Star Wars - i går aftes
Fra : Ctrl + Alt + Del ®

Dato : 22-04-02 13:37

Jeg må nok hellere starte med, at undskylde.

SW har aldrig rigtigt sagt mig noget, men i går skulle jeg lige se film nr.
1

Hvordan kan det så være, at rulleteksterne starer med Chapter IV når det er
den første film.

SW novicen

--
Email minus .com

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 22-04-02 13:40

Ctrl + Alt + Del ® wrote:
> [...]
> film nr. 1
>
> Hvordan kan det så være, at rulleteksterne starer med Chapter IV når

Hehe... det er der nok mange der har undret sig over i tidens løb :)
De første 3 film der blev lavet var episode 4 ,5 og 6. Den nyeste Star Wars
er Episode 1, og 2'eren kommer snart.
Forvirrende? Ja.

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : izeqb

Dato : 22-04-02 14:28

On Mon, 22 Apr 2002 14:39:48 +0200, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@email.dk> wrote:

>Hehe... det er der nok mange der har undret sig over i tidens løb :)
>De første 3 film der blev lavet var episode 4 ,5 og 6. Den nyeste Star Wars
>er Episode 1, og 2'eren kommer snart.
>Forvirrende? Ja.

Jeg har længe undret mig over hvorfor han (Lucas) startede med at lave
4'eren og ikke et'eren!

Nogle der ved det?

Fra : Peden

Dato : 22-04-02 14:40

> Jeg har længe undret mig over hvorfor han (Lucas) startede med at lave
> 4'eren og ikke et'eren!

Lucas skrev efter sigende handlingen til ialt 9 film, inden han
filmatiserede Episode 4, efter sigende af den simple grund at Episode 1
ville have været for svær at lave med den teknik der var tilgængelig på den
tid, og så valgte han Episode 4.

mvh
Peter

Fra : Rasmus Keil

Dato : 22-04-02 14:47

Man kan læse her:
http://us.imdb.com/Trivia?0076759
at der oprindeligt ikke var et episode nummer på den første film.
Og lige for de dovne:
The episode number and subtitle "A New Hope" did not originally appear in
the film's opening crawl. These were added in a later re-release to be
consistent with those seen in Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
(1980)

Fra : Henrik

Dato : 22-04-02 23:28

On Mon, 22 Apr 2002 15:39:50 +0200, "Peden" <peden@anarki.dk> wrote:

> [...]
>ville have været for svær at lave med den teknik der var tilgængelig på den

Får vi Ep. 7-8-9 at se i fremtiden eller er de lagt på is ?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-02 23:55

Henrik <Henrik@mail.com> writes:

> Får vi Ep. 7-8-9 at se i fremtiden eller er de lagt på is ?

De er lagt på is.

Lucas har sagt, at han ikke gider.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 23-04-02 06:29

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> De er lagt på is.
>
> Lucas har sagt, at han ikke gider.

Han "gider" sikkert vildt gerne, men har bare ikke tid til det, når han også
skal have tid til andre filmprojekter før han dør.

Men han har jo sagt så meget der ikke holdt stik, så alt håb er ikke ude...

Fra : CybaMerc

Dato : 23-04-02 09:00

A long time ago in a galaxy far, far away....
Peter B. Juul wrote:

>De er lagt på is.
>
>Lucas har sagt, at han ikke gider.

Det ville heller ikke give nogen mening, da Star Wars-sagaen handler
om Anakin Skywalker, hans død og genfødsel.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-02 11:52

CybaMerc <CybaMerc@image.dk> writes:

> Det ville heller ikke give nogen mening, da Star Wars-sagaen handler
> om Anakin Skywalker, hans død og genfødsel.

Ja nu. Tidligere har den handlet om R2-D2 og C-3PO.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-04-02 14:35

izeqb <izeqb@secret.dk> skrev:

>Jeg har længe undret mig over hvorfor han (Lucas) startede med at lave
>4'eren og ikke et'eren!
>
>Nogle der ved det?

