Andet multimedie
bentjuul 3670
Acrobat 4.0
Fra : Kurt Ojgaard

Dato : 07-12-00 17:34

Tak for svar!
Jeg har Acrobat 4.0 - altså ikke 4.00. Er du sikker på, at der findes en
version 4.05? Ved du i givet fald, hvor man får en opdateringsfil?
Med venlig hilsen
Kurt Ojgaard

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-12-00 18:12

On Thu, 7 Dec 2000 17:34:06 +0100, "Kurt Ojgaard"
<cfs8735@vip.cybercity.dk> wrote:

>Tak for svar!
>Jeg har Acrobat 4.0 - altså ikke 4.00.

Nåhr - hvis du vælger Help -> About og kigger oppe i øverste venstre
hjørne, så får du nok nogle flere cifre.

>Er du sikker på, at der findes en version 4.05?

Ja. Jeg har den selv. Helt nøjagtigt hedder min 4.05a 1124

> Ved du i givet fald, hvor man får en opdateringsfil?

Ja, hos Adobe. Registrerede brugere skulle have modtagen den, rent
fysisk, på cd, med kgl. fodpost. Af "sikkerhedsgrunde" har den ikke
været til download. Der har været nogle klager over langsommelighed og
sjusk med distributionen. Hvis du vil vide mere, så lønner det sig at
opsøge

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 07-12-00 21:12

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nåhr - hvis du vælger Help -> About og kigger oppe i øverste venstre
> hjørne, så får du nok nogle flere cifre.

> Ja. Jeg har den selv. Helt nøjagtigt hedder min 4.05a 1124

Jeg har hørt om en 4.05c udgave.

\MK

Fra : Kurt Ojgaard

Dato : 08-12-00 14:46

Min udgave af Acrobat har fortsat kun betegnelsen 4.0.
Er der nogen, som mener at vide, at det er det, der er årsagen til, at
processen med dannelse af PDF-filer fra PowerPoint og Word går i stå, inden
skiltet med "Gem som" vises?
Med venlig hilsen
Kurt Ojgaard
Tlf. 45821065
Morten Klostergaard <Morten@Klostergaard.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:S9SX5.3143$72.57708@twister.sunsite.auc.dk...

Fra : emj

Dato : 08-12-00 15:57

Kurt Ojgaard skrev i <90qoq5$2vmv$1@news.cybercity.dk>:

> [...]
>processen med dannelse af PDF-filer fra PowerPoint og Word går i stå, inden

Man skal da ikke vælge "gem som", men vælge Udskriv og dernæst vælge
at udskrive med printeren Acrobat destiller eller med PDF-writer.

Det har intet med versionsnummeret af Acrobat at gøre

Hilsen emj

Fra : Per Christoffersen

Dato : 08-12-00 16:46

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Man skal da ikke vælge "gem som", men vælge Udskriv og dernæst vælge
> at udskrive med printeren Acrobat destiller eller med PDF-writer.

Man skal vælge at 'gemme som' et eller andet, når Acrobat er færdig med at
udskrive og destillere.

Hvordan skulle man ellers kunne få gemt sin pdf-fil?

/Per

Fra : emj

Dato : 08-12-00 17:00

Per Christoffersen skrev i <90qvol$81c$1@news.inet.tele.dk>:

>Man skal vælge at 'gemme som' et eller andet, når Acrobat er færdig med at
>udskrive og destillere.
Ja, det er klart. Jeg misforstod spørgsmålet, tror jeg.
Hilsen emj

Fra : N/A

Dato : 08-12-00 20:49

Fra : emj

Dato : 08-12-00 20:49

Kurt Ojgaard skrev i <90rcov$1chg$1@news.cybercity.dk>:

>Når man gemmer fra f.eks.
>PowerPoint skal man trykke på den særlige knap, Acrobat 4.0 har indsat i
>Powerpoint (og i de øvrige programmer også, for den sags skyld), og så skal
>der blive dannet en PDF-fil, som man på en formen "Save as" bliver bedt om
>at navngive. Mit problem er, at processen går i stå, inden "Save as" -
>gardinet komer til syne.

Hvilken officeversion har du?
Den først udsendte Acrobat 4.0 var ikke gearet til office2000, hvorfor
Adobe har udsendt en rettelse til sine kunder. (4.05)
Hvis du ikke kan bruge de to beskrevne metoder, kan du vælge
Filer/udskriv i stedet for og vælge at udskrive til enten destiller
eller til PDF-writer.

Hilsen emj

Fra : N/A

Dato : 08-12-00 23:46

Fra : emj

Dato : 08-12-00 23:46

Kurt Ojgaard skrev i <90rhu9$1q45$1@news.cybercity.dk>:

>Kan du også rådgive mig om, hvorvidt man skal vælge Destiller eller
>PDF-writer?
Jeg bruger altid selv destiller, så jeg har ingen erfaring med
PDF-Writer. Du kan prøve dig frem. Det tager jo ikke mange sekunder at
lave en af hver slags og se om der er forskel.

>Og kan du sige, hvordan man får RGB-farverne i PowerPoint ændret fra RGB til
>CMYK i PDF-filen?

Nej, det ved jeg ikke om er muligt.
Hilsen emj