Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kommer der et lign digitalt kamera som Can~
Fra : jj

Dato : 22-04-02 07:59

Står og overvejer om jeg skal købe et Canon G2, da jeg vil bruge det til en
tur til USA i starten af august. Har dog set at det har været på gaden i et
pænt stykke tid og vil derfor høre om der kommer en ny udgave inden for
overskuelig tid.

Skal jeg vente med at købe eller ej ?

Fra : John

Dato : 22-04-02 11:01

On Mon, 22 Apr 2002 08:59:24 +0200, "jj" <someone@msn.com> wrote:

> [...]
>pænt stykke tid og vil derfor høre om der kommer en ny udgave inden for

Du kunne overveje canon S40 istedetfor. Det er en del billigere,
kompaktere og kan næsten det samme. Det understøtter ligeledes ibm
microdrive (det vil jeg helst have med).

http://www.dpreview.com/reviews/canons40/

Den site har virkelig mange anmeldelser, og de er gode at holde op
imod hinanden.

mvh

John

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-02 23:26

S40 er mindre, men optikken er dårligere, der er ikke ekstern flash mulighed
og batterilevetiden er meget dårligere. Heller ikke ekstra linser og filter
er der mulighed for. Heller ikke flip ud skærm. Den er ikke meget billigere.
Men hvis størrelsen er meget vigtig er det klart en kandidat, specielt hvis
de nævnte ting ikke spiller nogen rolle. God fornøjelse.
Hvis du ser på dpreview så er G2 anmeldt August 2001og G1 oktober 2000, så
måske er der en 6MP eller mere G3 (?) på vej. Hvem ved? En 5MP ville ikke
være så interessant, da det kun er marginelt flere pixels. Hvis dette er
tilfældet vil den formentlig være prissat noget højere, da G2 ser ud til at
befinde sig stabilt på nuværende prisleje og kameraer på højere pris bevæger
sig imod G2 (CP5000 og Dimage 7 er eksempler herpå). Dette er kun
spekulationer, da jeg ikke ved noget om det.
Mvh,
Hans

Fra : jj

Dato : 23-04-02 08:16

> [...]
hvis
> de nævnte ting ikke spiller nogen rolle. God fornøjelse.

nja, så vigtig er størrelsen heller ikke, og hvor stor er G2 egentligt ?

> [...]
> sig imod G2 (CP5000 og Dimage 7 er eksempler herpå). Dette er kun
> spekulationer, da jeg ikke ved noget om det.

ok, noget kunne tyde på at jeg skal til at købe nu. Er der nogen gode
alternative pris/ydelse til Canon G2 ?

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-04-02 17:54

"jj" <someone@msn.com> wrote in message news:aa31nc$8lh$1@sunsite.dk...

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message
> mulighed
> filter
> billigere.
> hvis
>
> nja, så vigtig er størrelsen heller ikke, og hvor stor er G2 egentligt ?

Den er lige omkring det største, der kan puttes i en frakkelomme. Så det er
et kompromis. Mit forrige kamera er Canon S10 og i denne størrelse som
S30/40. Meget handy størrelse, men batterilevetid og billedkvalitet er så
lidt dårligere (S40 vs. G2)..

> at
> bevæger
>
> ok, noget kunne tyde på at jeg skal til at købe nu. Er der nogen gode
> alternative pris/ydelse til Canon G2 ?

Det nærmeste jeg har set til en alvorlig konkurrent til G2'ere mht. til
pris/ydelse er Minolta S404 med samme formfaktor, men afhængig af behov er
der da mange andre gode kameraer efter læsning af reviews. Ingen personlige
erfaringer.

Mvh,
Hans

Fra : John

Dato : 23-04-02 09:30

On Tue, 23 Apr 2002 00:26:13 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>S40 er mindre, men optikken er dårligere
ifølge nævnte review er optiken ligeså skarp. Så ved jeg ikke hvad du
mener med dårligere. Men makro er lidt mindre tæt på, ikke meget.

>, der er ikke ekstern flash mulighed
>og batterilevetiden er meget dårligere.

batterilevetiden er konkurence dygtig med andre af de mere kompakte
ifølge reviewet.

