Hvordan kommer man igang med Mac?
Fra : Jesper Haugaard Mads~

Dato : 21-04-02 16:31

Hejsa Mac brugere

Jeg har lige fået adgang til en computer med Mac OS X, og jeg gik straks
igang! Jeg fandt dog hutigt ud af at jeg må være blevet hjernevasket af for
lang tid ved pc'eren.

Er der nogen som kender et sted hvor en pc-bruger hurtigt kan lære noget om
hvordan man sætter sig ind i Mac'ens funktioner mv.? Jeg tænker mest på
brugen af internet, download af filer osv.

Og hvordan pokker laver jeg et @ ? (dette indlæg er skevet på Pc, her ved
jeg godt hvor jeg finder det)

Lad mig høre nogle bud. På forhånd tak.

Mvh.
Jesper Haugaard

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-04-02 16:36

Jesper Haugaard Madsen <jeu@mail.dk> wrote:
> Og hvordan pokker laver jeg et @ ? (dette indlæg er skevet på Pc, her ved
> jeg godt hvor jeg finder det)

Tast ALT + * (tasten til venstre for retur)

/Preben
--
Lokalsætteriet ApS lukker 1. maj 2002 - se brugtsalg:
www.lokalsat.dk/brugtsalg

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 21-04-02 17:15

David Pogue skriver gode og sjove bøger, bla. om Mac. Jeg har selv bogen
om OS9, og det var den, der for alvor fik mig i gang med Mac. OS X-bogen
kender jeg ikke, men jeg har set at den har solgt ret godt, så mon ikke
den vil være noget?

Beskrivelse af bogen her:
http://www.oreilly.com/catalog/macosxmm/

Venlig hilsen Mikkel

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-04-02 17:20

> [...]

> igang! Jeg fandt dog hutigt ud af at jeg må være blevet hjernevasket af for

Tillykke med det ! Er det en G4 ?

> Er der nogen som kender et sted hvor en pc-bruger hurtigt kan lære noget om
> hvordan man sætter sig ind i Mac'ens funktioner mv.? Jeg tænker mest på
> brugen af internet, download af filer osv.

Dette forum er et godt sted. Her er mange kompetente Mac brugere og
hjælpen er altid venlig og humoristisk.

Ellers er der de forskellige brugergrupper, hvor du kan skabe dig et
netværk af ligesindede. På at kigge på Apple danske site, der får du en
oversigt over alle brugergrupperne i DK.

> Og hvordan pokker laver jeg et @ ? (dette indlæg er skevet på Pc, her ved
> jeg godt hvor jeg finder det)

Preben har svaret dig på dette.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Storm

Dato : 21-04-02 19:44

> [...]
> hvordan man sætter sig ind i Mac'ens funktioner mv.? Jeg tænker mest på
> brugen af internet, download af filer osv.

Jeg spurgte engang om det samme og fik følgende gode råd (hvis du kun
tænker OSX):

http://www.macosxhints.com/

Hvor du finder en god og grundig guide, du kan downloade:

http://homepage.mac.com/rgriff/files/osxguide2_11hq.pdf

--
Venlig hilsen Nina Storm