Jeg mener, forklaringen er, at han lavede en film, der blev en så
tordnende succes, at han øjnede økonomisk mulighed for at lave dels en
fortsættelse, dels en "prequel", der fortalte, hvad der gik forud. I
sin første iver planlagde han ni film, men nu er serien skrumpet ind
til seks.
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-02 15:25

izeqb <izeqb@secret.dk> writes:

> Jeg har længe undret mig over hvorfor han (Lucas) startede med at lave
> 4'eren og ikke et'eren!
>
> Nogle der ved det?

Fordi det var den han fandt på.

Han har så temmelig hurtigt efter eller undervejs fundet på at udvide
geshcæften væsentligt. (Jeg mente tidligere, at det måtte være sket
ret sent, men med nogle informationer fra Niels Søndergaard har jeg
måttet revidere den opfattelse.)

Man kan mærke det i 4'eren, for der er ikke antydningen af at Darth
oprindeligt hed noget andet eller var en Skywalker.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"

Fra : Rasmus Keil

Dato : 22-04-02 15:40

> Man kan mærke det i 4'eren, for der er ikke antydningen af at Darth
> oprindeligt hed noget andet eller var en Skywalker.

Andet end at Vader er tysk og betyder far...

/Rasmus

Fra : Kim Nielsen

Dato : 22-04-02 16:22

"Rasmus Keil" <rasmus@SPAMOFFkongkeil.dk> skrev i en meddelelse

> Andet end at Vader er tysk og betyder far...
>
> /Rasmus

Jaså, da jeg lærte tysk hed det Vater

Kim Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 22-04-02 16:50

On Mon, 22 Apr 2002 16:39:38 +0200, "Rasmus Keil"
<rasmus@SPAMOFFkongkeil.dk> wrote:

>Andet end at Vader er tysk og betyder far...

Hmm, du dumpede da vist i tysk, gjorde du ikke ?

Fra : Rasmus Keil

Dato : 23-04-02 08:23

Så Hollandsk da...

Fra : 007

Dato : 26-04-02 00:24

On Tue, 23 Apr 2002 09:23:26 +0200, "Rasmus Keil"
<rasmus@SPAMOFFkongkeil.dk> wrote:

>Så Hollandsk da...

Et-eller-andet siger mig, at den eneste grund til at der ikke bliver
protesteret her, er fordi der ikke er nogen der snakker hollandsk...

--
007
AKA

Fra : Torben Simonsen

Dato : 26-04-02 00:34

007 <007@agent007.dk> writes:

> Et-eller-andet siger mig, at den eneste grund til at der ikke bliver
> protesteret her, er fordi der ikke er nogen der snakker hollandsk...

Jeg snakker heller ikke hollandsk, men ifølge de oversættelsesdimser,
man kan finde på nettet, så hedder "far" faktisk "vader" på hollandsk.

--
-- Torben.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-02 01:15

Torben Simonsen <ts@biograferne.dk> writes:

> Jeg snakker heller ikke hollandsk, men ifølge de oversættelsesdimser,
> man kan finde på nettet, så hedder "far" faktisk "vader" på hollandsk.

Ak ja. Litteraturen og filmhistorien er fuld af den slags
finurligheder.

Der er folk, der har konkluderet, at C.S. Lewis (forfatter til
Narnia-bøgerne) var skabs-katolik og ikke som han påstod almindelig
anglikaner, på baggrund af at en af de gennemgående personer, Lucy,
hedder det samme som skt. Lucia (St. Lucy på engelsk), som kom fra
Narni i Italien.

Sandt at sige finder jeg næsten det mere sandsynligt, end at Lucas
skulle have lusket et hollandsk ord for "far" ind i sin superskurks
navn for at hinte om ting, der skulle ske i snere film.

Lucas har simpelthen ikke den finesse, der skal til.

--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-04-02 02:04

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> navn for at hinte om ting, der skulle ske i snere film.
>
> Lucas har simpelthen ikke den finesse, der skal til.