>Heller ikke ekstra linser og filter

det er vist også ligegyldigt

>er der mulighed for. Heller ikke flip ud skærm.

flip-ud er helt overflødigt, og sårbart.

mvh

John

Fra : J@N

Dato : 23-04-02 11:04

"John" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> flip-ud er helt overflødigt, og sårbart.

Flip-ud skærmen er genial, bruges bl.a. til diskret fotografering og
selvportrætter vha. den medfølgende fjernbetjening.

Jan

Fra : J@N

Dato : 23-04-02 11:15

"John" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> flip-ud er helt overflødigt, og sårbart.

Nej tværtimod, den bliver beskyttet når du lukker den.
Jeg har haft to Canon med flip skærm i gennem 3 år uden problemer.

Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-04-02 17:47

"John" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message

> ifølge nævnte review er optiken ligeså skarp. Så ved jeg ikke hvad du
> mener med dårligere. Men makro er lidt mindre tæt på, ikke meget.

Her er forskellen:
The primary differences when compared to the G2 are its flip-out and twist
LCD (with anti-reflective coating), better battery life, a faster lens
(F2.0 - F2.5), better flash coverage, external flash and add-on lens
capability. The S40 has the advantage when it comes to startup time,
portability (size & weight) and design. Image quality and resolution are
very close, although the G2's lens was definitely sharper in the corners.

If you're looking for a portable 'take anywhere' digital camera with
excellent image quality and strong set of manual controls which will allow
you to grow into the camera, the S40 should be placed highly in your
considerations. Don't forget also that there's a waterproof case for the S40
(suitable for depths of up to 30 m). If you need add-on lenses, external
flash, a faster lens and long battery life then the G2 may be better suited
(although it does weigh in at $100 more).

> batterilevetiden er konkurence dygtig med andre af de mere kompakte
> ifølge reviewet.

Ja, men min kommentar var om forskellen til G2, se

http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage7/page12.asp

hvor S40 2 timer 13 min. og G2 er 3 timer 32 min.

> det er vist også ligegyldigt

Det afhænger da af behov. Jeg overvejer både markrolinse og telelinse på
sigt.

> flip-ud er helt overflødigt, og sårbart.

Helt uenig, det er en meget god feature og robust i konstruktion og LCD er
beskyttet, når den er lukket.

Mvh,
Hans

Fra : jj

Dato : 23-04-02 08:14

"John" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message

> Du kunne overveje canon S40 istedetfor. Det er en del billigere,
> kompaktere og kan næsten det samme. Det understøtter ligeledes ibm
> microdrive (det vil jeg helst have med).

ok, størrelsen passer mig fint, men der dog et par ting der taler imod.

> http://www.dpreview.com/reviews/canons40/
>
> Den site har virkelig mange anmeldelser, og de er gode at holde op
> imod hinanden.

fint site, tak for det.

Fra : Darkh

Dato : 22-04-02 11:47

> [...]
et
> pænt stykke tid og vil derfor høre om der kommer en ny udgave inden for

Hvis du ikke skal bruge den inden du tager afsted, så vent med at købe til
du er i USA. Det er billigere at købe den derovre. Hvis der kommmer en ny
udgave, vil den helt sikkert komme derovre før den kommer til Europa.

mvh
Jesper

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-02 23:16

Det er begrænset hvad der spares ved at købe i USA, specielt er de billige
tilbud via nettet og man kan ikke forvente korte leveringstider efter hvad
jeg har erfaret. Husk også at lægge tax på priserne. I forretninger er det
ikke billigere end de billigste priser i Danmark. Garanti er et andet
problem.
Mvh,
Hans

Fra : jj

Dato : 23-04-02 08:18

> Det er begrænset hvad der spares ved at købe i USA, specielt er de billige
> tilbud via nettet og man kan ikke forvente korte leveringstider efter hvad
> jeg har erfaret.

hvilke tilbud er det ?

> Husk også at lægge tax på priserne.

mener du moms ?

> I forretninger er det
> ikke billigere end de billigste priser i Danmark. Garanti er et andet
> problem.

