/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dagens rant
Fra : Jens Arnfast


Dato : 22-04-02 13:37

<rant>
Det er godtnok ikke til at eje en motorcykel i dette land.

Til at starte med flår skattevæsnet os med ~200% i afgifter (foruden
moms) så cyklerne ender med urealistisk høje priser for lidt metal og
et par hjul.

Hvis man endelig får samlet penge sammen til den cyklen man nu har
forelsket sig i kommer næste problem: forsikring.

Jeg er åbenbart millionær, for forsikringsselskaberne vil enormt gerne
have 40K om året for en kasko - HVIS de overhovedet vil forsikre mig
fordi jeg jo kun har 2 års anciennitet (trods at jeg har kørt
skadefrit siden jeg fik pappet - bare ikke på min egen cykel / i egen
bil) .. nåja.. ikke at forglemme alder. :-/

Hvorfor tror de at der er større risiko for at jeg smadrer cyklen end
manden med midtvejskrise (no offence - midtvejskriser er ok ), som
tog pap for 20 år siden ikke har kørt siden, men køber en 150 hestes
plastikraket med matchende hjelm og dragt - siden jeg erhvervede mit
mc-pap har jeg deltaget i køretekniske kurser 1-2 gange om året netop
for at mindske risikoen for at komme hjem i 2 affaldssække - det er jo
ikke noget nogen af os ønsker?

Min unge alder betyder også at de selskaber som tilbyder en
ansvar+tyveri forsikring ikke ønsker at forsikre mig (ren ansvar vil
de gerne), jeg kan altså ikke se hvordan risikoen for at få stjålet
sin mc bliver mindre jo ældre man bliver?
</rant>

Alt i alt: det bliver ikke i år at den gamle XJ'er bliver udskiftet.

*suk*


--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

 
 
Michael H. (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael H.


Dato : 22-04-02 14:01


Jens Arnfast <jens@fabel.dk> wrote in message
news:3cc4fd39.195142240@dtext.news.tele.dk...
> <rant>
> Det er godtnok ikke til at eje en motorcykel i dette land.

Enig!!

> Hvorfor tror de at der er større risiko for at jeg smadrer cyklen end
> manden med midtvejskrise (no offence - midtvejskriser er ok ), som
> tog pap for 20 år siden ikke har kørt siden, men køber en 150 hestes
> plastikraket med matchende hjelm og dragt - siden jeg erhvervede mit
> mc-pap har jeg deltaget i køretekniske kurser 1-2 gange om året netop
> for at mindske risikoen for at komme hjem i 2 affaldssække - det er jo
> ikke noget nogen af os ønsker?

Du er måske 1 ud af 10 der tænker sådan, i din alder, og ikke har benzin i
årene.
Men forsikringsselskaberne skærer alle over en kam,(hedder det det??)
og kikker ikke individuelt fra person til person.


Michael GSX-R 600 '00 (med dragt og hjelm der ikke matcher, men kører
alligevel stærkt)




Kent Nielsen (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 22-04-02 14:04

Hej,
"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc4fd39.195142240@dtext.news.tele.dk...
SNIP
> Hvorfor tror de at der er større risiko for at jeg smadrer cyklen end
> manden med midtvejskrise (no offence - midtvejskriser er ok ), som
> tog pap for 20 år siden ikke har kørt siden, men køber en 150 hestes
> plastikraket med matchende hjelm og dragt - siden jeg erhvervede mit
> mc-pap har jeg deltaget i køretekniske kurser 1-2 gange om året netop
> for at mindske risikoen for at komme hjem i 2 affaldssække - det er jo
> ikke noget nogen af os ønsker?

"Statistik" er nøgleordet
(Og risikovurdering ud fra ovenstående)

> Min unge alder betyder også at de selskaber som tilbyder en
> ansvar+tyveri forsikring ikke ønsker at forsikre mig (ren ansvar vil
> de gerne), jeg kan altså ikke se hvordan risikoen for at få stjålet
> sin mc bliver mindre jo ældre man bliver?