Enig. Lucas' ide var tilsyneladende, hvis man kigger på de extras der er
med på DVD'en, at det pod race der er i TPM skulle have varet endnu
længere. Hvilken finesse.

"Lad os tilføje et eller andet subtilt til filmen, som kan mystificere
folk efter de har forladt biografen"
"JA! Skal vi ikke lave pod racet længere? De kunne f.eks. flyve dobbelt
så mange gange rundt! Fedt, ikk' ?!"

Nej, George... Det er IKKE fedt.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-04-02 02:06

David Rasmussen wrote:

> [...]
> folk efter de har forladt biografen"
> "JA! Skal vi ikke lave pod racet længere? De kunne f.eks. flyve dobbelt

"Nåmen hvad så med sådan en helt vildt skæg fedtmule-klon der vælter
rundt i hele filmen og snakker helt vildt skægt? Fedt, ikk' ?!"

Nej, George! Hold nu kæft!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-02 12:54

David Rasmussen <pinkfloydhomer@yahoo.com> writes:

> Nej, George... Det er IKKE fedt.

Jeg synes såmænd, at det er ganske fedt med det forlængede
pod-race. Lucas har jo ikke prøvet at lægge det ind i biograf-udgaven,
men har netop lagt det som fuldt realiseret ekstramateriale på DVD'en.

Det er glimrende og underholdende og helt i Star Wars' ånd.

Det er bare ikke på nogen måde så subtilt, som det med Vader ville
have været - og det er der ikke rigtig noget i Star Wars der er.

Det nærmeste vi kommer, er Yoda's kryptiske "there is another".

--
Peter B. Juul, o.-.o "This is not a book which should be put aside
The RockBear. ((^)) lightly, it should be tossed aside with great

Fra : Peter Kaas

Dato : 26-04-02 07:47

> Lucas har simpelthen ikke den finesse, der skal til.

Hvorfor ikke? Baserer du dette på noget eller er det blot fordi
du ikke kan lide manden?

Mvh
Peter

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 26-04-02 12:05

Hej

Peter Kaas wrote:
> Hvorfor ikke? Baserer du dette på noget eller er det blot fordi
> du ikke kan lide manden?

Umiddelbart vil jeg tro at han baserer det på de Lucas-film han har set?
og der må jeg da nok blive nødt til at give ham ret, Lucas laver da
nogle udmærkede underholdende film, men den store filmkunstner er han
ikke i min bog...

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-02 12:56

"Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> writes:

> Hvorfor ikke? Baserer du dette på noget eller er det blot fordi
> du ikke kan lide manden?

Jeg kan enormt godt lide Lucas. Episode II er den filmoplevelse jeg
glæder mig mest til i denne sommer. Jeg er en varm og gentagen
fortaler og forsvarer for de valg han har gjort med sin saga.

Men der er absolut intet i Star Wars - eller for den sags skyld resten
af hans produktion - der antyder, at han har den finesse det ville
kræve at give skurken et hollandsk navn for "far" for at antyde et
slægtskab og så ikke levere et eneste andet hint i hele filmen til
dette slægtskab.

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Peter G.

Dato : 26-04-02 14:03

In article <3cc8f813$0$73285$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Peter Kaas
<peter_kaas@mail.dk> wrote...

> Hvorfor ikke? Baserer du dette på noget eller er det blot fordi
> du ikke kan lide manden?
>
> Mvh
> Peter

Hvorfor var det nu Lucas valgte ordet "Jedi"?

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-02 17:18

Peter G. <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> writes:

> Hvorfor var det nu Lucas valgte ordet "Jedi"?

Aner det ikke, hvorfor?
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Peter G.

Dato : 26-04-02 18:09

In article <m34rhyh1t0.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul
<pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote...

> Aner det ikke, hvorfor?

IMDB trivia:
**
The word "Jedi" is derived from the Japanese words "Jidai Geki" which
translate as "period drama." A period drama is a Japanese TV soap opera
program set in the samurai days. Lucas mentioned in an interview that he
saw a "Jidai Geki" program on TV while in Japan a year or so before the
movie was made and liked the word.
**

Nu og da er der ikke en dybere mening med alting.

