Rhododendron fra Netto
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-04-02 20:36

På æsken står der at de bliver op til 3 meter, og det er jo udmærket, når
det er det, jeg har brug for. Men hvor hurtigt vokser de og bliver de
overhovedet så store? Eller er det bare en helgardering, hvor jeg risikerer
at de kun bliver 1-2 m? Nogle der har erfaring fra tidligere?

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-04-02 22:10

On Sun, 21 Apr 2002 21:36:09 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

> [...]
>overhovedet så store? Eller er det bare en helgardering, hvor jeg risikerer
>at de kun bliver 1-2 m? Nogle der har erfaring fra tidligere?

Uden at kende det fjerneste til hvilken slags rhododendron det er, så
vil jeg sige at 1,5-2 meter er mere rigtigt - indenfor en overskuelig
årrække i hvert fald. De nye skud er nok 20-30 cm om året, vil jeg skyde
på.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 22-04-02 12:19

> [...]
risikerer
> at de kun bliver 1-2 m? Nogle der har erfaring fra tidligere?

Faktisk kan den blive til et træ, men dat tager MANGE år....
Så en reklame for en uds. på DR1, der hed noget med "helges skønne haver" og
der var der en der var så stor at han kunne klatre rundt i kronen på den

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-04-02 22:09

"Thomas Nørgaard" wrote:

> Faktisk kan den blive til et træ, men dat tager MANGE år....
> Så en reklame for en uds. på DR1, der hed noget med "helges skønne haver" og
> der var der en der var så stor at han kunne klatre rundt i kronen på den

Det har jeg prøvet på 'Onkel Dines' ved Kelleris.
Men det er ikke alle sorter som bliver over 6m høje.

Fra : Grønne

Dato : 22-04-02 14:19

> [...]
risikerer
> at de kun bliver 1-2 m? Nogle der har erfaring fra tidligere?

Hvad er det for rhododendron i snakke om, jeg har da ikke set nogen i deres
tilbudsavis. Jeg har nemlig 30m2 nyetableret surbundsbed som jeg gerne
skulle ha fyldt noget i.

/AG

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-04-02 16:08

"Grønne" <anders(fjern)@spejderweb.dk> wrote:

>Hvad er det for rhododendron i snakke om, jeg har da ikke set nogen i deres
>tilbudsavis. Jeg har nemlig 30m2 nyetableret surbundsbed som jeg gerne
>skulle ha fyldt noget i.

Hvor i verden bor du? Jeg talte for nogle dage siden med en mand,
der pralede af, at han havde 50 rhododendron-sorter i sin have,
som han solgte af meget billigt.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Grønne

Dato : 22-04-02 17:03

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor i verden bor du? Jeg talte for nogle dage siden med en mand,
> der pralede af, at han havde 50 rhododendron-sorter i sin have,
> som han solgte af meget billigt.

På Vestsjælland, men jeg kommer af og til rundt i landet, så det kunne da
meget vel være jeg var meget interesseret.

/AG

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-04-02 17:33

> Hvor i verden bor du? Jeg talte for nogle dage siden med en mand,
> der pralede af, at han havde 50 rhododendron-sorter i sin have,
> som han solgte af meget billigt.

Ham vil jeg også gerne i kontakt med - nu hvor mine netto-Rhododendroner
ikke bliver helt så store som forventet. Hrmmm, 30 cm om året, de skulle
skamme sig, skulle de.

Hvilke Rhododendron vokser hurtigt?

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-04-02 18:24

On Mon, 22 Apr 2002 18:32:44 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>Ham vil jeg også gerne i kontakt med - nu hvor mine netto-Rhododendroner
>ikke bliver helt så store som forventet. Hrmmm, 30 cm om året, de skulle
>skamme sig, skulle de.

Hvorfor? Det er meget normalt at angive en størrelse på en busk/træ
efter 10 år. 30 cm om året i 10 år er 3 meter. Ikke at jeg tror de
bliver så store så hurtigt her i landet.

>Hvilke Rhododendron vokser hurtigt?

R. catawbiense 'Grandiflora' er svjv en af de hurtigst voksende. Og det
skulle undre mig om ikke det er noget i den stil netto sælger.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-04-02 17:43

> Hvad er det for rhododendron i snakke om, jeg har da ikke set nogen i
deres
> tilbudsavis. Jeg har nemlig 30m2 nyetableret surbundsbed som jeg gerne
> skulle ha fyldt noget i.

Jeg købte sidste år, men de har stået i "børnehaven" og er ikke ret store.
Jeg
har dog set dem i butikken igen i år, men der var ikke ret mange.

Mvh Maria