Igen:
"Statistik" er nøgleordet
(Og risikovurdering ud fra ovenstående)

--
Mvh
Kent Nielsen



Jens Arnfast (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 22-04-02 14:26

On Mon, 22 Apr 2002 15:04:08 +0200, "Kent Nielsen"
<NielsenXXX@softhome.net> wrote:
[snip]
>"Statistik" er nøgleordet
>(Og risikovurdering ud fra ovenstående)

Statistik er sjovt, man kan få det til at fortælle stortset hvad man
ønsker, hvis man er lidt kreativ og evt har et par sælgere i nærheden


... men jeg er altså stadig mobset over priserne!

--
-jens

origo@earthling.net (22-04-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 22-04-02 14:28

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message
news:3cc60dbf.199371411@dtext.news.tele.dk...
> Statistik er sjovt, man kan få det til at fortælle stortset hvad man
> ønsker, hvis man er lidt kreativ og evt har et par sælgere i nærheden
>

Ikke desto mindre, overrasker det meg ikke at det er dyrt å forsikre MC'ere
for folk uten den helt store erfaring. Men egentilg har vi ikke meget å
klage over når det gjelder fosikringspremiene. I Tyskland koster det 50% av
nypris for full kasko, selv med maks antall skadefri år.

JS



Morten Dahl - (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl -


Dato : 22-04-02 15:22


<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:aa135b$m3b$1@sunsite.dk...

>
> Ikke desto mindre, overrasker det meg ikke at det er dyrt å forsikre
MC'ere
> for folk uten den helt store erfaring. Men egentilg har vi ikke meget å
> klage over når det gjelder fosikringspremiene. I Tyskland koster det 50%
av
> nypris for full kasko, selv med maks antall skadefri år.

Nej vi har så travlt med at sammenligne, det er bare aldrig en fuldstændig
sammenligning. man tager det bedste fra tyskland og holder op imod det
værste fra DK. og når en gal konklusion.

Nu har jeg efterhånden delt et par håndbajere med en hel del tyskere, og
konklusionen er at det aldrig er nemt at køre MC !!

Damn prøv at forestille dig at skulle give 35-40kkr for en cykel der koster
80. så det altså også derfor "brugtdele" markedet bugner i tyskland. folk
har ingen kasko og hugger selv cyklen op så. Det forklarer jo en hel del.

Noget andet jeg har været ved at regne på. jeg står for at investere i et
touringjern, sådan en RF600 tingest, der importeret fra tyskland står i
45000.- jeg kan finde dem helt ned til 11000 i tyskland. hvorfor så betale
4500 om året i kasko, smadrer jeg den kan jeg reppe den for under 10000 når
de tyske papirer og stel er solgt dernede igen.

Nej vi har det nok egentlig ikke så ringe endda herhjemme, vi betaler bare
tingene på en anden måde, og så er den danske hobby nr.1 jo som bekendt at
brokke sig ved enhver given lejlighed. Uden nogensinde at lægge handlinger
bagved utilfredsheden.

-
Morten Dahl



Claus Rittig (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-04-02 15:50

"Morten Dahl -" <news@FJERNmekasign.dk> skrev i en meddelelse
news:aa161e$1mrc$1@news.cybercity.dk...

< Snip: Kloge ord>

> Nej vi har det nok egentlig ikke så ringe endda herhjemme, vi betaler bare
> tingene på en anden måde, og så er den danske hobby nr.1 jo som bekendt at
> brokke sig ved enhver given lejlighed. Uden nogensinde at lægge handlinger
> bagved utilfredsheden.

Vel talt!

Rittig



Rasmus Rosenquist (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Rosenquist


Dato : 22-04-02 18:10

> Nej vi har det nok egentlig ikke så ringe endda herhjemme....

Endelig en motorcyklist, der ikke bare er utilfreds!

Rasmus
(Gruppen her burde måske hedde: "dk.fritid.mc.brok"?)



Søren Lindholt (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 22-04-02 18:47

"Rasmus Rosenquist" <jeg_er_træt_af@spammere.dk> skrev i en > Rasmus
> (Gruppen her burde måske hedde: "dk.fritid.mc.brok"?)
>
Narj, det gider jeg sku ikke, det vil jeg ikke være med til, og det er osse
for dårligt at du bare foreslår sådan noget


hehehehehehehehehehe

S.




boe (22-04-2002)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 22-04-02 14:30

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message
news:3cc60dbf.199371411@dtext.news.tele.dk...

