Rejseforsikring med feriegaranti ("erstatn~
Fra : Karsten Madsen

Dato : 21-04-02 14:11

Hejsa !

Sommerferien nærmer sig, og derved også spørgsmålet om rejseforsikring. Jeg
har nu efterhånden været hele forsikringsmarkedet rundt uden at finde det
jeg leder efter. Så nu forsøger jeg mig her i gruppen:

Jeg søger en rejseforsikring (dækningsområde: Europa) som indeholder en
særlig "udvidet" feriegaranti. _Normalt_ dækker en
feriegaranti/erstatningsferie-forsikring "kun" ved sygdom hvor man har været
lægeordineret sengeliggende eller lægeordinteret indendørs ophold. Det jeg
søger er en forsikring, som ud over dette også dækker hvis "hovedformålet
med ferien umuliggøres". F.eks. hvis min datter på en badeferie slår sig
slemt, således at hun ikke må gå i vandet i X antal dage eller lignende.

Jeg ved godt at Startour har en sådan i samarbejde med Erika forsikring, men
den dutter ikke, da jeg og familien i år skal rejse med Dansk Folkeferie
(som ikke har en sådan mulighed). Jeg ved allerede også, at visse
forsikringsselskaber tilbyder en udvidet forsikring ved knoglebrud eller
lignende, men dette er mest beregnet til skiferie og dutter derfor heller
ikke.

Nogen bud, pleaze ?

Mvh.

Karsten

Fra : Pgr

Dato : 22-04-02 09:03

"Karsten Madsen" <karsten@madsen.tdcadsl.nope.dk> skrev i en meddelelse
Klip
> [...]
> med ferien umuliggøres". F.eks. hvis min datter på en badeferie slår sig
> slemt, således at hun ikke må gå i vandet i X antal dage eller lignende.

Har du prøvet Gouda? ( http://www.gouda.dk/ ) De har en dækning for tabt
ferieformål. Jeg har selv denne afbestillingsforsikring, da jeg skal til
Vietnam i tre uger. Iflg. min forsikringspolice, er jeg dækket, hvis
formålet med min ferie (rundrejse) forhindres. Hvis jeg f.eks. brækker et
ben, vil det være meget svært at rejse rundt. Her vil en normal
afbestillingsforsikring kun se på, om man er i stand til at sætte sig ombord
på et fly, mens denne forsikring (iflg. deres sælger) ser på, om man kan
opfylde ens ferieformål.

Jeg har ikke den store fidus til forsikringsselskaber, der som regel har en
masse undtagelser, når det kommer til dækning, men dette var det bedste
alternativ jeg kunne finde. Jeg mener, forsikringen koster 1% ekstra af
rejsens samlede pris.

Mvh.
Karina

Fra : Karsten Madsen

Dato : 22-04-02 15:47

Hejsa !

Tak for dit svar.

Du har helt ret, det er netop noget i den stil jeg søger. Dog er "problemet"
med Gouda's afbestillingsforsikring, at den (sæ'fø'li') kun dækker _inden_
rejsens begyndelse og ikke når man først er kommet afsted. Det jeg søger er
en forsikring, som dækker under _selve_ rejsen, og her dutter den
naturligvis ikke.

Mvh.

Karsten