Andet multimedie
bentjuul 3670
funktionen Render Layer i PS 6.0??
Fra : Jeppe Nørgaard

Dato : 21-04-02 20:53

Hej jeg er i gang med at lære PS at kende men en dag skule jeg så bruge
funktionen "Render Layer" og den skulle ligge Layer>Type>Render Layer men
den findes ikke og så er det at jeg vil høre om i kan hjælpe med at finde
den.

Hilsen Jeppe

Fra : Madsen

Dato : 22-04-02 00:30

Jeppe Nørgaard skrev:

> [...]
> bruge funktionen "Render Layer" og den skulle ligge Layer>Type>Render
> Layer men den findes ikke og så er det at jeg vil høre om i kan

Layer > Type > Render Layer hedder det i Photoshop 5.0, 5.01 og
5.5 af Photoshop.
Hvis du sidder med 6.0 (eller 6.01) af Photoshop så hedder den
tilsvarende funktion: Layer > Rasterize > Type.

Du skal have oprettet et tekstlag før funktionen er tilgængelig og
funktionen laver et tekstlag om til et almindeligt lag, hvilket betyder
at du mister redigeringsmuligheden i teksten og i Photoshop 6.0/6.01
laver du samtidig teksten om til bitmap- frem for vektorgrafik.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-05-02 21:17

Madsen skrev:

> Layer > Type > Render Layer hedder det i Photoshop 5.0, 5.01

5.02 skulle der have stået.

Madsen.