Fra : Peter Kaas

Dato : 26-04-02 19:56

> The word "Jedi" is derived from the Japanese words "Jidai Geki" which
> translate as "period drama."

<Snip>

> Nu og da er der ikke en dybere mening med alting.

Og hvor vil du hen med det?
Kan man ikke adskille inspirationskilden fra meningen?

Mvh
Peter

Fra : Peter G.

Dato : 26-04-02 21:02

In article <3cc9a2ea$0$275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Peter Kaas
<peter_kaas@mail.dk> wrote...

> <Snip>

> Og hvor vil du hen med det?

At meget tyder på at der generelt ikke er dybere finesser bag navne og
betegnelser i de første SW film når man ser på ting, der taler imod vs.
for.

> Kan man ikke adskille inspirationskilden fra meningen?

Ikke hvis grundlaget for tvivlen er fastlagt eller meget andet taler
imod.
Nu har L. godt nok ikke udtalt sig over grunden til brugen af "Vader",
men sandsynligheden for at det skulle være en reference til faderskabet
forekommer mig meget usandsynlig. Især når man medtager hans motivationer
for valg af andre "specielle" ord i "A New Hope". Samt antydningerne om
at den oprindelige film skulle have været den eneste.

For at underbygge (IMDB.com):

**
[...]

"Although it is often claimed by George Lucas that Star Wars was always
intended as part of a series (originally nine parts, later six), producer
Gary Kurtz claimed differently in a interview in 1999. According to
Kurtz, Star Wars was meant to be a standalone film. It was only after the
film's incredible success that he and Lucas got together to consider
sequels. ..."

"The name Wookiee came about as a result of an accident. When San
Francisco DJ Terry McGovern was doing voice-over work on THX 1138 (1970)
for George Lucas, he made a blunder and exclaimed, "I think I ran over a
wookiee back there." Lucas, confused, asked what he meant by the term.
McGovern admitted that he didn't know and added that he simply made it
up. Lucas never forgot the cute word and used it years later in Star
Wars."

"The droid, R2-D2 was actually a short name of Reel-2, Dialogue-2. During
the editing of American Graffitti, one of George Lucas's earlier films,
the editor, Walter Murch was looking for the section which is Reel-2,
Dialogue-2. One of the workers came out with the short form, "Where's R2-
D2?" Murch and Lucas like the name so much that he kept that name and
named the blue droid's character name after the incident."
**

Man kan jo også undres over hvorfor "Darth Vader" af de fleste opfattes
som "Dark Father". Udover at der tales om den mørke side af Kraften,
Vader er klædt i sort, han er ond og "Darth" lyder meget som "Dark".

Min opfattelse er at L. simpelthen (for det meste) valgte udfra hvad der
lød "passende" og gav de "rigtige" associationer uden de større bevidste
subtile referencer.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-04-02 08:36

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> program set in the samurai days. Lucas mentioned in an interview that he
> saw a "Jidai Geki" program on TV while in Japan a year or so before the

Det er noget vrøvl. Eller rettere noget af det er. Jidai-geki er rigtig nok
den japanske betegnelse for periodedrama. Men periodedrama kan IKKE
defineres som "a japanese TV soap opera program". Det er et overordnet
begreb, der dækker en genre af historiske film og skuespil. Kurosawas
samuraifilm er således alle jidai-geki, mens det vil være temmeligt
forhånende at reducere dem til "TV soap opera".

MVH
Jens

Fra : CybaMerc

Dato : 26-04-02 09:55

A long time ago in a galaxy far, far away....
Peter B. Juul wrote:

[snip]

>Sandt at sige finder jeg næsten det mere sandsynligt, end at Lucas
>skulle have lusket et hollandsk ord for "far" ind i sin superskurks
>navn for at hinte om ting, der skulle ske i snere film.

Han har ladet sig inspirere af udenlandske ord med andre navne.

>Lucas har simpelthen ikke den finesse, der skal til.

