Indskydning af riffel.
Fra : Jakob Lundholm

Dato : 22-04-02 15:57

Hej

Jeg er ved at søge bæretilladelse til en kammerats riffel. Er det
muligt at indskyde riflen på skydebanen uden denne bæretilladelse?

Jakob

Fra : Henrik Keller

Dato : 22-04-02 20:51

Hej Jakob

Du må ikke transporter en jagtriffel uden at have en tilladelse til den
så med mindre den som har tilladelsen til riflen er med på skyudebanen
kan det ikke lade sig gøre.
Et lille fif til dig vil også være at få en medejer tilladelse til
riflen frem for en bæretilladelse, med en medejer tilladelse kan du
f.eks få riflen med på jagt i udlandet det kan du ikke med en bære
tilladelse.

Fra : Dah Doctah

Dato : 04-05-02 02:57

On Mon, 22 Apr 2002 19:50:37 +0000 (UTC), "Henrik Keller"
<fam.keller@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>riflen frem for en bæretilladelse, med en medejer tilladelse kan du
>f.eks få riflen med på jagt i udlandet det kan du ikke med en bære
Det er jo utrolit
Du kan ikke skyde uden en skydemester, du kan ikke beare uden
en beare tiladelse.
Ha
Ha
Kom saa til USA min ven skyd hvor du vil, koeb rifler som du vil, koeb
alt det
ammunition du vil ha ,skyd hvor du vil.
Og husk i Danskere kan kun gleade jer selv for at lade jeres dumme
politiker putte jer hvor i er, i dumme dumme danskere.
Dah Doctah

Fra : Per Herholdt Anderse~

Dato : 04-05-02 08:48

Ja, og blive syg hvor du vil, og dø hvor du vil uden der er nogen der tager
sig af det.
Skal vi ikke holde diskusionerne til det denne gruppe handler om.
jeg synes ikke det er så tosset at vi skal have en riffeltilladelse- bare
det var til en rimelig pris.

MVH Per

Fra : Jack Jensen

Dato : 08-05-02 13:37

"Per Herholdt Andersen" <herholdt@andersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Skal vi ikke holde diskusionerne til det denne gruppe handler om.
> jeg synes ikke det er så tosset at vi skal have en riffeltilladelse- bare
> det var til en rimelig pris.
>
> MVH Per

Det har du ganske ret i.
Mvh
Jack

Fra : Per Krabbe

Dato : 22-04-02 20:49

Ja, det må du godt hvis der er en riffelinstruktør på banen, men du kan ikke
transportere riffel derud uden din kammerats tilstedeværelse.

Nu om dage hedder det ikke en bæretilladdelse. Det hedder sig at man får en
tilladelse til en riffel der har 2 ejere. Altså en ganske almindelig blå
våbentiladelse.

Mvh Per Krabbe