DK, og ikke noget de er født med fra
fabrikken. Håber reglen en dag bliver fjernet, så politiet ikke skal spilde
deres dyrebare tid med den slags detaljer.

Fra : S.G

Dato : 22-04-02 23:25

"Morten Juel" <mpOSTEPOP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG
>
> GPZ'eren skal jo til syn.. men hvor mange cm må der nu være fra bagskærm
> ende til aksel ?
>
> --
> Mvh
> Morten
> 2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
> GPZ 750

15cm, skal selv til syn 3. maj, jeg har forhørt mig i synshallen.
Det måles lodret fra nav til skærmkant

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 23-04-02 09:55

hvis cyklen har en EU godkandelse (SOC eller sådan noget)uden skærm behøver
der ikke at være skærm på, mange nye sports maskiner bliver i dag solgt uden
skærm

Lasse
Mille uden skærm

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-04-02 10:35

Har langt de fleste cykler ikke en EU-godkendelse ?

Hvis det er rigtigt, så er alting jo 10-4

--
Mvh.
Henrik (som pludselig har en lovlig bagskærm)

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-04-02 11:15

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Har langt de fleste cykler ikke en EU-godkendelse ?

Jo, hvis de er av nyere dato, dvs nyere enn årgang 2000.

JS

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-04-02 15:02

Damn. Min er '99

--
Mvh.
Henrik (hvis bagskærm alligevel er ulovlig)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-04-02 19:08

origo@earthling.net wrote:

> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
>
> Jo, hvis de er av nyere dato, dvs nyere enn årgang 2000.

Er du sikker på årstallet? Min Fazer er en 4/99'er som jo er blevet kørt af
en panser indtil for nylig, og den har ingen spor efter at der har været
monteret lang bagskærm. Se evt. <http://the.subnet.dk/pics/1-mod.jpg> for
at se bagenden

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-04-02 19:09

Pansere stopper vel heller ikke hinanden

Du melder vel heller ikke dine kamerater til politiet for for kort bagskærm

Ok, det er måske ikke den rigtige forklaring.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-04-02 19:49

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> [...]
af
> en panser indtil for nylig, og den har ingen spor efter at der har været

Min '99 R1 var EU godkjent. Men det er først innenfor de seneste per år at
de fleste modeller har fått den. Millen ble f.eks. ikke EU godkjent før i
2001.

JS

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-04-02 20:03

Ok, det er forskelligt fra model til model. Er der nogen steder på nettet
man kan se om ens MC er EU-godkendt ?

Eller er man nødt til at ringe til en eller anden myndighed ? Hvor ?

Fra : Skyrider #1

Dato : 24-04-02 10:25

On Tue, 23 Apr 2002 21:02:43 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Ok, det er forskelligt fra model til model. Er der nogen steder på nettet
>man kan se om ens MC er EU-godkendt ?
>
>Eller er man nødt til at ringe til en eller anden myndighed ? Hvor ?
Gætter bare ! hvad med på MC'en eller Workshop manual eller regi...

Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' der snart kan komme ud og sige hej til Alle Øglerne

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-04-02 12:21

"der snart kan komme ud og sige hej til Alle Øglerne"

Vi glæder os til at se dig. Har du fået liv i CBX'eren

Fra : Skyrider #1

Dato : 25-04-02 14:08

On Wed, 24 Apr 2002 13:21:14 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>"der snart kan komme ud og sige hej til Alle Øglerne"
>
>Vi glæder os til at se dig. Har du fået liv i CBX'eren
Jepper ))))))))))))))))))) Dog mangler jeg lige lidt før den er
køre klar og det hænger pt på en Raptor gut LOL
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' der meget snart skal ud på vejen ligsom alle andre MC'er