Det er jeg ikke enig i.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-02 12:57

> Det er jeg ikke enig i.

Fair nok. Kan du så ikke give to-tre andre eksempler på tilsvarende
finesse i hans produktion - helst i Star Wars-serien, naturligvis, men
andre film ville være OK.

Fra : CybaMerc

Dato : 27-04-02 13:40

Peter B. Juul wrote:

>Fair nok. Kan du så ikke give to-tre andre eksempler på tilsvarende
>finesse i hans produktion - helst i Star Wars-serien, naturligvis, men
>andre film ville være OK.

Problemet er, at grundlaget for navngivningen sjældent er dokumenteret
og endnu mere sjælden i detaljer. Derfor bliver det i sidste ende en
diskussion baseret på gætværk.

Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke kan huske mange eksempler;
men der har ihvertfald været spekulationer om ord som Sith og Dooku.

http://cgi.theforce.net/theforce/tfn.cgi?storyID=8053
http://cgi.theforce.net/theforce/tfn.cgi?storyID=11601

Men det er jo kun Lucas, der ved, om der er hold i spekulationerne.

Om man vil kalde det finesse, skal jeg lade være op til den enkelte;
men mange har jo også spekuleret, at midi-chlorians er inspireret af
rigtige organismer, de såkaldte Mitochondria. Det er ikke just, hvad
jeg vil kalde gængs viden.

Iøvrigt skal man jo ikke glemme, at Lucas har en utroligt stor
interesse for historie og arkitektur. Om der ligger noget i navnet
Darth Vader, skal jeg ikke kunne sige; men jeg opponerer kraftigt imod
tanken, at sådan en finurlighed skulle ligge ud over hans formåen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-04-02 08:45

> [...]

> men mange har jo også spekuleret, at midi-chlorians er inspireret af
> rigtige organismer, de såkaldte Mitochondria. Det er ikke just, hvad

Det kommer vist mere end almindeligt meget an på hvor belæst man
er. Jeg var i hvert fald ikke nødt til at slå det op, da jeg hørte den
den teori.

I øvrigt er midichlorian-tingen endnu en gang revisionisme af
SW-universet. I 4-6 er Jedi-ordenen og The Force helt klart nogle
religiøse begreber. I ep1 er det pludselig gjort til noget
videnskabeligt huttelihut.

> [...]
> Darth Vader, skal jeg ikke kunne sige; men jeg opponerer kraftigt imod
> tanken, at sådan en finurlighed skulle ligge ud over hans formåen

Jeg tror ikke, at du fanger hele min pointe: Hvis det i ep4 stod
klart, at Vader var Lukes far, altså, hvis der var andre klare hints
om det eller hvis det ganske simpelt blev afsløret, så ville jeg ikke
have problemer med teorien om at navnet var valgt bevidst.

Den finesse jeg ikke vil tilskrive Lucas er at han leverer
"Vader"-navnet som _eneste_ hint om nogle familieforhold, som der
altså absolut intet antydes om før i en senere film, der ikke var
planlagt produceret, da ep4 blev til.

--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 23-04-02 06:38

> [...]
>
> Man kan mærke det i 4'eren, for der er ikke antydningen af at Darth
> oprindeligt hed noget andet eller var en Skywalker.

Ikke engang i forbindelse med det korte øjeblik hvor Luke og Darth er tæt på
hinanden (da Obi Wan bliver nakket). Eller endnu værre: Darth har ingen
problemer med at dræbe hans egen datter eller bror. Naturligvis kunne
fan-boys argumentere for at han kun er interreseret i Luke, men senere i
serien hører vi at der også er håb i Leia, på trods af hendes frisure. :D

Fra : _dentro_

Dato : 22-04-02 16:33

"Ctrl + Alt + Del ®" <ctrl-alt-del@softhome.net.com> skrev i en
meddelelse news:3cc403f0$0$78787$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvordan kan det så være, at rulleteksterne starer med Chapter IV når
det er
> den første film.

