Virtuelle mapper i G6 FTP Server
Fra : Donny

Dato : 21-04-02 13:39

Jeg har prøvet at lave virtuelle mapper og genveje i G6 FTP Server, men
det er ikke lykkedes mig endnu.
Det skal jo gerne virke som genveje i mapperne, så man kan hoppe til
andre mapper på andre drev.
Kan nogen beskrive en fungerende måde at lave disse på ?

http://www.kandu.dk/

Fra : Chip Master

Dato : 30-04-02 23:14

Hej Donny !

Tja, du kan starte med at gøre følgende:
- Setup User Accounts.
- Trykke på fanebladet: links & messages.

Herunder er der nogle afkrydsnings felter som du skal krydse af:
- Links/Dir to add to directories.
- Treat as links (visible in all directories)
- Add links from this file. ( Her vælges en tekst fil, som klarer det hele
for dig. Se neden for !)
- Resolve windows .lnk files (Dette er hvis du opretter lokale genveje til
andre drev og stier)

Filen som du skal bruge, skal selvfølgelig sættes ind i det tilsvarrende
felt ! ! og er af typen .txt ( ren ascii)
hver linie indeholder følgende:
navn ( alias ) | fysisk sted

eks:

Retur til roden | ~
Mine private billeder | C:\billeder\mine-egne
Ting og sager | D:\stuff\privat

Så vil du i dine directory lister få disse stier med. hvis du f.eks sætter
et + eller et ~ foran aliasset, vil de altid stå øverst i listen.

Med venlig hilsen
Carsten Holm