Andet multimedie
bentjuul 3670
AI 9 til word
Fra : Finn Nissen

Dato : 22-04-02 10:29

Hej

Jeg har lavet et logo i AI 9.02 som skal bruges som brevhoved i Word 2000.
Problem : hvilket filformat skal jeg gemme i for at kunne importere i Word ?
Tilsyneladende kan jeg kun gemme i ( .eps - .ai - .pdf ). Skal jeg gennem et
andet program først ?

Kan man scanne et billede direkte i photoshop 6.01 og i givet fald hvordan ?
Jeg synes at mangle funktionen "import" som var i 5.5 versionen
--
Mvh.

Finn Nissen

finn.nissen@mail1.stofanet.dk

Fra : Storm

Dato : 22-04-02 12:29

Finn Nissen <finn.nissen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Tilsyneladende kan jeg kun gemme i ( .eps - .ai - .pdf ). Skal jeg gennem et

Eksporter som .bmp - eller .wmf

> Kan man scanne et billede direkte i photoshop 6.01 og i givet fald hvordan ?
> Jeg synes at mangle funktionen "import" som var i 5.5 versionen
> --

Hvis du har scannersoftware skulle du kunne fange det i import også i
6.01.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Finn Nissen

Dato : 22-04-02 14:41

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Eksporter som .bmp - eller .wmf

Kan jeg ikke. Jeg får kun mulighed for at "save as" ( .ai - .eps - .pdf ) i
boksen med filtyper. Skal jeg selv "døbe" dem ?

> Hvis du har scannersoftware skulle du kunne fange det i import også i
> 6.01.

Jeg har scannersoftware, men i kommando "filer" er der ingen import
mulighed.
Er den fjernet

Mvh

Finn Nissen

Fra : Finn Nissen

Dato : 22-04-02 14:47

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Eksporter som .bmp - eller .wmf

Ikke sådan når man ikke kan læse. Eksporter......... ja, ja. Har
fundet ud af det.

> Hvis du har scannersoftware skulle du kunne fange det i import også i
> 6.01.

Denne har jeg dog ikke fået løst.

Mvh

Finn Nissen

Fra : Storm

Dato : 22-04-02 20:47

> Ikke sådan når man ikke kan læse. Eksporter......... ja, ja. Har
> fundet ud af det.

Kender det godt, når man tror man ved hvad der står, og så står der
faktisk noget andet - frækt

> Denne har jeg dog ikke fået løst.

Med fare for at fornærme dig - tænder du for scanneren først for at
Photoshop kan "se" at den er på?
- Ellers har jeg ingen bud

Andre måske?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Finn Nissen

Dato : 22-04-02 23:30

> Med fare for at fornærme dig - tænder du for scanneren først for at
> Photoshop kan "se" at den er på?

Du fornærmer i hvert til fald ikke mig.

> - Ellers har jeg ingen bud
>
> Andre måske?

Jeg har kun en nedtonet boks, hvor der står "anmærkning" i import. Hvis jeg
åbner et nyt dokument og trykker på "import" og "anmærkning" kommer der en
boks som spørger hvor den skal finde det, ligesom gemte filer f.eks.
Jeg havde i PS 5.5 en mulighed der hed "import from twain" den har jeg ikke
nu, mystisk, ikke ?

Finn

Fra : Madsen

Dato : 22-04-02 23:55

Finn Nissen skrev:

> [...]
> det, ligesom gemte filer f.eks. Jeg havde i PS 5.5 en mulighed der
> hed "import from twain" den har jeg ikke nu, mystisk, ikke ?

Du skulle også gerne have selve scanneren stående i Import-menuen.
Hos mig ser det f.eks. sådan her ud:
<http://www.wol.dk/~hijklm/photoshop/601/import/scanner.gif>
Hvis du ikke har det så tyder det på at du ikke har fået installeret
Twain-driveren ordentligt. Funktionen 'Anmærkninger' har ikke noget med
scanneren at gøre.

Madsen.

Fra : Finn Nissen

Dato : 23-04-02 00:35

> [...]
> Hvis du ikke har det så tyder det på at du ikke har fået installeret
> Twain-driveren ordentligt. Funktionen 'Anmærkninger' har ikke noget med

Nej, jeg har kun den samme nedtonede boks som du har ( anmærkninger ).
Har genindlæst drivere ( opdaterede ), men ingen virkning.
Skal der indlæses fra PS ? Indstilles derfra ?
Jeg synes jeg har været menuerne igennem.

Mvh
Finn

Fra : hcma

Dato : 23-04-02 05:32

> [...]
> Hvis du ikke har det så tyder det på at du ikke har fået installeret
> Twain-driveren ordentligt. Funktionen 'Anmærkninger' har ikke noget med

Og hos mig står der: Importer - HP PSC500 Source...

mvh
HC

Fra : Madsen

Dato : 23-04-02 00:44

Finn Nissen skrev:

> Skal der indlæses fra PS ? Indstilles derfra ?

Ikke i PS 6 eller 6.01 så vidt jeg ved. Jeg har installeret version
6.01 på Win2000 og WinXP og her har den selv fundet scanneren.
I Photoshop 5.X skal du ind og vælge 'Select Twain Source', som du
selv nævnede.

I Photoshops pluginmappe (\Program Files\Adobe\Photoshop 6.0\
Ekstramoduler\Import-eksport) skal der gerne være en fil ved navn
Twain_32.8BA.
Samtidig skal styresystemet vide at du har en scanner installeret.
Filerne til den ligger for min WinXP's vedkommende i \WINDOWS\twain_32

Er det en SCSI-scanner så skal den muligvis tændes inden du starter
pc'en før den kan findes af styresystemet og dermed Photoshop.

Madsen.

Fra : Finn Nissen

Dato : 24-04-02 17:14

> [...]
> Samtidig skal styresystemet vide at du har en scanner installeret.
> Filerne til den ligger for min WinXP's vedkommende i \WINDOWS\twain_32

Tak for hjælpen.
Jeg havde alle de nævnte mapper med indhold, men ingen scanner
Nu har jeg geninstalleret begge dele og nu.... jubii , en scanner i import.

Venlig hilsen

Finn

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 17:19

Finn Nissen skrev:

> Nu har jeg geninstalleret begge dele og nu.... jubii , en scanner
> i import.

Det lyder godt. :)

Madsen.

Fra : Rico Laursen

Dato : 22-04-02 14:14

Du kan evt. bruge *.gif eller *.jpg

Hygge
/Rico
www.cozy.dk

Fra : Micki

Dato : 23-04-02 17:16

Det kan være jeg bare har været heldig men de 3 forskellige slags scanner-
software jeg har prøvet har alle haft en option således at man kan scanne
direkte til Photoshop fra scanner-softwaren (uden at Photoshop nødvendig-
vis er åben)
Jeg har derfor aldrig brugt import da, det ikke har været nødvendigt...

Du har sikkert tjekket dit scanner-software for den mulighed men måske
du kan få fat i noget andet software?

- Micki