Beskidte katte poter på bil !!!
Fra : Tom Frank

Dato : 22-04-02 13:11

Hej,

Jeg har en carport som grænser op til min nabo med en helt masse
katte, gang på gang trasker de op på min vogn med deres beskidte poter
og er virkelig en pestilens efter regnvejr. Det er dog ikke min nabos
katte men vilde katte, som har slået sig ned på hans grund.

Er der nogen måder at forhindre de katte i at træde på vognen ?

Jeg har sat en træhegn op til min carporte, men den hopper de bare op
på til trods for at den er 1.60 i højde.

Jeg er ikke nogen kattehader "endnu". Men at spilde weekenderne på at
fjerne sporer af min vogn er mere end nok. Jeg kan sagtens leve med
dem, hvis de bare lader min vogn i fred.

Jeg spekulere på at sætte et webcam og en vandslange op, da jeg ved de
ikke kan lide vand. Men jeg vil ikke sidde og vente på at de kommer.

Den fortvivlet parcelhusejer.

Fra : JEY

Dato : 22-04-02 13:20

Hej Tom

Jeg havde samme problem, indtil en genial person fra dk.fritid.hus-og-have
kom med løsningen,

Gå ned i din lokal matas og købe en flask "Hjortetaksolie", koster ca. 50
kr. for 1/2 liter, det hjælpe !! smør lidt olie på dine dæk, og det var
sidste gang du har set kattepoter på din bil, (skal gøres ca.hver 4. uge)

/JEY

Fra : Dan Andersen

Dato : 22-04-02 14:46

Jeg kan med om, at det lugter fælt - afskyeligt og meget mere.. Om det
hjælper har jeg dog ikke erfaring med, men det er da et forsøg værd..
Du må meget gerne dele dine erfaringer her i NG

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-04-02 00:16

<snip>
> [...]
> Jeg spekulere på at sætte et webcam og en vandslange op, da jeg ved de
> ikke kan lide vand. Men jeg vil ikke sidde og vente på at de kommer.
Du skal IKKE sprøjte med vand, for det forskrækker katten og så sætter den
af fra din bil. Som alle der ved lidt om katte er klar over bruger katte
deres kløer til at sætte af med, dvs KRADSEMÆRKER i lakken!
Det bedste middel mod katte som ikke lugter grimt er pebermynte (olie eller
pulver) virkningen fortager sig dog "hurtigt" afhængigt af mængden af fugt.
Mit råd vil være at købe pebermynte pulver og drysse det ud i din carport.
Mine forældres katte kradsede i tætninglisterne på havedøren og efter min
mor dryssede pulver på holdt de op med det.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 23-04-02 07:45

Tom Frank wrote:

> [...]
>
> Jeg spekulere på at sætte et webcam og en vandslange op, da jeg ved de
> ikke kan lide vand. Men jeg vil ikke sidde og vente på at de kommer.

Hvis man er en glad amatør gør-det-selv type har jeg en løsning der med
garanti virker!

Der skal bruges: en vandslange m/vand!, en udendørssensor og en
magnetventil f.eks. fra en gammel vaskemaskine.

Sensoren placeres så den reagere når der kommer en kat i nærheden af bilen
og forbindes med magnet ventilen. Vandslangen forbindes også til
magnetventilen og der sættes tryk på. Når katten kommer i nærheden af
bilen registrere sensoren den og tænder for vandet, og vupti, så er katten
væk. Kattene finder hurtigt ud af at det er et dårligt sted at vade rundt
og finder en anden bil.

/Tobias

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-04-02 08:52

On Tue, 23 Apr 2002 06:44:58 GMT, Tobias Simonsen
<tobiassimonsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>væk. Kattene finder hurtigt ud af at det er et dårligt sted at vade rundt

Sådan en magnetventil fra en vaskemaskine, hvor meget strøm kræver den?
(For den kræver vel strøm?) Jeg sidder og får en skummel ide om at bygge
sådan en ind i mit vandingsanlæg herude

http://www.gartneriet.dk

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 23-04-02 10:38

> Sådan en magnetventil fra en vaskemaskine, hvor meget strøm kræver den?
> (For den kræver vel strøm?) Jeg sidder og får en skummel ide om at bygge
> sådan en ind i mit vandingsanlæg herude

Ikke alverden vil jeg tro, men ved det ikke. Den skal jo have 230V, men
strømmen kender jeg ikke. Ellers en smart ide, du har fået der...

/Tobias

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-04-02 11:12

On Tue, 23 Apr 2002 09:38:04 GMT, Tobias Simonsen

>Ikke alverden vil jeg tro, men ved det ikke. Den skal jo have 230V, men
>strømmen kender jeg ikke. Ellers en smart ide, du har fået der...

Ja, jeg har et vandingsanlæg med 5 (snart 6) strenge, hver med deres
hane. Jeg har en drøm om at få noget magnetventil-halløj på det, og
måske kombineret med nogle fugtighedssensorer ol. så jeg kan styre det
via pc f.eks. Men magnetventiler er ret dyre, jeg var ikke klar over der
sad sådan nogle i vaskemaskiner - de må jo være til at få billigt i
genbrugsbutikken.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Calle.

Dato : 23-04-02 11:26

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> via pc f.eks. Men magnetventiler er ret dyre, jeg var ikke klar over
> der sad sådan nogle i vaskemaskiner - de må jo være til at få billigt

Magnetventiler behøver ikke koste en formue, men husk at de skal være
beregnet til vand.

Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 23-04-02 11:37

Tobias Simonsen wrote:

> [...]
> bilen registrere sensoren den og tænder for vandet, og vupti, så er
> katten væk. Kattene finder hurtigt ud af at det er et dårligt sted at

Så skal man da vist lige huske at fortælle resten af familien at bilen er
overvåget af vandslangen. Eller får du nok et problem der er større end en
kat på bilen. >

Calle

Fra : BF

Dato : 23-04-02 08:21

Du skal prøve at finde en gammel bamse, og så hænge den i loftet på
carporten, så den er på kølerhjælmen når du parkerer
Testet og det virker