George Lucas skrev en roman, som bestod af 6 bøger. Han syntes at 1-3
var for dårlige yil filmatisering, så han fik 4'eren filmatiseret. Man
troede ikke på filmen, og GL fik derfor ikke særlig mange penge til
at lave den (hvilket forklarer de enkle kostumer). Men filmen blev et
kæmpe hit, og så blev 5+6 filmatiseret. Nu er de så begyndt at
filmatisere 1-3, da de ved at de hitter næsten lige meget hvad, og
teknikken er her til at lave dem.

/_dentro_

Fra : Micki

Dato : 22-04-02 19:08

Jeg var overbevist om at der blev skrevet 9 historier! 4'eren var bedst
egnet til filmatisering og da den blev en success var det naturligt at
fortsætte med 5'eren og 6'eren.
Kan nogen af- eller bekræfte at der oprindeligt skulle laves 9 film?
(Og om det stadig er planen?)

- Micki

Fra : Rene´ Mikkelsen

Dato : 22-04-02 22:30

> Kan nogen af- eller bekræfte at der oprindeligt skulle laves 9 film?
> (Og om det stadig er planen?)

Der bliver kun lavet 6 film
det har Lucas sagt alskillige gange
vi er mange som håber på 9 ...

--
Hilsen

Rene´

Star Wars: Episode II - Attack Of The Clones, May 16th 2002

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 22-04-02 22:45

On Mon, 22 Apr 2002 23:29:55 +0200, "Rene´ Mikkelsen"
<mikkel12@sport.dk> wrote:

>Der bliver kun lavet 6 film
>det har Lucas sagt alskillige gange
>vi er mange som håber på 9 ...

Jep giv nu Peter Jackson lov til at lave de sidste 3

Morten
morten@bowman.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-04-02 22:56

Rene´ Mikkelsen wrote:

> Der bliver kun lavet 6 film
> det har Lucas sagt alskillige gange
> vi er mange som håber på 9 ...

Hvis 7-9 blev lige så dårlige som Jar Jar Binks Diary (Episode 1) så vil
jeg hellere være fri.

/David, som har billet til kl. 21 d. 16/5.

Fra : Rene´ Mikkelsen

Dato : 22-04-02 23:24

> Hvis 7-9 blev lige så dårlige som Jar Jar Binks Diary (Episode 1) så vil
> jeg hellere være fri.

Jar Jar Binks har heldigvis en langt mindre rolle i episode 2

> /David, som har billet til kl. 21 d. 16/5.

Rene´ , Som har billet til Klokken 09 D. 16/5

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 23-04-02 05:15

"Rene´ Mikkelsen" <mikkel12@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Jar Jar Binks har heldigvis en langt mindre rolle i episode 2

Han skulle på brutal vis dø i starten! Det ville næsten automatisk gøre
filmen vildt fed :)

> Rene´ , Som har billet til Klokken 09 D. 16/5

Ronny, som har billet til Klokken 00.02 d.. 16/5 :=)

Fra : ottesen

Dato : 23-04-02 06:40

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> wrote in message

> [...]
så vil

> Han skulle på brutal vis dø i starten! Det ville næsten automatisk

Ja det kunne eddermame være cool!

/ottesen

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-04-02 09:34

ottesen wrote:

> Ja det kunne eddermame være cool!

Folk plejer at begrunde hans deltagelse i ep. 1 med, at han nok er vigtig i
de efterfølgende film. Hvis hans eksistens skal berettiges i 1'eren er han
IMØ nødt til at blive _meget_ vigtig i 2'eren og 3'eren, f.eks.:

Jar-Jar er kejseren
Jar-Jar er far til Boba Fett
Jar-Jar provokerer Anakin til at gå over til mørket... nok den mest
plausible af de tre. Personligt ville jeg gå meget langt for at få lov til
at hakke den Fedtmule-klon i stykker.

