java.lang.StackOverflowError
Fra : Anne Hauberg

Dato : 22-04-02 14:21

Hej,

Håber at der er nogle der kan hjælpe...
Jeg får følgende fejl: "Exception in thread "main"
java.lang.StackOverflowError", når jeg i forbindelse med nogle testkørsler
af sorteringsalgoritmer f.eks. vil indsætte et int array med length 8000
vha. en for-løkke (i = 0; i < array.length; i++) der kalder insert.

Har fundet frem til at jeg nok må have ændret i Java vituel machine stack på
en eller anden måde !? Og har fundet følgende "vejledning": "The Java
virtuel machine stack size limit may be set on virtual machine start-up
using the "-oss" flag."

Er der nogen der kan uddybe dette, eller har løsningsforslag?

- jeg benytter j2re1.4.0-rc

Mvh. / Anne

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-04-02 15:03

Jeg tror du skal vælge en algoritme der ikke bruger rekursive kald i så
mange niveauer.

Men hvis det er absolut nødvendigt kan du væl angive stakkens størrelse
på denne måde (cirka):

java -Xss<et større tal her> MyClass

(Jeg kender ikke -oss)

-dennis

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-04-02 15:44

"Anne Hauberg" <hauberg@get2net.dk> writes:

> [...]
> using the "-oss" flag."
>
> Er der nogen der kan uddybe dette, eller har løsningsforslag?

Det kunne ogsaa skyldes at du kalder dig selv rekursivt.

Kan du lave et minimalt testtilfaelde og vise os her?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn