Andet multimedie
bentjuul 3670
program til at "smelte" to billder sammen
Fra : Poul

Dato : 22-04-02 15:40

Hej

Jeg leder efter et program til at "smelte" to billeder sammen med så de
ligesom kommer oven i hinanden, jeg skal bruge det til en side om biler hvor
man kan vælge sprog/land
ved hjælp af flag og der kunne jeg godt tænke mig en bil bag ved flaget.

Hilsen Poul Møller

Fra : Thomas

Dato : 22-04-02 22:15

"Poul" <pollefyr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvor
> man kan vælge sprog/land
> ved hjælp af flag og der kunne jeg godt tænke mig en bil bag ved flaget.

Det tror jeg du kan bruge de fleste grafik progammer til, du kan i hvert
fald bruge Adobe Photoshop som jeg selv bruger, men mon ikke også Paint Shop
Pro kan klare den sag? Det koster ikke så meget som Photoshop.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Lars

Dato : 23-04-02 01:48

"Thomas" skrev:

> men mon ikke også Paint Shop Pro kan klare den sag?

Jo, en metode i PSP kunne være:

1) Opret et nyt billede i 24bit farver i den ønskede størrelse.
2) Farv baggrunden med websidens baggrundsfarve.
3) Lav 2 nye raster layers, og skift til det første af dem.
4) Indlæs bilen. Kopier til clipboard.
5) Skift tilbage til nyt billede, indsæt bilen.
6) Skift til det andet af de nye layers.
7) Indlæs flaget. Kopier til clipboard.
8) Skift tilbage til nyt billede, indsæt flaget.
9) Justér nu properties->opacity for hvert af de to nye lag
til den ønskede sammensmeltning ses.

- Lars

Fra : Poul

Dato : 23-04-02 08:19

Tak for svarene det ser ud til at det lige var det jeg manglede.

Hilsen Poul Møller