> .. men jeg er altså stadig mobset over priserne!

Ja, men det er altså din egen skyld. Du kan jo bare lade være med at være så
ung

Bo, VF1000F



Ukendt (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-02 14:55

> Du kan jo bare lade være med at være så ung

...eller han kunne køre veteran - det er perverst billigt

jan
Nimbus



brian jensen (22-04-2002)
Kommentar
Fra : brian jensen


Dato : 22-04-02 16:14

tja statestik er sgu sjovt
hvis man for eks. siger at der er spiritus involveret i 20% af alle uheld
vil det jo også sige at de 80% kørte folk galt uden sprit i blodet ergo drik
bare der er større risiko fpr at køre galt hvis i er ædru


Hvis der er folk i denne nyhedsgruppe der ikke helt fatter det skal det lige
siges at jeg selvfølgelig ikke kører med sprit i blodet og at det kun var et
eksempel på hvordan man kan vise statestikker.

Brian GSX-R 750

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc60dbf.199371411@dtext.news.tele.dk...
> On Mon, 22 Apr 2002 15:04:08 +0200, "Kent Nielsen"
> <NielsenXXX@softhome.net> wrote:
> [snip]
> >"Statistik" er nøgleordet
> >(Og risikovurdering ud fra ovenstående)
>
> Statistik er sjovt, man kan få det til at fortælle stortset hvad man
> ønsker, hvis man er lidt kreativ og evt har et par sælgere i nærheden
>
>
> .. men jeg er altså stadig mobset over priserne!
>
> --
> -jens



Rasmus Rosenquist (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Rosenquist


Dato : 22-04-02 18:07

> Statistik er sjovt, man kan få det til at fortælle stortset hvad man
> ønsker, hvis man er lidt kreativ og evt har et par sælgere i nærheden

Som Churchill sagde: "Stol ikke på en statistik, du ikke selv har
forfalsket!"

Rasmus



Henrik Nielsen - Rap~ (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-04-02 15:06

"Statistik" er nøgleordet
(Og risikovurdering ud fra ovenstående)

Og netop derfor kan det nogen gange betale sig at bruge mindre selskaber,
som ofte i højere grad vurdere deres kunder individuelt.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Skyrider #1 (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Skyrider #1


Dato : 22-04-02 16:28

On Mon, 22 Apr 2002 16:05:55 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>"Statistik" er nøgleordet
>(Og risikovurdering ud fra ovenstående)
>
>Og netop derfor kan det nogen gange betale sig at bruge mindre selskaber,
>som ofte i højere grad vurdere deres kunder individuelt.
Jop Meget Enig !
som selv har været ude og finde en god Pris til Min MC
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' med fuld kasko til 3140/året )


Jens Arnfast (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 23-04-02 08:30

On Mon, 22 Apr 2002 16:05:55 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:
>Og netop derfor kan det nogen gange betale sig at bruge mindre selskaber,
>som ofte i højere grad vurdere deres kunder individuelt.

... jeg tror dog stadig jeg får svært ved at forsikre en spritny Ducati
900s uden at få kappet højre hånd når jeg tegner forsikringen


--
-jens

XJ600'88 uden støttehjul og ringklokke

james (23-04-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 23-04-02 10:55

> "Statistik" er nøgleordet

Hvis jeg sidder med én hånd i et bål, og den anden i en spand is, har jeg
det statistisk set, i gennemsnit, meget godt. Men virkeligheden er jo en
anden.......



-james

Som lige sidder og tænker: Hvorfor starter vi ikke et forsikringsselskab
KUN for MC forsikringer. Ikke store, flotte kontorer og en flok sekretærer
osv, men lave faste omkostninger og i princip, som de gamle brandkasser.
Hvis 20.000 MCTC og DFM og DMC medlemmer blev med fra starten, kunne det
være en rigtig god service til os alle.......