/Nikolaj

Fra : Rene´ Mikkelsen

Dato : 23-04-02 11:08

> [...]
> Jar-Jar provokerer Anakin til at gå over til mørket... nok den mest
> plausible af de tre. Personligt ville jeg gå meget langt for at få lov til

Nope de holder ikke...
du må ind på theforce.net og se lidt
der kan du også finde manuskriftet
hvis du vil læse det

Fra : CybaMerc

Dato : 23-04-02 09:11

Rene´ Mikkelsen wrote:

>Jar Jar Binks har heldigvis en langt mindre rolle i episode 2

Mindre hvad skærmtid angår; men absolut ikke uvigtig.

>Rene´ , Som har billet til Klokken 09 D. 16/5

/Thomas, der har billet til kl. 00.01 og 18.00 d. 16/5 i Imperial :P

Fra : John Hinge

Dato : 23-04-02 11:40

On 23 apr 2002 Rene´ Mikkelsen was heard to say:

> Jar Jar Binks har heldigvis en langt mindre rolle i episode
> 2

Den kunne dårligt blive større hvis fokus stadig sku være på Jedierne
istedet for på Jar Jar, the movie :)

> Rene´ , Som har billet til Klokken 09 D. 16/5

John, som har billet til Klokken 23:59 d. 15/5 :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Christian Catu

Dato : 23-04-02 22:52

"Rene´ Mikkelsen" <mikkel12@sport.dk> wrote in message

> Jar Jar Binks har heldigvis en langt mindre rolle i episode 2

> Rene´ , Som har billet til Klokken 09 D. 16/5

Han er altså heller ikke for fiks

Catu - Som har billet til kl. 23.59 den 15/5 i BioCity, Århus (det står der
altså - ved godt den først starter kl. 00.01)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-02 23:13

"_dentro_" <kena@mail.dk> writes:

> George Lucas skrev en roman, som bestod af 6 bøger.

Hvad er din kilde til den historie?

Den passer uhyre dårligt med indholdet af den oprindelige film.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Praeterea censeo Moulin Rouge omnibus videndum esse"
The RockBear. ((^))

Fra : CybaMerc

Dato : 23-04-02 09:16

Peter B. Juul wrote:

>Hvad er din kilde til den historie?
>
>Den passer uhyre dårligt med indholdet af den oprindelige film.

Det passer heller ikke. Lucas lavede et udkast til en historie, som
viste sig at være alt for lang til én film. Det blev derfor splittet
op i tre dele af tre film, hvoraf han altså valgte at starte med den
midterste.

Hvad angår ANH og hele debatten omkring, hvorvidt den reelt var
tiltænkt som første del af en trilogi osv., så skal man altså huske,
at der ikke var nogen, der regnede med at filmen ville blive en
succes. Den skulle altså fungere på egen hånd, da efterfølgere absolut
ikke var givet på det tidspunkt.

Fra : _dentro_

Dato : 23-04-02 15:28

> Hvad er din kilde til den historie?

Ok, så skrev han en serie på 6 romaner :) - tilfreds? - hvad ved jeg;
jeg læser aldrig bøger......

Fra : Peter Kaas

Dato : 23-04-02 15:58

> Ok, så skrev han en serie på 6 romaner :) - tilfreds? - hvad ved jeg;
> jeg læser aldrig bøger......

Der findes ikke nogen Star Wars romaner skrevet af Lucas.

Mvh
Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-02 17:16

"_dentro_" <kena@mail.dk> writes:

> Ok, så skrev han en serie på 6 romaner :)

Nej han gjorde ej. Det var det jeg spurgte om. Jeg forstod godt hvad
du mente.

> jeg læser aldrig bøger......

Stakkels dig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-04-02 10:29

"_dentro_" <kena@mail.dk> wrote in message
> "Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, så skrev han en serie på 6 romaner :) - tilfreds? - hvad ved jeg;
> jeg læser aldrig bøger......

Ærgerligt, hvis du er SW-fan. Der er skrevet mange romaner, der
tager udgangspunkt i universet og referer til filmene. Nogle er
fremragende og de fleste er hæderlige.

Mark
Har du en mening om tv? Vi kan altid bruge en ny skribent.