Facaderenovering
Fra : JR

Dato : 21-04-02 16:39

Hej

Jeg står med et hus i legablokke hvor facaden lige er blevet sandblæst.
Faktisk har det været planen hele tiden at facaden skulle pudses op
igen, men der var een der nævnte muligheden for at få "sprøjtepudset" huset.
Dvs. at mørtlen bliver sprøjtet på så huset får en ru og rustik overflade.
Det jeg søger er først og fremmest firmaer der gør den slags (Bor i
midtjylland). Derudover er jeg interesseret i hvad priserne ligger på får
hendholdsvis
"sprøjtepudsning" og almindelig pudsning pr. m2. Er der nogle der har gode
og dårlige erfaringer vil jeg meget gerne høre dem.

M.v.h

Fra : Bachelor

Dato : 03-06-02 21:37

"JR" <rave@post12.REMOVEtele.dk> wrote in
news:3cc2dd40$0$63655$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner
dette

> [...]
> huset. Dvs. at mørtlen bliver sprøjtet på så huset får en ru og rustik
> overflade. Det jeg søger er først og fremmest firmaer der gør den slags
Hvis jeg har forstået dig ret, så har du nu et hus med en facade
der er meget grim og fuld af "huller" i letklinkerne.
Rent faktisk fantes og findes der en håndbetjent "apparat" til
det formåld du omtaler. Det giver en meget holdbar overflade med
en rigtig god vedhæftning (som ved udkast) Maskinen fungerer på
den måde, at du har en tragt du fylder op med mørtel hvoefter du
via et hjulsving atktiverer et skovlhjul der "pisker" mørtlen på
facaden. Overfladen bliver så som du sikkert har set sokler på
gamle huse - en grov "appelsinhud"
Gravquick har forhandlet den så vidt jeg husker og jeg kender også
en murer der har har en sådan i midtjylland :Tlf 97 51 40 60