Check falskneri
Fra : Henrik

Dato : 22-04-02 10:30

Hej

Vi sad forleden og snakkede om check falskneri og var lidt uenige her om.

Eksempel
Person A udskriver 2 checks en på 100.000 og en på 150.000 og udlevere dem
til Person B.
Person B indsætter disse på sin konto og hæver dem rimelig hurtigt efter.
Person A melder nu sit Checkhæfte stjålet ( måske 4 dage forsinket med den
bemærkning at de lå i en jakke lomme og han havde ikke manglet det før nu )
Person B aflever 200.000 til Person A, og beholder selv de resterende
50.000.

Spørgsmålet er nu.
Hvis Person B ikke fortæller om denne Person A ( Person B tager selv hele
straffen )
Hvad er straffen så for sådan et svindel nummer.

Spørgsmål 2
Når straffen er udstået ( betinget / ubetinget ) skylder person B så ikke
stadig 250.000 eller hvad, det er dette vi er rimelig uenige om.

/Henrik

Fra : TGD

Dato : 22-04-02 12:16

"Henrik" <Anonym@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> straffen )
> Hvad er straffen så for sådan et svindel nummer.

Straffeloven §172 Stk. 1 op til 8år

> Spørgsmål 2
> Når straffen er udstået ( betinget / ubetinget ) skylder person B så ikke
> stadig 250.000 eller hvad, det er dette vi er rimelig uenige om.

B vil blive pålagt af retten at betale de 250.000kr tilbage, det er så op
til banken at kradse pengene ind.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 22-04-02 12:41

Henrik <Anonym@mail.dk> skrev:

> [...]
> efter. Person A melder nu sit Checkhæfte stjålet ( måske 4 dage
> forsinket med den bemærkning at de lå i en jakke lomme og han havde

Mon ikke bankerne "checker" (haha...) om der er dækning for så store
beløb?
Det kunne jeg have en "fæl" mistanke om

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Henning

Dato : 22-04-02 15:15

>Mon ikke bankerne "checker" (haha...) om der er dækning for så store
>beløb?
>Det kunne jeg have en "fæl" mistanke om

Det kunne der jo sagtens være

Henning