Swan Lee på Voxhall
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 22-04-02 14:44

VoxHall smeltede

Af HEIDI PLOUGSGAARD (Jyllands-posten)

Swan Lee spillede lørdag aften for fulde huse på VoxHall og for et
begejstret publikum.

James Bond og Swan Lee hænger sammen.

Ikke fordi de nogensinde har haft noget med hinanden at gøre.

Men fordi forsanger Pernille Rosendahl altid har været fascineret af
Bond, hvilket afspejler sig i musikkens lange rødder til agent 007. Og
fordi bandets hit "Tomorrow Never Dies" var tæt på at blive
covernummer for en Bond-film.

Men James Bond var ikke savnet på VoxHall lørdag aften.

Pernille Rosendahl kunne sagtens klare sig uden ham.

For da Swan Lee-sangerinden svævede ind på scenen i klassisk
Monroe-kjole og sandalstiletter, tryllebandt hun alle.

Både pigerne, men mest drengene. For lige som pigerne i årtier har
savlet over Sean Connery, Roger Moore og Pierce Brosnan, savlede
drengene lørdag aften over Swan Lees forsanger Pernille Rosendahl.

»Hvor er det dejligt, at se så mange,« spandt Pernilles stemme sig ud
gennem højtalerne efter at have fyldt hele VoxHall med tre numres
eksotisk energi.

»Vi har i denne uge netop underskrevet en kontrakt, så vores plade
"Enter" kommer ud i hele Skandinavien,« spandt stemmen videre,
hvorefter hun erkendte, at der har været for lidt tid til at komponere
nyt.

Alligevel havde Swan Lee tre uprøvede numre med til Århus, som gruppen
testede på publikum.

»Don't fight it baby, don't run away from me.«

Nakkehårene rejste sig
Da Rosendahl sang "Parfume" - det første af de tre numre - rejste
nakkehårene sig, og man kunne kun ærgre sig over at skulle vente et år
på det næste Swan Lee-album.

Det er et sikkert hit.

Begejstringen lyste da også ud af sangerindens funklende øjne, mens
hun som en anden slangetæmmer hypnotiserede drengene med stemmes kraft
og de svajende hofter.

Publikum vågnede dog brat op, da de æggende bevægelser fik kjolens
chiffonstof til at glide ned over hendes ene skulder og blotlægge
brystet.

Uheldet fremtvang et lille forlegent smil hos den ellers så selvsikre
sangerinde, der forlod scenelyset og vendte ryggen til publikum for at
rette det tabte op, alt imens mændene jublede.

»Der var I heldige,« sagde Pernille efter en dyb indånding og endnu et
smil.

Og det var der mange, der synes, at de var.

En fyr på første række strejfede sin kærestes hofter, mens han med
åben mund lod blikket glide ned over Rosendahls luftige skørt, som i
det gennemborende scenelys nogle gange virkede gennemsigtigt. Der var
ingen Britney Spears uskyld her.

Drengene drømte, og pigerne var jaloux. Denne kvinde udstrålede alt
det, de gerne selv vil have: Selvtillid, erotik og farlig skønhed. En
treenighed, som sangerinden kanaliserede ud over scenekanten, vel
vidende hvilken effekt hendes performence havde.

Forlod scenen
Halvvejs gennem den udsolgte koncert er sangerinden pludselig væk.

Kun Jonas Struck på guitar og Emil Jørgensen på bas står tilbage og
fylder scenerummet op med akkorder.

Et øjeblik efter vender hun tilbage. Nu i hvid thaisilkekjole med
sølvpailletter. Genbrug fra Danish Music Awards-aftenen.

»Og det er så den kjole, som jeg ikke vandt en masse præmier i. Men
jeg synes nu stadig, at den sidder meget godt,« ironiserede Pernille
Rosendahl over manglen på statuetter på gruppens præmiehylde. Ingen
var uenige.

Heller ikke da hun med Bob Dylan-sangen "Weels on fire" endnu engang
beviste, at hendes stemme spænder over tonernes høje og dybe
yderpunkter.

Efter to timers koncert var VoxHall smeltet.

Publikum krævede Swan Lee tilbage på scenen to gange for ekstra numre
og endnu et glimt af Bond-pigen.

Hun sluttede af med en af bandets old-time favorits "God morning
Heartache", og strakte så armene i vejret for at lade sig hylde.

»Tusind tak fordi I kom. I har været et vidunderligt publikum.«

Tæppet blev trukket for.

Koncerten var slut.

En enkelt ville ikke erkende det, han råbte stadig desperat efter et
ekstranummer.
--
Morten
morten@bowman.dk

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Zee

Dato : 22-04-02 15:06

Hedder bandet Pernille Rosendahl og Swan Lee,eller Swan Lee?

Fra : nikolaj borg

Dato : 22-04-02 15:17

Zee wrote:
> Hedder bandet Pernille Rosendahl og Swan Lee,eller Swan Lee?

De hedder Swan Lee, men det er hende, der er centrum.

/Nikolaj

Fra : Michael Petersen

Dato : 22-04-02 15:20

Zee wrote:
> Hedder bandet Pernille Rosendahl og Swan Lee,eller Swan Lee?

Ja jeg må også indrømme at jeg sjældent har set en koncert anmeldelse af et
band med så fokus på frontfiguren. Det eneste tispunkt resten af bandet blev
nævnt hvar da hun (Pernille) skulle om bag ved og skifte tøj hvor de fik lov
til at spille nogle akkorder

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my hardrive?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 22-04-02 21:27

On Mon, 22 Apr 2002 16:19:53 +0200, "Michael Petersen"
<mcp_dk@e-mail.dk> wrote:

> [...]
>nævnt hvar da hun (Pernille) skulle om bag ved og skifte tøj hvor de fik lov

Fordi live er bandet Pernille. At Struck så også, imo, er genial er
noget andet
Pernille er breathtaking!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Zee

Dato : 23-04-02 16:42

> On Mon, 22 Apr 2002 16:19:53 +0200, "Michael Petersen"
> <mcp_dk@e-mail.dk> wrote:
>

> Fordi live er bandet Pernille.

Hvorfor?

> Pernille er breathtaking!

Hun synger godt.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-04-02 16:55

On Tue, 23 Apr 2002 17:41:45 +0200, "Zee" <tul@tdcadsl.dk> wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?

Hvorfor er Jorden rund? Primært pga. af hendes personlighed og stemme.

> Hun synger godt.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : AJC

Dato : 23-04-02 21:00

"Zee" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hun synger godt.

Ja, det kan jo diskuteres! Jeg er efterhånden træt af de "sangerinder" som
synger med pattestemme!

Mvh
AJC.