Pille køleren af GF2 GTS kort?
Fra : Michael Døj

Dato : 21-04-02 14:26

Hej i gruppen

Jeg har et ASUS 7700D i min maskine.
Køleren på kortet larmer temmelig meget.

Kan jeg afbryde køleren på grafikkortet,
uden at risikere, at kortet brænder sammen?
Kan jeg evt, nøjes med passiv køling - profil.

Temperaturen inde i maskinen ligger på 34 grader
ved normal belastning, stiger til omkring de 40
når der spilles, f.eks: RTCW og MOHAA.

Tak for svarene og fortsat god weekend.
Med venlig hilsen / Best regards

Michael Døj, Esbjerg

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 21-04-02 15:15

Det kan du ikke med GTS kortet. Jeg prøvede , men GPU'en kommer ret
hurtigt op i nærheden af de 70 grader. Få fat i noget syrefri
symaskineolie, skru blæseren af, dryp nogle få dråber fra en
tandpirker som du dypper ned i olien, ned i sprækken der hvor den
drejer rundt, og pust lidt så den drejer rundt og olien fordeler sig.
Det dræbte støjen på min blæser. Du bør også installere Asus
smartdoctor for at checke at blæseren har samme omdrejninghastighed
som før.
Alternativt, så køb en Blue Orb eller find en måde at fastgøre en
papst blæser på køleprofilen.

Fra : Mythos

Dato : 21-04-02 17:14

"Eivind Andreassen" <eivind_nospam_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som før.
> Alternativt, så køb en Blue Orb eller find en måde at fastgøre en

Inden for hi-fi verdenen er der noget der hedder magnetisk olie som bruges i
diskant enhederne, ville det mon være noget man kan bruge i denne omtalte
forbindelse ?
Olien i højttalerne bruges til at køle og smøre svingspolen i diskanten, og
for ikke at løbe ud når den er i normal vinkel er der kommer meget fine
opslæmmet magnet støv i olien.

Kim Larsen