Balance aksel i forhold til krumtap på rs1~
Fra : Lasse Lundberg

Dato : 22-04-02 10:04

er der nogen der ved hvordan balance akslen skal stå i forhold til
krumtappen på en priller 125 ?

Karins cykel blev færdig i går ...trods store problemer med polini kittet og
lidt andre småting så som lejer der der var brændt af...

da vi havde samlet som vi troede tingene skulle, viste det sig at stemplets
skørter er for lange...men efter at hevet godt 4mm af passede det hele
fint...i cylinderkittet...lejerne var skiftet og nu skulle den
startes...puhhaa der er kompression på sådan en karl....men den startede men
vibredere temmlig meget....1½ time senere var balance akslen vendt 180
grader og det vibrede kun lidt...man sprøgsmålet er om det kan blive bedre ?

mht. polini kittet skal man sørge for at få det sidste nyt kit ...det kan
kendes på at stemplet er stemplet med et "c" det skulel passe ganske fint,
vi havde det med "b" på og det passer ikke uden modifikation. den eneste
forskel i følge forhandleren var at skørtet på c stemplet er 4 mm kortere på
c stemplet, så polini har åbenbart opdaget problemet. ud over de ser kittet
ud til at være i fin kvalitet...der er ikke rigtig nogen grimme støbe krater
eller noget

vi mener at årsagen til havariet i februar, var at et af krumtapslejer havde
smidt den bøjle der holder kugler i lejer med lige mellemrum...den har så
fået mast sig op mellem cylinder og stempel. begge lejer blev skiftet, samt
balance aksel lejer da disse ikke kørte 100% gnidningsfrit rundt.

nogen der ved hvor man kan få racing reeds(og er det nødvendigt) og en bedre
tunpotte til 125 'ern _billigt_?

Lasse
Priller Mille & RS154

Fra : Claus

Dato : 22-04-02 10:57

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> nogen der ved hvor man kan få racing reeds(og er det nødvendigt) og en
bedre
> tunpotte til 125 'ern _billigt_?
>
> Lasse
> Priller Mille & RS154

Hej.

Prøv her

http://www.geiwiz.de/start.html

http://www.redracingparts.it/default.htm

Claus

Fra : Mads Stetter

Dato : 22-04-02 14:06

"Claus" <Mito@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> bedre

Vær opmærksom på at det nok flytter momentet en del på cyklen, så den bliver
ikk særlig meget allround at køre på!

MVH Mads Stetter
DT125R (Med Spec potte og DEP dæmper)

Fra : Armand

Dato : 23-04-02 18:47

Mads Stetter <stetter@oncable.FJERNDETTE.dk> skrev i en

> "Claus" <Mito@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

og > > > en bedre tunpotte til 125 'ern _billigt_?
> Vær opmærksom på at det nok flytter momentet en del på cyklen, så den
> bliver ikk særlig meget allround at køre på!

Idontthinkso!

Lettere åndedræt igennem dyre reeds, gavner fyldningen af krumtaphuset,
hvilket medfører mere gas tilført forbrændingskammeret, hvilket kun kan
gavne effektforløbet i hele omdrejnings-spektret

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 22-04-02 15:32

På min gamle XS400 seca havde både balance aksel og krumtaps tandhjul en
markering, som skulle stå ud for hinnanden !!
som om der lige var boret en mm ne i hvert tandhjul, og de skulle så vøre ud
for hinnanden..

håber det hjælper !

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 23-04-02 09:32

tak for svarene, det lykkedes mig at få fat i værksteds manualen og kigge i
den...og der er netop markeringer....det er dog ikek helt gennemskuligt uden
manualen at gætte hvor markeringerne skal stå i forhold til hinanden.

Lasse
RS154 nu med 28 km på klokken

Fra : John Kramme

Dato : 26-04-02 10:50

> nogen der ved hvor man kan få racing reeds(og er det nødvendigt) og en
bedre
> tunpotte til 125 'ern _billigt_?

Her får jeg mine dele billigt, bla. udstødning ( Giannelli ) ...bestilling
online i Tyskland :

http://www.centroricambi.de

http://www.centromotori.de

du kan alternativt vælge Jolly Moto eller Arrow men det er alt for dyrt og
målene på ekspansionspotterne er den samme så derfor kan man lige så godt
købe den billigste som helt klart er Giannelli'en !
Jolly Moto løsningen er her : http://www.dekker-brommershop.nl

Køb ikke her i DK ....det er alt for dyrt

pas på med de nye membranblade ( reeds ) de eneste der virker 100 % er
Rotax's egne som fås i forskellige hårdheder afhængigt af hvor output skal
være ( omdr ), det er pt. ikke let at finde dem, men det siges at der er en
i Sverige som ligger inde med dem kan bare ikke huske adressen lige nu, men
finder jeg den så skal du få den !

V.H John Kramme Priller RS 125 ( skadet for tiden ....surt )
www.aprilia.highspeedzone.com