Hvilket GrafikKort ?
Fra : Henrik Sørensen

Dato : 22-04-02 10:07

Hvilket grafikkort kan det bedst betale sig at købe, et Gforce 3 V8200
Deluxe eller Geforce 4 V8460 Ultra/Deluxe. Der er omkring 1100 kr. forskel
på kortene så valget skal foretages med prisen i betragtning..

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 22-04-02 12:17

"Henrik Sørensen" wrote:

> Hvilket grafikkort kan det bedst betale sig at købe, et Gforce 3 V8200
> Deluxe eller Geforce 4 V8460 Ultra/Deluxe. Der er omkring 1100 kr. forskel
> på kortene så valget skal foretages med prisen i betragtning..

Jeg ville nok sende mine penge i en anden retning end ASUS, der er altså andre
fabrikanter hvis kvalitet er bedre. Leadtek for eksempel og hvis du vil noget
seriøst med TV-Ind så skulle du overveje et Radeon kort fra ATI i stedet.

Omkring hastighed så er det en meget subjektiv vurdering hvad man har brug for
så det bedste du kan gøre er at læse nogle test, brug google til at finde
nogen.

Mvh

Bruno

Fra : Shadowworld

Dato : 22-04-02 22:49

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
for
> så det bedste du kan gøre er at læse nogle test, brug google til at finde

Jeg bruger primært min maskine til at spille på det er en P3 933 med 512Mb
ECC kingston Ram, Asus Cusl2-c mobo, og SCSI hardiske fra Quantum(Matrox)
med et Adaptec 29160n Controller kort derudover har jeg et almindeligt
soundblaster 5.1 som lydkort.

Jeg kunne godt tænke mig at begynde at lege med lidt video-in, men det er
absolut ikke det primære.. jeg er næsten sikker på 4600 chipsættet fra
NVidia, men kan ikke finde deluxe kortet (Asus TI 4600 V8460 Ultra/deluxe)
nogensteder selvom der står under available products på Asus's site, så det
er nok ikke kommet til landet endnu. Så derfor er jeg bare lige på en
rundspørger til hvilke kort der er bedst..... og Bruno nævte Leadtek som
eksemple....men hvad er det bedste Gforce 4 kort på markedet...

Ps jeg skrev på nyhedsgruppen hos min kammerat så det er min kammeratsnavn
den står i....

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 22-04-02 19:19

"Henrik Sørensen" <hbs@edb.dk> wrote in message
> Hvilket grafikkort kan det bedst betale sig at købe, et Gforce 3 V8200
> Deluxe eller Geforce 4 V8460 Ultra/Deluxe. Der er omkring 1100 kr. forskel
> på kortene så valget skal foretages med prisen i betragtning..

Udover det som Iddqd skriver, så har det også meget stor betydning hvad du
normalt bruger dit system til, og hvilke komponenter der sidder i din
maskine nu.,

mvh
Lasse