Henrik Nielsen - Rap~ (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 23-04-02 15:07

"Hvis 20.000 MCTC og DFM og DMC medlemmer blev med fra starten"

Regn ikke med at MCTC afviger deres aftale med TopDK

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Jørgen Winther (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 23-04-02 23:18


"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:aa3ppk$5nt$1@sunsite.dk...
> "Hvis 20.000 MCTC og DFM og DMC medlemmer blev med fra starten"
>
> Regn ikke med at MCTC afviger deres aftale med TopDK

Det ville kunderne sikkert, hvis prisen blev lavere end hos TopDK :-\

Gad dog nok vide, om de nuværende forsikringsselskaber alt ialt tjener penge
på mc-forsikringer? De er jo tilsyneladende gode til at tabe penge på stort
set alt andet!

Og selv om man lavede "sit eget" selskab, så ville man nok komme i samme
dilemma som de etablerede: Man vil gerne have en masse kunder, men nogle af
de mulige kunder vil man ikke have, fordi de laver for mange/dyre skader. Så
man skal altså vælge nogle fra, f.eks. ved at sætte priserne højt for dém...
og så er vi jo i grunden lige vidt?!

Ikke for at være pessimist og lyseslykker, altså...

--
Jørgen
CB 750 F



Mikkel Christensen (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 24-04-02 07:47

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> wrote in article
<S4lx8.2061$kp3.212209@news010.worldonline.dk>...
>
> Og selv om man lavede "sit eget" selskab, så ville man nok komme i samme
> dilemma som de etablerede: Man vil gerne have en masse kunder, men nogle
af
> de mulige kunder vil man ikke have, fordi de laver for mange/dyre
skader. Så
> man skal altså vælge nogle fra, f.eks. ved at sætte priserne højt for
dém...
> og så er vi jo i grunden lige vidt?!

Ja, hvis jeg skal være med, vil jeg være med til at bestemme hvem der må
være medlem og hvad de skal betale

--
Mikkel

Jacob Stegelmann (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 24-04-02 20:54


"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse
news:S4lx8.2061$kp3.212209@news010.worldonline.dk...

> Det ville kunderne sikkert, hvis prisen blev lavere end hos TopDK :-\

muligvis, men hvorfor er GF og andre selvejende (ikke.profit orienterede)
selskaber så ikke større?

> Og selv om man lavede "sit eget" selskab, så ville man nok komme i samme
> dilemma som de etablerede: Man vil gerne have en masse kunder, men nogle
af
> de mulige kunder vil man ikke have, fordi de laver for mange/dyre skader.

så kan man bare gøre som ex GF: to ulykker på et år og så er det ud. (groft
skitseret)
dem der laver mange ulykker, får sparket. de bliver erklæret "for dyre"

--
Jacob - som synes tanken er interessant



Jørgen Winther (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 24-04-02 21:19


"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> wrote in message
news:3cc70c8a$0$22479$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det ville kunderne sikkert, hvis prisen blev lavere end hos TopDK :-\
>
> muligvis, men hvorfor er GF og andre selvejende (ikke.profit orienterede)
> selskaber så ikke større?

Måske er de større? Nå, det var et eksistentielt spørgsmål, men deres
profil er jo sådan skruet sammen, at det ikke er nemt for enhver at blive
kunde dér, og det er heller ikke fordelagtigt for enhver, der måske kunne
blive det.

> > Og selv om man lavede "sit eget" selskab, så ville man nok komme i samme
> > dilemma som de etablerede: Man vil gerne have en masse kunder, men nogle
> af
> > de mulige kunder vil man ikke have, fordi de laver for mange/dyre
skader.
>
> så kan man bare gøre som ex GF: to ulykker på et år og så er det ud.
(groft
> skitseret)
> dem der laver mange ulykker, får sparket. de bliver erklæret "for dyre"

Det økonomisk set mest fornuftige må vel være at sortere disse mennesker
fra, _inden_ de laver de to skader! Noget i den stil forsøger
forsikringsselskabernes statistikere at gøre, og afhængigt af deres
beregninger fastlægges kriterier og priser for forskellige kundeprofiler.
Uanset beregningsmodellens art og udformning, vil den nødvendigvis skulle
være baseret på et endeligt antal parametre, således at det er muligt for en
forsikringskonsulent at spørge kunden om disse, og derefter beregne prisen
for netop denne kunde.

