Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
hvorfor summer den??
Fra : NN

Dato : 22-04-02 10:36

Hej

Jeg har en samsung 900 sl+ , kører pt en opløsning på 1024x768 - 85 hz.
Når jeg f.eks. surfer på nettet og kommer ind på enkelte sider begynder
skærmen at summe. Er der noget galt med min skærm eller hvad ?

NN

Fra : Jakob Levisen

Dato : 23-04-02 12:50

"NN" <nospe@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Når jeg f.eks. surfer på nettet og kommer ind på enkelte sider begynder
> skærmen at summe. Er der noget galt med min skærm eller hvad ?

Jeg har nøjagtigt samme problem med samme skærm. jeg har lagt mærke til at
det sker ved hvide baggrunde, kan det passe ? det hjælper ikke at ændre hz
eller opløsning.

mvh Jakob

Fra : Madsen

Dato : 23-04-02 21:51

NN skrev:

> Som jeg kan se på Madsen svar må skærmen vil betragtes som defekt,
> og da jeg stadig kan ombytte må det vel være løsningen.

Hvis du stadig har garanti på skærmen så vil jeg helt klart forsøge på
at få den byttet. Om det så kan lade sig gøre ved jeg ikke, men hvis du
ikke kan, så skulle det som sagt være ret nemt at løse med en gang lak
hvis man ved hvilken spole der hyler.

Madsen.

Fra : NN

Dato : 24-04-02 12:34

Har d.d. ringet anovo danmark, skærmen ombyttes hurtigst muligt ( så må vi
bare se hvornår det er

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 15:21

NN skrev:

> Har d.d. ringet anovo danmark, skærmen ombyttes hurtigst muligt

Det lyder lovende. :)

> (så må vi bare se hvornår det er

Trods alt må det være bedre at vente lidt på en ny skærm, end at få
et negativt svar som siger at skærmen ikke kan byttes på det grundlag.

PS. Kunne man lokke dig til at studere følgende side lidt:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : NN

Dato : 24-04-02 15:42

> Trods alt må det være bedre at vente lidt på en ny skærm, end at få
> et negativt svar som siger at skærmen ikke kan byttes på det grundlag.

Enig. De påregnede at fremsende allerede torsdag. Så med lidt held og
medvind er den her måske mandag.

> PS. Kunne man lokke dig til at studere følgende side lidt:
> <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Er hermed sket

Med venlig hilsen

NN

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 16:29

NN skrev:

> De påregnede at fremsende allerede torsdag. Så med lidt held
> og medvind er den her måske mandag.

Held og lykke med det. Meld gerne tilbage om den nye skærm gør det
samme, men det gør den forhåbentlig ikke.

> Er hermed sket

Tak skal du have. :)

Madsen.

Fra : NN

Dato : 30-04-02 22:10

Okay, kom idag tirsdag

> Held og lykke med det. Meld gerne tilbage om den nye skærm gør det
> samme, men det gør den forhåbentlig ikke.

Desværre jo, men ikke så meget. Desuden er den en smule "grånusset" i
venstre side, har fået justeret lidt væk, men ikke nok.
Så jeg ringede endnu engang. Så nu kigger de på den første skærm, og så
bytter vi om igen. Det er da ok service.

Med venlig hilsen

NN

Fra : Madsen

Dato : 01-05-02 18:00

NN skrev:

[Er den nye skærm bedre?]

> [...]
> nok. Så jeg ringede endnu engang. Så nu kigger de på den første
> skærm, og så bytter vi om igen. Det er da ok service.

Ja, det må man da sige. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 23-04-02 13:15

Jakob Levisen skrev:

> Jeg har nøjagtigt samme problem med samme skærm. jeg har lagt
> mærke til at det sker ved hvide baggrunde, kan det passe ? det
> hjælper ikke at ændre hz eller opløsning.

Tidligere var der en udlært skærmreparatør som skrev meget i denne
gruppe. Desværre ser man ham sjældent i gruppen mere, men jeg kan huske
han nævnede noget om at det problem dig og "NN" snakker om kunne være
nogle spoler inde i skærmen som ikke var godt nok isolerede og derfor
hyler eller summer de.
Mit fjernsyn gør det samme hvis jeg har skruet for højt op i lystyrken.
Løsningen skulle være at få spolerne lakket til med noget lak.
laktypen er vist mere eller mindre underordnet, men snak evt. med et
radio/tv-værksted. De har sikkert et forslag til hvilke spole det
drejer sig om og hvilken type lak du med fordel kan bruge. Operationen
skulle vist ikke være så farlig igen, men du skal jo nok selvfølgelig
ikke fylde skærmkabinettet med en bøtte fernis. Jeg tænker det skal
gøres med måde. :)

Madsen.

Fra : NN

Dato : 23-04-02 21:34

Tak for svarene

først til Jacob, ja det er især når bagrundsfarven er hvid, og så ellers
farverig.
Har også prøvet at ændre alt, ingeting hjælper.