Er der ikke universal garenti på Canon kameraer ?

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-04-02 17:35

"jj" <someone@msn.com> wrote in message news:aa31qi$8vu$1@sunsite.dk...

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message
>
> hvilke tilbud er det ?

Se f.eks. her
http://imaging-resource.pricegrabber.com/search_getprod.php/masterid=509684/
ut=3ef2443f79f94e7e/
og se at prisen er uden tax og forsendelse, som igen afhænger af zip code.
Tag f.eks. en pris på 740$+7%tax+10$ forsendelse så ender du op på ca.
6800kr, hvor du via postordre i Danmark er på ca. 1000 kr. mere.
Det er da værd at spare, hvis der ingen ulemper er. Jeg ønskede ikke at få
mine kaliforniske venner til at bestille via postordre, som ofte er
uforudsigelig mht. leveringstid (har jeg set på rec.photo.digital) og
risikere at der var døde pixels eller skulle udnytte garantien, som ville
kræve at jeg ventede til jeg igen skulle til USA eller sende kameraet frem
og tilbage. Så kunne de 1000kr. blive spist op. Så derfor kunne jeg ikke se
fidusen.
Der var også billigere tilbud via nogle sites men igen er de ikke alle lige
pålidelige. Jeg tog derfor ikke chancen.

> mener du moms ?

Nej state tax, som f.eks. i Californien er på 7%

> Er der ikke universal garenti på Canon kameraer ?

Mit G2 kamera købt i Danmark er kun omfattet af Europæisk garanti.

Mvh,
Hans

Fra : jj

Dato : 23-04-02 08:17

> [...]
> du er i USA. Det er billigere at købe den derovre. Hvis der kommmer en ny
> udgave, vil den helt sikkert komme derovre før den kommer til Europa.

ok, vil lige undersøge priserne i USA, skal over og besøge nogle venner og
de kunne måske købe det for mig.

Fra : J@N

Dato : 23-04-02 06:43

"jj" <someone@msn.com> skrev i en meddelelse news:aa0ccd$4fa$1@sunsite.dk...
> [...]
et
> pænt stykke tid og vil derfor høre om der kommer en ny udgave inden for

Jeg har haft de samme overvejelser som du har lige nu, og har observeret at
Canon's Gx serie plejer at udkomme om efteråret og inden den er i handelen
går der let 2-3 mdr., derfor vil jeg købe nu, så er der mulighed for at lære
kameraet at kende og du har kamera hele sommeren.
Kommer der en ny model, der er radikalt bedre, så er der kun vej, sælg og
køb nyt.

Jan

Fra : jj

Dato : 23-04-02 08:19

> [...]
lære
> kameraet at kende og du har kamera hele sommeren.

ja, det der ender det nok også med at jeg gør, skal bare lige finde den
rette pris.

> Kommer der en ny model, der er radikalt bedre, så er der kun vej, sælg og
> køb nyt.

sådan er der med consumvarer, men et G2 kan jo nok holde et styk tid før det
skal udskiftes.

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 01-05-02 14:20

"jj" <someone@msn.com> wrote in message news:aa0ccd$4fa$1@sunsite.dk...
> [...]
et
> pænt stykke tid og vil derfor høre om der kommer en ny udgave inden for

Altid svært at vide hvornår der kommer noget nyt.

Jeg købte i oktober en G2 hos www.kamerahuset.dk til ca. 8300, lige nu er
den faldet til 8050, så den holder prisen godt.
Jeg tager ca. 100 billeder om ugen med det,
se http://ch3.dk/modules.php?op=modload&name=CH3_Photo_Gallery&file=index,
og har endnu ikke være i stand til at køre batteriet faldt.
Jeg har kun haft meget gode oplevelser med G2'eren.

Der er dog en lille sag, der snakkes i øjeblikket meget om at G2'eren får en
sprække i den ene side, og Canon tilbyder også at ordne dette. De siger dog
at det ikke påvirker kameraet.
Mit kamera har også sådan en sprække, om det var der fra starten ved jeg
ikke, men nu er det der, men udstyret fungerer stadig fint.

Mvh
Torben