Hvad skal der til for at man må bytte lejl~
Fra : Kai Hoffmann

Dato : 21-04-02 16:05

Hejsa.

I vores andelsforening har vi ialt 8 lejligheder. De 3 af dem er der lejere
i. Kan vi nægte dem at bytte med andre. Jeg har lidt svært ved at dreje det
der står i lejeloven om det.

--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Camilla Scharff

Dato : 21-04-02 21:23

"Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev...
> [...]
lejere
> i. Kan vi nægte dem at bytte med andre. Jeg har lidt svært ved at dreje

Hvis lejeren har boet i lejligheden i 3 år eller længere, kan I ikke nægte
vedkommende at bytte - til gengæld kan I forlange, at den tilflyttende køber
lejligheden som andel, jf. Lejelovens § 74, stk. 2.

Mvh. Camilla

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 21-04-02 21:36

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
køber
> lejligheden som andel, jf. Lejelovens § 74, stk. 2.

Tak for svar. Det der gør mig i tvivl er §73 stk2 a.Tæller de lejligheder
der er andele også med i den sag, eller skal man se helt bort fra det?
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Camilla Scharff

Dato : 21-04-02 21:57

"Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev...
> Tak for svar. Det der gør mig i tvivl er §73 stk2 a.Tæller de lejligheder
> der er andele også med i den sag, eller skal man se helt bort fra det?

Ja, andelslejlighederne tæller også med - i øvrigt skal udlejer også selv bo
i ejendommen, og det kan jo ikke lade sig gøre i en andelsboligforening, da
det jo er foreningen, der er udlejer.

Mvh. Camilla

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 21-04-02 23:32

> [...]
bo
> i ejendommen, og det kan jo ikke lade sig gøre i en andelsboligforening,

Vi bor der da, men antal gør at det er underordnet så. Tak for svar.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-04-02 09:05

"Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev...
> bo
> da
>
> Vi bor der da, men antal gør at det er underordnet så. Tak for svar.

Nej, *Foreningen* bor der ikke - men medlemmerne _af foreningen_ bor der!
Og det er altså ikke medlemmerne/bestyrelsen, der er udlejer - men selve den
forening (andelsboligforeningen), som I har stiftet og således er blevet
medlemmer af.

Mvh. Camilla