Statistik er bagudrettet, forsikringer fremadrettet, og da faktorer ændrer
sig, vil forsikringen derfor i praksis komme til at virke på en virkelighed,
der er anderledes, end den, den er beregnet ud fra. Samtidigt kan selv den
mest påpasselige person komme ud for et uheld, så forsikringsselskaber
slipper sjældent udenom at udbetale erstatninger i ny og næ, og de må blot
håbe på, at deres beregninger passer mest muligt med den virkelighed, der
kommer, således at selskabet opnår den beregnede fortjeneste.

Ikke specielt kortfattet, må jeg indrømme Men pointen er: GF's model er
ikke specielt fornuftig, da skaden jo allerede er sket, når man tager affære
på den, og samtidigt er der ingen grund til at tro, at netop de udsmidte
kunder er de, der ville have kostet penge fremover. Et klogt
forsikringsselskab finder de mennesker, der ser ud til at kunne volde
problemer, inden forsikringen tegnes.

> Jacob - som synes tanken er interessant

Jeg synes bestemt også, at tanken er interessant, men det bliver nok svært
at lave noget, alle motorcyklister automatisk vil finde attraktivt - den
sociale ånd kan næppe trænge godt igennem her. Med mindre altså, at vi i
fællesskab accepterer at betale for hinandens skader - inklusive skader
forvoldt af personer, de andre ikke vil forsikre... Detver nok værd at tænke
over, hvor langt man vil gå i sin medmenneskelighed, når der bliver økonomi
involveret i det...!

Mit bud er, at vi enten kan sammensætte en "ønskeadfærd" eller et
adfærdskodeks, som kunderne skal leve op til, og som harmonerer med det, vi
kan blive enige om er god skik og opførsel for motorcyklister - og så
påtager vi os i fællesskab at betale de skader, der alligevel opstår.

Eller vi kan bruge statistikmodellen, og med baggrund i dén differentiere
priserne således, at de forskellige risikoprofiler betaler for deres og
deres ligesindedes skader (så en 40-årig mc-chauffør med en lille
touringmaskine afregner sammen med andre af samme type, mens den 20-årige
med et brag af en sportsmaskine afregner sammen med de øvrige af dén type
mennesker). Uanset hvad vi gør, så er der nogen, der bliver fanget i en
mellemgruppe, eller i en gruppe, hvor de ikke selv synes, de hører hjemme.

Med den første model begrænser vi friheden hos mc-chaufførerne. Med den
anden model når vi antageligt en konstruktion, der minder om TopDK's
o.lign., hvilket vil gøre det svært for mc-ister at se pointen i at forsikre
sig hos os.

Uanset model - nogen skal påtage sig et arbejde, nogen skal påtage sig en
risiko. Efter en kapitalistisk eller liberal model medfører dette, at disse
"nogen" vil forvente en belønning. Der skal altså gerne blive et overskud ud
af arbejdet. Efter en socialistisk model er dette ikke nødvendigt, men det
bliver svært at finansiere og drive en sådan forretning, da bank,
investorer, potentielle direktører m.fl. ikke vil kunne forstå pointen i
det, og derfor vil melde fra.

--
Jørgen
CB 750 F



Jes Vestervang (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-04-02 19:12

james wrote:

>> "Statistik" er nøgleordet
>
> Hvis jeg sidder med én hånd i et bål, og den anden i en spand is, har jeg
> det statistisk set, i gennemsnit, meget godt. Men virkeligheden er jo en
> anden.......
>
Isen kan vist ikke blive kold nok til at gennemsnittet ender på en
bahagelig temperatur!
--
mvh Jes Vestervang - brandmand Ihvertfald 1/3
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Kenneth Sørensen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 23-04-02 21:57

Gennemsnitsmennesket har iøvrigt en nosse og en pat.

/Kenneth (..undskyld jeg kune ikke lade vær

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:3cc5a3ab$0$200$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> james wrote:
>
> >> "Statistik" er nøgleordet
> >
> > Hvis jeg sidder med én hånd i et bål, og den anden i en spand is, har
jeg
> > det statistisk set, i gennemsnit, meget godt. Men virkeligheden er jo en
> > anden.......
> >
> Isen kan vist ikke blive kold nok til at gennemsnittet ender på en
> bahagelig temperatur!
> --
> mvh Jes Vestervang - brandmand Ihvertfald 1/3
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> FZS600



Jes Vestervang (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-04-02 23:09

Kenneth Sørensen wrote:

> Gennemsnitsmennesket har iøvrigt en nosse og en pat.
>
*lol*

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Claus Rittig (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-04-02 15:48

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc4fd39.195142240@dtext.news.tele.dk...

> Til at starte med flår skattevæsnet os med ~200% i afgifter (foruden
> moms) så cyklerne ender med urealistisk høje priser for lidt metal og
> et par hjul.

Enig!

> fordi jeg jo kun har 2 års anciennitet (trods at jeg har kørt
> skadefrit siden jeg fik pappet - bare ikke på min egen cykel / i egen
> bil)

Anciennitet er noget man "opsparer" ved at betale forsikring mens man kører.
Har du kørt i en andens navn, har du "opsparet" anciennitet til ham, og det
er jo fjollet hvis man er dig.

> Hvorfor tror de at der er større risiko for at jeg smadrer cyklen end
> manden med midtvejskrise

Simpel erfaring. De laver masser af statistik på den slags.
Desuden køber midtvejskrisen som regel en Virago og kører ret forsigtigt.

> Min unge alder betyder også at de selskaber som tilbyder en
> ansvar+tyveri forsikring ikke ønsker at forsikre mig (ren ansvar vil
> de gerne), jeg kan altså ikke se hvordan risikoen for at få stjålet
> sin mc bliver mindre jo ældre man bliver?

Tjah, det er jo ikke helt rimeligt.



Morten Fazer \(Slet ~ (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Fazer \(Slet ~


Dato : 22-04-02 18:05

Hvilken Cykel snakker vi om og har du prøvet top DK?

--
MVH
Morten Dahl
FZS600 S '00
E-mail: mogi@mail1(SLET VED SVAR).stofanet.dk
HP : http://home1.stofanet.dk/fazer
"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc4fd39.195142240@dtext.news.tele.dk...
> <rant>
> Det er godtnok ikke til at eje en motorcykel i dette land.
>
> Til at starte med flår skattevæsnet os med ~200% i afgifter (foruden
> moms) så cyklerne ender med urealistisk høje priser for lidt metal og
> et par hjul.
>
> Hvis man endelig får samlet penge sammen til den cyklen man nu har
> forelsket sig i kommer næste problem: forsikring.
>
> Jeg er åbenbart millionær, for forsikringsselskaberne vil enormt gerne
> have 40K om året for en kasko - HVIS de overhovedet vil forsikre mig
> fordi jeg jo kun har 2 års anciennitet (trods at jeg har kørt
> skadefrit siden jeg fik pappet - bare ikke på min egen cykel / i egen
> bil) .. nåja.. ikke at forglemme alder. :-/
>
> Hvorfor tror de at der er større risiko for at jeg smadrer cyklen end
> manden med midtvejskrise (no offence - midtvejskriser er ok ), som
> tog pap for 20 år siden ikke har kørt siden, men køber en 150 hestes
> plastikraket med matchende hjelm og dragt - siden jeg erhvervede mit
> mc-pap har jeg deltaget i køretekniske kurser 1-2 gange om året netop
> for at mindske risikoen for at komme hjem i 2 affaldssække - det er jo
> ikke noget nogen af os ønsker?
>
> Min unge alder betyder også at de selskaber som tilbyder en
> ansvar+tyveri forsikring ikke ønsker at forsikre mig (ren ansvar vil
> de gerne), jeg kan altså ikke se hvordan risikoen for at få stjålet
> sin mc bliver mindre jo ældre man bliver?
> </rant>
>
> Alt i alt: det bliver ikke i år at den gamle XJ'er bliver udskiftet.
>
> *suk*
>
>
> --
> -jens
>
> "Me no internet, only janitor, me just wax floors."



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408663
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste